Μηχανή Αναζήτησης Βαρέα Επαγγελματικά

Από αριστερά: Martin Daum (CEO Daimler Truck), Matthias Grundler (CEO TRATON GROUP) και Martin Lundstedt (Πρόεδρος και CEO Volvo Group).

Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν 1.700 σταθμοί ταχείας φόρτισης σε επιλεγμένα, κομβικά σημεία της Ευρώπης.

Συνεργασία κορυφής στη φόρτιση βαρέων οχημάτων

4.251 Επισκέψεις στο άρθρο (5/7/2021)

Οι τρεις μεγαλύτεροι κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων, οι όμιλοι Daimler Truck, TRATON GROUP (Scania και MAN) και Volvo Group, ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός πανευρωπαϊκού δικτύου ταχείας φόρτισης των ηλεκτρικών βαρέων οχημάτων.

Μια μη δεσμευτική συμφωνία για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός πανευρωπαϊκού δημόσιου δικτύου σταθμών ταχείας φόρτισης βαρέων οχημάτων (φορτηγών και λεωφορείων), υπέγραψαν οι τρεις μεγαλύτεροι κατασκευαστές επαγγελματικών οχημάτων. Λόγος γίνεται για τους ομίλους Daimler Truck, TRATON GROUP και Volvo Group, οι οποίοι έχουν ως στόχο να να επιταχυνθεί η δημιουργία υποδομών φόρτισης, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη των πελατών και να υποστηριχθεί καλύτερα η στροφή που επιχειρείται στην ΕΕ προς τις κλιματικά ουδέτερες μεταφορές.


Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν 1.700 σταθμοί ταχείας φόρτισης σε επιλεγμένα, κομβικά σημεία της Ευρώπης.

Σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν 1.700 σταθμοί ταχείας φόρτισης σε επιλεγμένα, κομβικά σημεία της Ευρώπης.

Kοινοποίησε το »

 Η συμφωνία θέτει τα θεμέλια μιας μελλοντικής κοινοπραξίας, που θα ανήκει εξίσου στα τρία μέρη και η οποία σχεδιάζεται να ξεκινήσει να λειτουργεί εντός του 2022. Οι εταίροι σκοπεύουν να επενδύσουν από κοινού 500 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση και τη λειτουργία τουλάχιστον 1.700 σημείων φόρτισης υψηλής απόδοσης, που θα λειτουργούν με πράσινη ενέργεια και τα οποία θα βρίσκονται σε σημεία κοντά σε αυτοκινητόδρομους, καθώς και σε κέντρα logistics και δημοφιλείς προορισμού. Στόχος είναι οι εν λόγω φορτιστές, να μπορούν να φορτίσουν τα επαγγελματικά οχήματα ενός του 45λεπτου υποχρεωτικού στην Ευρώπη διαλείμματος για ξεκούραση, ενώ θα δίνεται και η δυνατότητα για ολονύκτια φόρτιση.
 
Το χρονοδιάγραμμα κάνει λόγο για διεκπεραίωση εντός πέντε ετών από την ίδρυση της κοινοπραξίας. Ο αριθμός των σημείων φόρτισης σχεδιάζεται -με την πάροδο του χρόνου- να αυξηθεί σημαντικά, αναζητώντας επιπλέον συνεργάτες καθώς και δημόσια χρηματοδότηση. Η μελλοντική κοινοπραξία προγραμματίζεται να λειτουργεί με τη δική της εταιρική ταυτότητα και να εδρεύει στο Αμστερνταμ της Ολλανδίας.
 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των εταιρειών, η μελλοντική κοινοπραξία θα λειτουργήσει ως καταλύτης και παράγοντας υλοποίησης της Πράσινης Συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις μεταφορές εμπορευμάτων ουδέτερου άνθρακα έως το 2050, τόσο παρέχοντας την απαραίτητη υποδομή όσο και στόχευση για πράσινη ενέργεια στα σημεία φόρτισης. Η κοινή δράση της Volvo Group, της Daimler Truck και της TRATON GROUP αντιμετωπίζει την επείγουσα ανάγκη ενός δικτύου φόρτισης υψηλής απόδοσης για να υποστηρίζει τους μεταφορείς στη μετάβασή τους σε λύσεις ουδέτερες από CO2, ειδικά σε φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Η υποδομή φόρτισης υψηλής απόδοσης που επιτρέπει τη μεταφορά φορτηγών μεγάλων αποστάσεων είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος για σημαντικές, γρήγορες μειώσεις εκπομπών.
 
Σημειώνεται, πως μια πρόσφατη έκθεση του κλάδου ζητά έως και 15.000 σημεία φόρτισης υψηλής απόδοσης το αργότερο το 2025 και έως και 50.000 σχετικούς σταθμούς μέχρι το 2030. Επομένως, συνεργασίες όπως αυτή για την οποία γίνεται λόγος, είναι παραπάνω από απαραίτητες, ενώ επιπλέον, κυβερνήσεις και ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να συνεργαστούν για μια ταχεία επέκταση του απαραίτητου δικτύου φόρτισης, προκειμένου να καταστεί εφικτή η επίτευξη των κλιματικών στόχων. Ως σαφές μήνυμα προς όλους τους ενδιαφερόμενους, το δίκτυο φόρτισης των τριών μερών θα είναι ανοιχτό και προσιτό σε όλα τα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη, ανεξαρτήτως μάρκας.
 
Ξεκαθαρίζεται, ωστόσο, πως οι τρεις εταίροι θα παραμείνουν ανταγωνιστές σε όλα τα άλλα πεδία δράσης τους, αν και δεν πρέπει να αναφέρουμε να αναφέρουμε, πως οι Volvo Group και Daimler Truck συνεργάζονται και στις κυψέλες καυσίμου, προκειμένου να εξελίξουν από κοινού υδρογονοκίνητα βαρέα οχήματα προηγμένων χαρακτηριστικών. Αν όλα εξελιχθούν βάσει προγράμματος, η υπογραφές για τη δημιουργία της νέας κοινοπραξίας, αναμένεται να πέσουν προς τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Mercedes-Benz: Αυτονομία 1.000 χλμ. για το φορτηγό υδρογόνου
 
Για τους λιγότερο μυημένους αναγνώστες μας, να υπενθυμίσουμε πως το TRATON GROUP περιλαμβάνει τις μάρκες Scania, MAN, Volkswagen Caminhοes e Οnibus, Navistar και RIO. Στην Daimler Truck AG ανήκουν τα επαγγελματικά οχήματα της Mercedes-Benz και τα λεωφορεία της Setra, όπως και οι αμερικάνικες μάρκες Freightliner Trucks, Western Star και Thomas Built Buses, όπως και οι ασιατικές εταιρείες Bharat Benz και FUSO. Στο Volvo Group, εκτός από τις Volvo Trucks, Volvo Buses, Volvo Autonomous Solutions, Volvo CE και Volvo Penta, ανήκουν ακόμα οι Renault Trucks, Dongfeng Trucks, Eicher, Mack Trucks, Nova Bus, Prevost, SDLG και Terex Trucks.
 

Kοινοποίησε το »