ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Στόχος της Daimler είναι το φορτηγό υδρογόνου να επιτύχει μια αυτονομία της τάξης των 1.000 χλμ. και άνω, ώστε να μην απαιτούνται συνεχείς στάσεις για ανεφοδιασμό.

Το φορτηγό φορτώνεται κατά τη διάρκεια των δοκιμών με ωφέλιμο φορτίο έως 25 τόνων, για μεικτό βάρος οχήματος περίπου 40 τόνων, τιμές που είναι παρόμοιες με αυτές που πρόκειται να έχει η έκδοση παραγωγής του GenH2 Truck.

Αν όλα πάνε βάσει πλάνου, τα πρώτα GenH2 Truck θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους, από το 2027 και μετά.

Η έκδοση παραγωγής θα πρέπει να είναι σε θέση να διανύσει 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε μια περίοδο δέκα ετών, «γράφοντας» συνολικά 25.000 ώρες λειτουργίας.

Στην Daimler Trucks, προτιμούν να χρησιμοποιούν υγρό υδρογόνο, καθώς σε αυτή τη μορφή υπάρχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, σε σχέση με το αέριο υδρογόνο.

Οι ειδικοί της Daimler Trucks δουλεύουν εντατικά στην εξέλιξη των τεχνολογιών δεξαμενών υγρού υδρογόνου, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχουν έτοιμο το νέο πρωτότυπο σύστημα.

Mercedes-Benz: Αυτονομία 1.000 χλμ. για το φορτηγό υδρογόνου (+vid)

6.869 Επισκέψεις στο άρθρο (20/5/2021)

Σε εκτενείς δοκιμές υποβάλλεται το πρωτότυπο GenH2 Truck, προκειμένου η Mercedes-Benz να είναι σε θέση να λανσάρει έως το 2027, ένα φορτηγό κυψελών καυσίμου μεικτού βάρους 40 τόνων, το οποίο καίγοντας υγρό υδρογόνο, θα μπορεί να διανύσει 1.000 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό.

Η Daimler Trucks εστιάζει στις κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο, για την ηλεκτροδότηση των βαρέων φορτηγών της που δραστηριοποιούνται στις απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Στόχος της εταιρείας είναι να επιτύχει μια αυτονομία της τάξης των 1.000 χλμ. και άνω, ώστε να μην απαιτούνται συνεχείς στάσεις για ανεφοδιασμό.
 
Σε αυτό το πλαίσιο, στα τέλη Απριλίου η εταιρεία ξεκίνησε να διεξάγει δοκιμές του βελτιωμένου πρωτοτύπου, που γνωρίσαμε πέρυσι ως Mercedes-Benz GenH2 Truck. Κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών, οι ειδικοί της Daimler Trucks υποβάλλουν το φορτηγό κυψελών καυσίμου σε πολύ απαιτητικές δοκιμές, ώστε να ελεγχθούν η γραμμή κίνησης και τα διάφορα μέρη και εξαρτήματα, σε διαφορετικές καιρικές και οδικές συνθήκες, αλλά και σε μια σειρά από ελιγμούς και μανούβρες.
 
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Daimler Trucks, πριν το τέλος του έτους οι δοκιμές θα περάσουν από την πίστα σε δημόσιους δρόμους, ενώ οι παραδόσεις σε επιλεγμένες συνεργάτες, ώστε τα φορτηγά υδρογόνου να δοκιμαστούν στην πράξη, προγραμματίζονται για το 2023. Αν όλα πάνε βάσει πλάνου, τα πρώτα GenH2 Truck θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους, από το 2027 και μετά.
 
GenH2 Truck …όπως λέμε Actros
 
Αξίζει να αναφερθεί, πως οι μηχανικοί της σχεδιάζουν το GenH2 Truck έτσι ώστε το όχημα και τα εξαρτήματά του να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις αντοχής με ένα συμβατικό Mercedes-Benz Actros. Αυτό σημαίνει, πως θα πρέπει να είναι σε θέση να διανύσει 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε μια περίοδο δέκα ετών, «γράφοντας» συνολικά 25.000 ώρες λειτουργίας. Αυτός είναι ο λόγος που το φορτηγό κυψελών καυσίμου πρέπει να «περάσει» τις απαιτητικές δοκιμές, όπως κάθε νέα γενιά του Actros.
 
Σημειώνεται, πως κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων δοκιμών, το όχημα έχει ήδη καλύψει εκατοντάδες χιλιόμετρα υπό πλήρες φορτίο και έχει υποστεί πολλές ακραίες καταστάσεις που βασίζονται σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Στα παραδείγματα περιλαμβάνονται τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και τα περάσματα πάνω από τα kerbs της πίστας δοκιμών, για να εξομοιωθούν οι επαφές με τις πέτρες στον δρόμο.
 
Τονίζεται πως το GenH2 Truck έχει σχεδόν επανασχεδιαστεί και διαθέτει εντελώς νέα στοιχεία, στα οποία επικεντρώνονται οι ειδικοί κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Αυτά τα εξαρτήματα περιλαμβάνουν το σύστημα κυψελών καυσίμου, την ηλεκτρική γραμμή κίνησης και όλα τα σχετικά συστήματα, όπως η ειδική μονάδα ψύξης. Επιπλέον, εξετάζονται το ειδικό βάρος και η θέση των νέων εξαρτημάτων στο όχημα και το πώς αυτά επηρεάζουν τον χειρισμό του οχήματος.
 
Για παράδειγμα, οι δονήσεις που προκαλούνται από ανώμαλους δρόμους, υποβάλλουν το φορτηγό κυψελών καυσίμου σε διαφορετικές δυνάμεις από αυτές των συμβατικών οχημάτων. Προκειμένου να ληφθούν εκτενείς πληροφορίες σχετικά με αυτό σε πρώιμο στάδιο, το πρωτότυπο φορτηγό φορτώνεται κατά τη διάρκεια των δοκιμών με ωφέλιμο φορτίο έως 25 τόνων, για μεικτό βάρος οχήματος περίπου 40 τόνων, τιμές που είναι παρόμοιες με αυτές που πρόκειται να έχει η έκδοση παραγωγής του GenH2 Truck.
 
Τα πλεονεκτήματα του υγρού υδρογόνου
 
Όπως αναφέρουν οι ειδικοί της Daimler Trucks, προτιμούν να χρησιμοποιούν υγρό υδρογόνο, καθώς σε αυτή τη μορφή υπάρχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, σε σχέση με το αέριο υδρογόνο. Ως αποτέλεσμα, οι δεξαμενές ενός φορτηγού κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο είναι πολύ μικρότερες και λόγω της χαμηλότερης πίεσης, είναι σημαντικά ελαφρύτερες. Αυτό δίνει στα φορτηγά περισσότερο χώρο φορτίου και υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο. Ταυτόχρονα, μπορεί να μεταφερθεί περισσότερο υδρογόνο, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Αυτό καθιστά τη σειρά GenH2 Truck, συγκρίσιμη με τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα φορτηγά.
 
Σε αυτό το πλαίσιο, οι ειδικοί της Daimler Trucks δουλεύουν εντατικά στην εξέλιξη των τεχνολογιών δεξαμενών υγρού υδρογόνου, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχουν έτοιμο το νέο πρωτότυπο σύστημα δεξαμενής, με βάση το οποίο θα μπορούν να συνεχίσουν τις συνεχείς απαιτητικές δοκιμές του GenH2 Truck. Στη συνέχεια, οι δοκιμές του οχήματος θα διεξάγονται αποκλειστικά με συστήματα δεξαμενών υγρού υδρογόνου, έως ότου επιτευχθεί η έκδοση που θα μπορεί να περάσει στο στάδιο της παραγωγής. Μέχρι να γίνει αυτό, το υπό δοκιμή GenH2 Truck θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα δεξαμενής αερίου υδρογόνου ως προσωρινή λύση.
 
Σας αφήνουμε με ένα βίντεο δοκιμών του πρωτότυπου φορτηγού κυψελών καυσίμου, Mercedes-Benz GenH2 Truck: