Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Τα τεστ ασφαλείας του Euro NCAP, απάντηση στα τροχαία με φορτηγά!

2.994 Επισκέψεις στο άρθρο
Τα τεστ ασφαλείας του Euro NCAP, απάντηση στα τροχαία με φορτηγά!

-Τεχνολογίες αποφυγής συγκρούσεων & διεύρυνσης οπτικού πεδίου σε 1ο πλάνο
-Το Νοέμβριο θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα των δοκιμών
-Τα βαρέα επαγγελματικά είναι υπεύθυνα για το 15 % των θανάτων στους δρόμους της Ε.Ε.

Τεχνολογίες αποφυγής συγκρούσεων & διεύρυνσης οπτικού πεδίου σε 1ο πλάνο

Στο συνέδριο NCAP 24 που έλαβε χώρα στο Μόναχο, παρουσιάστηκε επίσημα από τον οργανισμό Euro NCAP ένα νέο σύστημα για τον έλεγχο της ασφάλειας των βαρέων φορτηγών.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για δοκιμές που υπερβαίνουν τις έτσι κι αλλιώς υπάρχουσες νομικές απαιτήσεις, δίνοντας έμφαση στη μεγιστοποίηση της ασφάλειας ιδίως για τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι ποδηλάτες και οι πεζοί.

Με έμφαση στις τεχνολογικές καινοτομίες και στα προηγμένα συστήματα ασφαλείας αναφορικά με όλους τους τύπους φορτηγών οχημάτων άνω των 3,5 τόνων, το Euro NCAP δίνει έμφαση σε νευραλγικούς τομείς όπως η αποφυγή συγκρούσεων, η διεύρυνση οπτικού πεδίου και η διάσωση ύστερα από σύγκρουση. Όλα αυτά, προκύπτουν ως φυσική συνέχεια των υφιστάμενων νομικών απαιτήσεων και κανονισμών γύρω από το βάρος, το μήκος, την ταχύτητα και τους χρόνους οδήγησης.
 

Το Νοέμβριο θα έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα των δοκιμών

Οι τομείς αξιολόγησης του Euro NCAP αφορούν σε τομείς όπως η Ευφυής Προσαρμογή Ταχύτητας (ISA), η Αυτόνομη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (AEB), τα Συστήματα Υποστήριξης Λωρίδας (LSS) και τα νέα συστήματα παρακολούθησης με κάμερα (e - Mirrors) που βελτιώνουν την ορατότητα. Συνακόλουθα, τα προαναφερθέντα κριτήρια αφορούν σε τρεις κλάδους εφαρμογών: τα Φορτηγά Διεθνών Μεταφορών (μεγάλων αποστάσεων), τα Φορτηγά Διανομών και τα Φορτηγά για τον Κατασκευαστικό Κλάδο.

Από εκεί και πέρα, ο πρώτος γύρος των αποτελεσμάτων αναμένεται να γνωστοποιηθεί μέσα στον προσεχή Νοέμβριο, με τον επικεφαλής του τμήματος βιώσιμων μεταφορών της Scania Trucks, Jacob Tharna, να τονίζει πως: «Βλέπουμε την πρωτοβουλία Euro NCAP ως μέρος μιας νέας και ενδιαφέρουσας πτυχής στις διαδικασίες της ανάπτυξής μας. Η προσέγγιση του Euro NCAP να ξεκινήσει σε μικρή κλίμακα και να μαθαίνει στην πορεία είναι μια σοφή απόφαση… Είναι περίπλοκο, για παράδειγμα, να αξιολογούνται βασικές λειτουργίες όπως η οδική συμπεριφορά και η ευελιξία, ενώ είναι και οι δύο εξαιρετικά σημαντικές - και με διαφοροποιήσεις, αναλόγως τη μάρκα - από πλευράς ασφάλειας».
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Τα βαρέα επαγγελματικά είναι υπεύθυνα για το 15 % των θανάτων στους δρόμους της Ε.Ε.

Σύμφωνα με το Euro NCAP, τα βαρέα φορτηγά αντιπροσωπεύουν το 1,5% όλων των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους, εντούτοις την ίδια ώρα εμπλέκονται στο 15% (!) όλων των θανάτων από τροχαία. Η εξήγηση πίσω από το πρώτο σκέλος είναι ότι τα φορτηγά διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις - συχνά έως και δέκα φορές περισσότερες - από τα επιβατικά αυτοκίνητα, ωστόσο αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι το ποσοστό της εμπλοκής τους σε δυστυχήματα αποτελεί λόγο σοβαρού προβληματισμού.

Ο Tharna σημειώνει πάνω σε αυτό ότι: «Το τεράστιο μέγεθος των φορτηγών και η ανάγκη τους για χώρο είναι παράγοντες κομβικοί και για αυτό τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι τόσο πολύτιμα. Βλέπουμε μια ταχεία ανάπτυξη και χρήση των αισθητήρων και των καμερών, ωστόσο, δεν πρέπει να έχουμε τυφλή εμπιστοσύνη στα συστήματα υποστήριξης- η άμεση όραση και οι εξειδικευμένοι οδηγοί εξακολουθούν να είναι βασικά και απαραίτητα στοιχεία για την πραγματική ασφάλεια».

Τέλος, το Euro NCAP επιθυμεί να παρακινήσει τους κατασκευαστές φορτηγών, τους διαχειριστές στόλων, τους μεταφορείς και τις δημοτικές & οδικές αρχές να θέσουν την ασφάλεια ως στρατηγικό επιχειρηματικό τους στόχο, δημιουργώντας έτσι ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για τους οδηγούς φορτηγών, αλλά και για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.