Στη Βρέμη παρουσιάστηκαν ένα ειδικά διαμορφωμένο T3 Syncro & ένα T4 Multivan Syncro.
Το T3 Syncro ήταν το πρώτο τετρακίνητο Van που βγήκε σε σειριακή παραγωγή.
2004: Η χρονιά που μας συστήθηκε το σύστημα 4MOTION.
Συνεχίζεται η παράδοση των 4κίνητων εκδόσεων με τα Multivan, California, Transporter, Caravelle & ID.Buzz.
Έχοντας ως κεντρικό σύνθημα το μότο «εκεί που πηγαίνουμε, δε χρειαζόμαστε δρόμους», η Volkswagen Commercial Vehicles φρόντισε να γιορτάσει στην έκθεση της Βρέμης, «Classic Motorshow 2025», τη συμπλήρωση τεσσάρων δεκαετιών με σύστημα τετρακίνησης στα Vans της, φιγουράροντας μάλιστα στην εκδήλωση με ένα φρεσκοανακαινισμένο T3 Syncro, με ζάντες 16 ιντσών & επίπεδη καρότσα, καθώς και ένα T4 Multivan Syncro.
Οι παραπάνω επιλογές, προφανώς, μόνο τυχαίες δεν ήταν, αφού τόσο τα Syncro T3 και T4, όσο και τα μεταγενέστερα T5 και T6 4MOTION, κατέχουν περίοπτη θέση στις συνειδήσεις των επαγγελματιών που ψάχνονται για λύσεις σε μη ασφαλτοστρωμένα εδάφη, για αυτόν ακριβώς το λόγο: την τετρακίνηση.
Το T3 Syncro ήταν το πρώτο τετρακίνητο Van που βγήκε σε σειριακή παραγωγή
Αν και το πρώτο T3 Syncro μπήκε στη σειρά παραγωγής το 1985, η ιστορία εντούτοις της τετρακίνησης για τα Vans της
VW ξεκίνησε από λίγο πιο πριν, όταν ο επικεφαλής στην ανάπτυξη της σειράς οχημάτων Transporter, Gustav Mayer, και η ομάδα του ξεκίνησαν το 1978 την κατασκευή πέντε
δοκιμαστικών οχημάτων T2 με δυνατότητα επιλογής κίνησης στους μπροστινούς τροχούς.
Στην πορεία, ακολούθησε το T3 Syncro, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1979 με κίνηση στους πίσω τροχούς, ως ένα ευρύχωρο Van, που διέθετε ευθύς εξαρχής χώρο για έναν άξονα πρόωσης και ένα διαφορικό του μπροστινού άξονα.
Χρειάστηκε όμως χρόνος για να εξελιχθεί στο επιθυμητό επίπεδο αποδοτικότητας, με την αναμονή να λαμβάνει τέλος το 1985, όταν τα πρώτα οχήματα Transporter και το πρώτο
Caravelle Syncro κυκλοφόρησαν στην αγορά, με τη συμβολή και της Steyr-Daimler-Puch, που ειδικευόταν ως εταιρεία στην ανάπτυξη και παραγωγή τετρακίνητων οχημάτων.
Όσον αφορά στην επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων, τώρα, οι μηχανικοί επέλεξαν ένα κιβώτιο ταχυτήτων 4+G, που διέθετε τέσσερις κλασικές ταχύτητες εμπροσθοπορείας και μια για οδήγηση off road, την ίδια ώρα που διαφορικές κλειδαριές στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, καθώς και ένα πακέτο για ανώμαλο έδαφος, ήταν επίσης διαθέσιμα ως επιλογές.
2004: Η χρονιά που μας συστήθηκε το σύστημα 4MOTION
Ύστερα από το T3 Syncro, θα ακολουθούσε η επόμενη γενιά, με το T4 Multivan Syncro του 1999 να γράφει μάλιστα ιστορία, ολοκληρώνοντας τη θρυλική Panamericana από την Αλάσκα έως τη Γη του Πυρός πιο γρήγορα από κάθε άλλο όχημα.
Ωστόσο, το νέο Van T4 της Volkswagen έκανε το ντεμπούτο του πιο πριν, το 1990, όταν και συστήθηκε ως μια τεχνική επανάσταση με νέα σχεδίαση, νέα κίνηση κ.ο.κ. Περιλάμβανε δε σύγχρονους, υδρόψυκτους τετρακύλινδρους και πεντακύλινδρους κινητήρες, οι οποίοι τροφοδοτούσαν τους μπροστινούς τροχούς, παρέχοντας πλεονεκτήματα σε όλους τους τομείς: ο χώρος φόρτωσης στο T4 ήταν χαμηλότερος και πιο προσιτός. Καταλήγοντας, το 1993, η Volkswagen ολοκλήρωνε την γκάμα της με το νέο T4 Syncro, του οποίου ο συμπλέκτης Visco μετέφερε πλέον την ισχύ από το εμπρός στο πίσω μέρος.
Δέκα χρόνια μετά όμως, το 2003, η Volkswagen Commercial Vehicles παρουσίασε σε παγκόσμια πρεμιέρα το T5, με τους ισχυρότερους κινητήρες και, κυρίως, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) να απαιτούν ένα νέο σύστημα τετρακίνησης.
Αυτό ήταν διαθέσιμο από το 2004 και μετά με τη νέα ονομασία
4MOTION, που ως σύστημα είχε για κεντρικό του στοιχείο έναν αξονικά συμπιεσμένο πολύδισκο συμπλέκτη που λειτουργούσε σε λουτρό λαδιού. Η πίεση εδώ δημιουργούνταν από δύο αντλίες και όσο μεγαλύτερη πίεση ασκούνταν στις πλάκες, τόσο μεγαλύτερη ήταν η μετάδοση ισχύος και συνεπώς η ενσωμάτωση του πίσω άξονα. Χάρη στον γρήγορο χρόνο αντίδρασης του πολύδισκου συμπλέκτη δε, ήταν πλέον δυνατή η αδιαβάθμητη ενσωμάτωση του πίσω άξονα μόνο εάν ένας από τους μπροστινούς τροχούς άρχιζε να χάνει την πρόσφυση. Στην κανονική τους λειτουργία, επομένως, τα μοντέλα 4MOTION που ήταν διαθέσιμα ως Transporter, Caravelle, Multivan και California είχαν κίνηση στους εμπρός τροχούς, γεγονός που συνέβαλε στην εξοικονόμηση καυσίμου.
Συνεχίζεται η παράδοση των 4κίνητων εκδόσεων με τα Multivan, California, Transporter, Caravelle & ID.Buzz
Από εκεί και πέρα, το 2010, μια βελτιωμένη έκδοση του 4MOTION έκανε το ντεμπούτο της με έναν νέο πολύδισκο συμπλέκτη και μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία υψηλής πίεσης, η οποία παρείχε σταθερή πίεση λαδιού 30 bar σε μια δεξαμενή. Η ολίσθηση στον μπροστινό άξονα, λοιπόν, δεν ήταν έτσι πλέον απαραίτητη για να αναγκαστούν οι πίσω τροχοί να παρέμβουν, ενώ οι αισθητήρες ESC παρείχαν στην αντλία υψηλής πίεσης πληροφορίες όταν οι τροχοί είχαν πρακτικά μόλις αρχίσει να εμφανίζουν απώλεια πρόσφυσης, με αποτέλεσμα μέσα σε ένα εκατοστό του δευτερολέπτου, η ισχύς να μεταφέρεται στους τροχούς που την χρειάζονταν.
Όσο για την έβδομη γενιά του Bulli, αυτή χωρίζεται πλέον σε τρεις σειρές προϊόντων: το Multivan (συμπεριλαμβανομένου του νέου California που βασίζεται σε αυτό), το αμιγώς ηλεκτρικό ID. Buzz (συμπεριλαμβανομένου του ID. Buzz Cargo ως έκδοση επαγγελματικού οχήματος) και το νέο Transporter, (συμπεριλαμβανομένου του Caravelle που έχει σχεδιαστεί ως όχημα μεταφοράς).
Την ίδια ώρα, όμως, η Volkswagen Commercial Vehicles προσφέρει διάφορα παράγωγα και των τριών σειρών προϊόντων σε τετρακίνητες εκδόσεις: το Multivan και το California διατίθενται από το φθινόπωρο του 2024 με την πρώτη νέα plug-in υβριδική τετρακίνηση (eHybrid 4MOTION), με την καινοτομία πως ο πίσω άξονας κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.
Παράλληλα, ο πίσω άξονας των νεότευκτων Transporter TDI 4MOTION και Caravelle TDI 4MOTION ενσωματώνεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού, ενώ στην περίπτωση των ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION και
ID. Buzz GTX, και οι τέσσερις τροχοί κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.