Rally Dakar 2025: Τέταρτος «τιμονιέρης» ο Mattias Ekstrom για τη Ford
Για την κίνηση των PHEV εκδόσεων του Transit Custom, επιστρατεύεται ένας ηλεκτροκινητήρας 125 ίππων (92,9 kW) με ροπή 355 Nm που αντλεί την απαιτούμενη ενέργεια από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 13,6kWh.
Το σύστημα διασφαλίζει αυτονομία 56 χλμ. για κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σύμφωνα με το πρότυπο NEDC (έως 48,8 χλμ. με βάση το πρότυπο WLTP) με μέγιστη ταχύτητα έως 120 χλμ.
Μέσω ενός εναλλάκτη, το σύστημα είναι σε θέση να αντλεί / αποθηκεύει ενέργεια στις μπαταρίες κατά την επιβράδυνση του οχήματος, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία του οχήματος, αναλόγως της διαδρομής που ακολουθείται.
Ωστόσο, στις περιπτώσεις που οι μπαταρίες αποφορτιστούν, το Transit Custom PHEV δεν χρειάζεται να σταματήσει για φόρτιση καθώς, η ύπαρξη του 1.000άρη βενζινοκινητήρα EcoBoost διασφαλίζει πως το όχημα θα συνεχίσει να κινείται με μέγιστη αυτονομία έως 500 χλμ. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως ο βενζινοκινητήρας δεν αναλαμβάνει απευθείας την κίνηση του οχήματος αλλά:
α) την τροφοδοσία του ηλεκτροκίνητα με την απαιτούμενη ενέργεια (μέσω του εναλλάκτη
β) τη φόρτιση των μπαταριών.
Από την πλευρά του, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων (4) λειτουργιών ως προς τη λειτουργία του οχήματος και πιο συγκεκριμένα:
«EV Auto»: Η εν λόγω λειτουργία αναλαμβάνει αυτόματα την επιλογή ή όχι της ενεργοποίησης του κινητήρα εσωτερικής καύσης προκειμένου να διασφαλίσει την βέλτιστη αυτονομία του οχήματος, με όσο το δυνατόν περισσότερη κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
«EV Now»: Η λειτουργία αυτή διακόπτει αυτόματα την λειτουργία του βενζινοκινητήρα, διασφαλίζοντας πως το όχημα κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα έως ότου το φορτίο των μπαταριών μειωθεί στο ελάχιστο επιτρεπόμενο.
«EV Later»: Η εν λόγω λειτουργία ενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου να διαφυλάξει το φορτίο των μπαταριών.
«EV Charge»: Μέσω αυτής της λειτουργίας, ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει τόσο τη φόρτιση των μπαταριών (μέχρι την πλήρη φόρτιση τους) όσο και την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα.
Παράλληλα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων να επιλέξει τον βαθμό απόδοσης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας καθώς στη θέση «L» (επιπλέον της θέσης «D»), ουσιαστικά επιτυγχάνεται η μέγιστη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος.
Μάλιστα, το εν λόγω σύστημα ουσιαστικά επιτρέπει στον οδηγό να κινείται π.χ. εντός της πόλης σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης, με τη χρήση μόνο του πεντάλ του γκαζιού καθώς η επιβράδυνση του οχήματος όταν… σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, είναι άμεση και ισχυρή, καθιστώντας τα φρένα… αχρείαστα.
Με βάση τις μέχρι τώρα δοκιμές της Ford σε πραγματικές συνθήκες χρήσης των εκδόσεων Transit Custom PHEV, έχει αποδειχθεί πως η μέση κατανάλωση καυσίμου του οχήματος (εκτός φυσικά από τις φάσεις της αμιγώς ηλεκτροκίνητης λειτουργίας), ορίζεται στα 2,7λτ./100χλμ. με βάση το πρότυπο NEDC (3,08λτ./100χλμ. με βάση το WLTP) και οι εκπομπές ρύπων στα 60 g CO2/km.
Φυσικά, το Transit Custom PHEV μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες του και μέσω… πρίζας, με τη μέγιστη διάρκεια της διαδικασίας να ανέρχεται έως και στις 4,3 ώρες, αναλόγως του τύπου του φορτιστή.
Καταλήγοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως η Ford ανακοινώνει πως σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι μπαταρίες του οχήματος θα συνοδεύονται από 8ετή Εγγύηση (ή 160.000 χλμ.).
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr