ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ταχογράφοι και στα Vans από το 2026!

1.352 Επισκέψεις στο άρθρο (9/9/2025)
Από το καλοκαίρι του 2026 τα ελαφρά επαγγελματικά με μεικτό βάρος από 2,5t. θα επιβάλλεται να φέρουν ψηφιακούς ταχογράφους σε συγκεκριμένες χρήσεις.

Από το καλοκαίρι του 2026 τα ελαφρά επαγγελματικά με μεικτό βάρος από 2,5t. θα επιβάλλεται να φέρουν ψηφιακούς ταχογράφους σε συγκεκριμένες χρήσεις.

Παράλληλα, από το καλοκαίρι του 2026 ο εξοπλισμός ασφάλειας των νέων Vans θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS).

Παράλληλα, από το καλοκαίρι του 2026 ο εξοπλισμός ασφάλειας των νέων Vans θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS).

  • Από το καλοκαίρι του 2026 τα ελαφρά επαγγελματικά με μεικτό βάρος από 2,5t. θα επιβάλλεται να φέρουν ψηφιακούς ταχογράφους σε συγκεκριμένες χρήσεις.
  • Παράλληλα, από το καλοκαίρι του 2026 ο εξοπλισμός ασφάλειας των νέων Vans θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS).

Τι θα ισχύσει με τους ταχογράφους και τα Vans μεικτού βάρους από 2,5t. και άνω από το 2026;
Τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες που κατέχουν τα οχήματα;
Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των οδηγών;
Τι προβλέπουν οι νέες διατάξεις της ΕΕ για ρύπους αλλά και τα συστήματα ADAS στα Vans;

PRO.autotriti Team

Τι θα ισχύσει με τους ταχογράφους και τα Vans μεικτού βάρους από 2,5t. και άνω από το 2026;

Στο πλαίσιο της εφαρμογής του «Πακέτου Κινητικότητας» (Mobility Package) της ΕΕ, που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του 2022, προβλέπεται η εισαγωγή στην αρμόδια νομοθεσία των κρατών – μελών της ΕΕ, μιας σειράς μέτρων που μεταξύ άλλων σχετίζονται με τις συνθήκες απασχόλησης των επαγγελματιών οδηγών.
 
Ο ρόλος των ταχογράφων και ειδικά της νέας ψηφιακής τους «γενιάς», είναι σημαντικός σε αυτήν την προσπάθεια. Μάλιστα, με βάση τα όσα έχουν ήδη επικυρωθεί στο ευρωκοινοβούλιο, από την 1η Ιουλίου του 2026, οι ταχογράφοι θα πρέπει να εφαρμοστούν και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (μεικτού βάρους από 2,5 – 3,5t.), σε συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης τους.
Πιο συγκεκριμένα, επιβάλλεται να φέρουν ταχογράφους νέας γενιάς όλα τα LCVs (Light Commercial Vehicles) που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές (από χώρα σε χώρα).
 
Οι εν λόγω διατάξεις που προωθούνται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία (και φυσικά αφορούν και τη χώρα μας), σχετίζονται με θέσπιση συγκεκριμένων ωραρίων οδήγησης και ξεκούρασης των οδηγών, της ελάχιστης αμοιβής των οδηγών που αποσπώνται σε δρομολόγια εκτός της χώρας καταγωγής τους κ.ά.
                               
Φυσικά, οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών / λεωφορείων, είναι εξοικειωμένοι πλέον με τις εν λόγω διατάξεις ωστόσο, είναι μια νέα κατάσταση για τους οδηγούς ελαφρύτερων οχημάτων.
 
Φυσικά, από τον Αύγουστο του 2023, όλα τα νέα ελαφρά επαγγελματικά με μεικτό βάρος άνω των 3,5t. επιβάλλεται να εφοδιάζονται με έξυπνους ταχογράφους 2ης γενιάς, ωστόσο, από τον Ιούλιο του 2026, αυτό θα επιβάλλεται και για οχήματα που πραγματοποιούν διεθνείς μεταφορές, με ορισμένες εξαιρέσεις όπως αυτά που απασχολούνται στον εργοταξιακό κλάδο (κατασκευές) και πραγματοποιούν δρομολόγια όχι μεγαλύτερα των 100km, τα οχήματα που μεταφέρουν χειροποίητα προϊόντα, τα οχήματα που δεν χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς λόγους και η κύρια απασχόληση (επαγγελματικά) του οδηγού δεν είναι η οδήγηση (π.χ. αυτοκινούμενα τροχόσπιτα) κ.ά.  
 

Τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες που κατέχουν τα οχήματα;

Σε σχέση με τις νέες διατάξεις, οι κάτοχοι (ιδιοκτήτες, εταιρείες κ.ά.) των εν λόγω Vans, θα πρέπει να φροντίσουν για τα εξής:
 

  • Την έγκαιρη τοποθέτηση ευφυούς συστήματος ταχογράφου στο υπάρχουν όχημα τους (retrofit), ή την αντικατάσταση του με κάποιο νέο, που φέρει το σχετικό σύστημα.
  • Την συνεχή παρακολούθηση των δεδομένων που προκύπτουν από τη χρήση του «έξυπνου» ταχογράφου νέας γενιάς και την αποθήκευση τους για τα προβλεπόμενα χρονικά διαστήματα (τουλάχιστον 12 μήνες).
  • Εκπαίδευση των οδηγών στην χρήση των ταχογράφων.
  • Τον προγραμματισμό των δρομολογίων με βάση τα όσα προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Οδηγία (EC) 561/2006.


Παράλληλα, από το καλοκαίρι του 2026 ο εξοπλισμός ασφάλειας των νέων Vans θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS).

Παράλληλα, από το καλοκαίρι του 2026 ο εξοπλισμός ασφάλειας των νέων Vans θα πρέπει να εμπλουτιστεί με περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS).

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των οδηγών;

Από την πλευρά τους, οι οδηγοί θα έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις, ενόψει των νέων αυτών μέτρων:

  • Κατοχή νόμιμης κάρτας ταχογράφου (οδηγού) που μπορεί να καταγράφει δεδομένα χρήσης.
  • Τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων σε ότι αφορά στους χρόνους οδήγησης, ανάπαυσης, διαλλειμάτων και την καταγραφή τους.

Συνέχεια του άρθρου >>>