ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Προγραμματισμός εγκεφάλου: Οικονομία και επιδόσεις!

Προγραμματισμός εγκεφάλου: Οικονομία και επιδόσεις!

13.533 Επισκέψεις στο άρθρο

Μάθε τώρα πώς θα πετύχεις οικονομία καυσίμου αλλά και αύξηση επιδόσεων με προγραμματισμό του εγκεφάλου του αυτοκινήτου!

ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
ΤΡΑΝΤΑΣ Α.Ε.

Το πρόγραμμα του εγκεφάλου με απλά λόγια!

Κοινοποίησέ το »


Κάθε αυτοκίνητο έχει εργοστασιακό setup εγκεφάλου, έτσι ώστε όλες οι παράμετροι να ελέγχονται και να ρυθμίζονται αυτόματα, ώστε να αποδίδει τα μέγιστα και να εξασφαλιστεί η σωστή καύση του. Αν εμείς έχουμε προχωρήσει στη βελτίωση των περιφερειακών του (π.χ. φίλτρο και εξάτμιση), ο εγκέφαλος δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την αύξηση του αέρα εισαγωγής, παρέχοντάς του και το ανάλογο καύσιμο, αφού ο λόγος αέρα-καυσίμου έχει αλλάξει.

Έτσι, εκτός του ότι το αυτοκίνητο δε θα αποδίδει τα αναμενόμενα (μπορεί και να χάσει σε απόδοση), ενδέχεται να παρουσιάσει και πρόβλημα προανάφλεξης (φτωχό μείγμα). Χρειάζεται, δηλαδή, να αλλάξει το πρόγραμμα του κινητήρα. 

Γιατί σε συμφέρει ο προγραμματισμός!

Mε τη βελτίωση του εγκεφάλου σε υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο, μπορούμε να έχουμε αύξηση της απόδοσης κατά 20-30%, ενώ σε ένα ατμοσφαιρικό, αυτή η αύξηση κατά μέσο όρο υπολογίζεται στα 8-15%. Αυτά τα ποσοστά μπορεί να είναι και μεγαλύτερα, αν η βελτίωση του εγκεφάλου συνδυάζεται με άλλες βελτιώσεις. Το σημαντικότερο αποτέλεσμα της αναβάθμισης, είναι η ροπή που παίρνει το αυτοκίνητο, και δια της ροπής, ως γνωστό, μειώνεται και η κατανάλωση καυσίμων. Διότι, εκεί που το αυτοκίνητο πήγαινε με 2α ή 3η, πηγαίνει με 3η ή 4η αντίστοιχα. Επίσης, ο προγραμματισμός της ECU μπορεί να αυξήσει τη διάρκεια της εξόδου του καυσίμου από τους εγχυτήρες στον κινητήρα. Αυτό δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα καυσίμου-αέρα το οποίο συνεισφέρει σε απόδοση και οικονομία.

Πόσα είδη βελτίωσης εγκεφάλου υπάρχουν;

Τα είδη βελτίωσης του εγκεφάλου είναι τρία και επιλέγονται ανάλογα με τα κριτήρια βελτίωσης που έχει θέσει ο κάτοχος του αυτοκινήτου. 
Έτσι, εκείνοι που απλά θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή του με δεδομένο κάποιες περιφερειακές βελτιώσεις, θα χρειαστούν «τσιπάρισμα» (επαναπρογραμματισμός), το οποίο θ αλλάξει τις συντεταγμένες του προγράμματος. 

Από κει και ύστερα, ανάλογα με τη βελτίωση και αν η ανάγκη μας είναι αρκετή αύξηση της ιπποδύναμης, τότε ένας παράλληλος εγκέφαλος ή κάποιο πρόγραμμα που θα τοποθετηθεί πάνω από το υπάρχον, είναι η λύση. 

Πότε χρειάζεται παράλληλος εγκέφαλος και όχι επαναπρογραμματισμός;

Σε πολλά αυτοκίνητα ο εργοστασιακός εγκέφαλος έχει ασφαλιστικές δικλείδες που δεν επιτρέπουν αλλαγές. Οι προστατευτικές δικλείδες της εργοστασιακής ECU, όπως ο έλεγχος καλής λειτουργίας των αισθητήρων, ο κόφτης βενζίνης, ο κόφτης πίεσης υπερπλήρωσης καθώς και η σωστή λειτουργία της προειδοποιητικής λυχνίας ελέγχου δεν τροποποιούνται.

Έτσι, όταν ο εγκέφαλος διαγνώσει λάθη συνεχίζει να έχει τον πλήρη έλεγχο, ώστε να επέμβει και να λειτουργεί το αυτοκίνητο σε κατάσταση safe mode. Αυτή είναι η σημαντική διαφορά με τους παράλληλους εγκεφάλους, οι οποίοι είτε παρακάμπτουν τον έλεγχο των λειτουργιών του κινητήρα, είτε αλλοιώνουν με ψευδή στοιχεία τον εγκέφαλο για την κατάσταση των αισθητήρων του. Φυσικά, υπάρχουν και πακέτα παράλληλου προγραμματισμού, που είναι κατάλληλα για πολλά αυτοκίνητα και είναι τόσο μελετημένα, που δεν εγκυμονούν κινδύνους, ενώ ο παράλληλος προγραμματισμός αποτελεί μονόδρομο, αν υπάρχουν πολλές βελτιώσεις στον κινητήρα σας.
 

Κοινοποίησέ το »