Κράτα στη «ζωή» την μπαταρία σου!
15.710 Επισκέψεις στο άρθρο
Ξέχασες τα φώτα ανοιχτά και έπεσε η τάση της μπαταρίας σου, αλλά δεν θες ή δεν έχεις λεφτά να την αλλάξεις; Δες πως θα της δώσεις και πάλι ενέργεια με την φόρτιση. Πότε και πως θα γίνει η φόρτιση και τι πρέπει να προσέξεις!
Φρόντισε την μπαταρία σου, για να αποφύγεις τα έξοδα αντικατάστασης
Το να ξεχάσεις μία φορά αναμμένο κάποιο φως του αυτοκινήτου και να «αδειάσει» η μπαταρία, είναι κάτι που έχει συμβεί σε όλους μας. Έλεγχε πάντα μήπως ξέχασες τίποτα αναμμένο. Κάνε και έναν οπτικό έλεγχο πριν απομακρυνθείς για να είσαι απόλυτα σίγουρος.
Κάθε φορά που η μπαταρία αποφορτίζεται, δηλαδή όποτε η τάση της «πέφτει» κάτω από τα 12.3 Volt και παρόλο που η υπάρχει η δυνατότητα να επαναφορτιστεί, η διάρκεια ζωής της μειώνεται. Με απλούστερα λόγια. κάθε φορά που η μπαταρία «αδειάζει», φέρνεις τη διαδικασία και τα έξοδα αντικατάστασής της όλο και πιο κοντά.
Αν η μπαταρία πέσει κάτω από 12.3 Volt, θα χρειαστεί φόρτιση
Ο έλεγχος της τάσης είναι πολύ εύκολος , σύντομος αλλά και πολύ χρήσιμος. Εάν παρατηρήσεις ότι είναι κάτω από 12.3 Volt, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί φόρτισή. Αν αυτό συμβαίνει συχνά, θα πρέπει να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος από κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.
Έλεγχε συχνά τις επιφάνειες της και φρόντισε να είναι πάντα στεγνές και καθαρές. Εάν δεν ισχύει αυτό, μπορείς να τις καθαρίσεις, αρκεί το πανί να είναι υγρό ή αντιστατικό. Παράλληλα φρόντιζε να προφυλάσσεις όσο περισσότερο μπορείς όχι μόνο τους πόλους αλλά και τα κλιπ σύνδεσης από τη διάβρωση.
Η διαδικασία της φόρτισης γίνεται πολύ εύκολη και γρήγορη, αρκεί να ακολουθήσεις απλές και κατανοητές οδηγίες. Αρχικά θα πρέπει να προμηθευτείς και να χρησιμοποιείς μόνο φορτιστή που «ταιριάζει» στο δικό σου τύπο μπαταρίας, ενώ επιβάλλεται να ακολουθείς πάντοτε της οδηγίες χρήσης. Αρχικά, συνδέεις το θετικό πόλο της μπαταρίας με το θετικό πόλο του φορτιστή και κάνεις το ίδιο και με τους αρνητικούς. Με το που κάνεις τη σύνδεση, ενεργοποιείς το φορτιστή. Όταν βεβαιωθείς ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία, απενεργοποιείς το φορτιστή πριν αρχίσεις να αποσυνδέεις τα καλώδια.
Απαγορεύεται η φόρτιση όταν επικρατούν ακραίες θερμοκρασίες
Αν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι «ακραία» (κοντά στο 0 ή άνω των 40 βαθμών)δεν θα φορτίζεις ποτέ τη μπαταρία, καθώς η φόρτιση δεν θα είναι αποτελεσματική σε τέτοιες συνθήκες . Επίσης, ο χώρος στον οποίο θα γίνει η διαδικασία θα πρέπει να έχει καλό εξαερισμό.. Σε περίπτωση που παρατηρήσεις την οποιαδήποτε απότομη αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας ή διαρροής οξέων από αυτήν, διακόπτεις αυτομάτως τη φόρτισή της.
Απευθύνσου σε κάποιο ειδικό γιατί υπάρχει κίνδυνος έκρηξης
Αν το κουτί ή το κάλυμμα «ανεβάζουν» πολύ υψηλή θερμοκρασία ή παρατηρείς ότι έχουν υποστεί κάποια ζημιά, θα πρέπει να πας την μπαταρία σε κάποιο ειδικό, καθώς υπάρχει κίνδυνος έκρηξης. Το ίδιο ισχύει αν βλέπεις ότι τα άκρα «γυρίζουν» προς τα έξω ή ότι οι ακροδέκτες που βρίσκονται στα πλάγια παρουσιάζουν συμπτώματα αυξημένης ροπής.
Το να ξεχάσεις μία φορά αναμμένο κάποιο φως του αυτοκινήτου και να «αδειάσει» η μπαταρία, είναι κάτι που έχει συμβεί σε όλους μας. Έλεγχε πάντα μήπως ξέχασες τίποτα αναμμένο. Κάνε και έναν οπτικό έλεγχο πριν απομακρυνθείς για να είσαι απόλυτα σίγουρος.
Κάθε φορά που η μπαταρία αποφορτίζεται, δηλαδή όποτε η τάση της «πέφτει» κάτω από τα 12.3 Volt και παρόλο που η υπάρχει η δυνατότητα να επαναφορτιστεί, η διάρκεια ζωής της μειώνεται. Με απλούστερα λόγια. κάθε φορά που η μπαταρία «αδειάζει», φέρνεις τη διαδικασία και τα έξοδα αντικατάστασής της όλο και πιο κοντά.
Αν η μπαταρία πέσει κάτω από 12.3 Volt, θα χρειαστεί φόρτιση
Ο έλεγχος της τάσης είναι πολύ εύκολος , σύντομος αλλά και πολύ χρήσιμος. Εάν παρατηρήσεις ότι είναι κάτω από 12.3 Volt, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί φόρτισή. Αν αυτό συμβαίνει συχνά, θα πρέπει να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος από κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.
Έλεγχε συχνά τις επιφάνειες της και φρόντισε να είναι πάντα στεγνές και καθαρές. Εάν δεν ισχύει αυτό, μπορείς να τις καθαρίσεις, αρκεί το πανί να είναι υγρό ή αντιστατικό. Παράλληλα φρόντιζε να προφυλάσσεις όσο περισσότερο μπορείς όχι μόνο τους πόλους αλλά και τα κλιπ σύνδεσης από τη διάβρωση.
Η διαδικασία της φόρτισης γίνεται πολύ εύκολη και γρήγορη, αρκεί να ακολουθήσεις απλές και κατανοητές οδηγίες. Αρχικά θα πρέπει να προμηθευτείς και να χρησιμοποιείς μόνο φορτιστή που «ταιριάζει» στο δικό σου τύπο μπαταρίας, ενώ επιβάλλεται να ακολουθείς πάντοτε της οδηγίες χρήσης. Αρχικά, συνδέεις το θετικό πόλο της μπαταρίας με το θετικό πόλο του φορτιστή και κάνεις το ίδιο και με τους αρνητικούς. Με το που κάνεις τη σύνδεση, ενεργοποιείς το φορτιστή. Όταν βεβαιωθείς ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία, απενεργοποιείς το φορτιστή πριν αρχίσεις να αποσυνδέεις τα καλώδια.
Απαγορεύεται η φόρτιση όταν επικρατούν ακραίες θερμοκρασίες
Αν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι «ακραία» (κοντά στο 0 ή άνω των 40 βαθμών)δεν θα φορτίζεις ποτέ τη μπαταρία, καθώς η φόρτιση δεν θα είναι αποτελεσματική σε τέτοιες συνθήκες . Επίσης, ο χώρος στον οποίο θα γίνει η διαδικασία θα πρέπει να έχει καλό εξαερισμό.. Σε περίπτωση που παρατηρήσεις την οποιαδήποτε απότομη αύξηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας ή διαρροής οξέων από αυτήν, διακόπτεις αυτομάτως τη φόρτισή της.
Απευθύνσου σε κάποιο ειδικό γιατί υπάρχει κίνδυνος έκρηξης
Αν το κουτί ή το κάλυμμα «ανεβάζουν» πολύ υψηλή θερμοκρασία ή παρατηρείς ότι έχουν υποστεί κάποια ζημιά, θα πρέπει να πας την μπαταρία σε κάποιο ειδικό, καθώς υπάρχει κίνδυνος έκρηξης. Το ίδιο ισχύει αν βλέπεις ότι τα άκρα «γυρίζουν» προς τα έξω ή ότι οι ακροδέκτες που βρίσκονται στα πλάγια παρουσιάζουν συμπτώματα αυξημένης ροπής.