5 «σημάδια» κινδύνου στα ελαστικά σου!
14.617 Επισκέψεις στο άρθρο
Μάθε τώρα πώς μπορείς να «διαβάζεις» την κατάσταση των ελαστικών σου εύκολα και γρήγορα για να προλαβαίνεις τα σοβαρότερα προβλήματα και να μειώνεις τις φθορές.
Ξαφνική αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου!
Εκ πρώτης όψεως, δεν σχετίζεται με τα ελαστικά, όμως αν η πίεση στα ελαστικά σου είναι χαμηλότερη από αυτή που ορίζεται ως κανονική, το αυτοκίνητο θα «ζορίζεται» περισσότερο κατά την κίνηση με αποτέλεσμα να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.
Αντικείμενο στο πέλμα που δεν αφαιρείται, ενώ προσπαθείς!
Ανά τακτικά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ελέγχεις το ελαστικό και για μικρά αντικείμενα (π.χ. πετραδάκια) που μπορεί να σφηνώσουν στο πέλμα. Αν δεν μπορείς να τα αφαιρέσεις μόνος σου ή αν δεις ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ, απευθύνσου σε κάποιο εξειδικευμένο τεχνικό.
Υπερβολική φθορά στο κέντρο των ελαστικών!
Η υπερβολική πίεση στον αέρα του ελαστικού, συχνά προκαλεί και υπερβολική φθορά του ελαστικού στο κέντρο του πέλματος. Αν κάτι τέτοιο συμβαίνει θα πρέπει να ελέγξεις το μέγεθος του προβλήματος και σίγουρα να μειώσεις την πίεση του ελαστικού.
Το «πέλμα» δεν έχει το κατάλληλο βάθος!
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., το ελαστικό πρέπει να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλ. στην περιφέρεια, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές για οδήγηση, αλλά συνήθως οι ειδικοί συνιστούν να διατηρείς ένα βάθος τουλάχιστον 4 χιλ. ή και ακόμη μεγαλύτερο.
Όπως απέδειξαν και οι μετρήσεις του περιοδικού Auto Τρίτη, ακόμη και με ελαστικά των 4 χιλ., η διαφορά στο φρενάρισμα σε σχέση με τα καινούργια ελαστικά, είναι τεράστια για την ασφάλειά σου.
Σε κάθε περίπτωση, όταν κάνεις τον έλεγχο του βάθους, φρόντισε να μετρήσεις τόσο την εσωτερική όσο και την εξωτερική πλευρά κάθε πέλματος.
Το τιμόνι «παίζει» κατά την οδήγηση!
Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται συνήθως όταν τα ελαστικά τού αυτοκινήτου σου έχουν φθαρεί ανομοιόμορφα. Με το που παρατηρήσεις να συμβαίνει κάτι τέτοιο, έστω και σε πολύ μικρό βαθμό, θα πρέπει να επισκεφθείς κάποιον ειδικό.
Εκ πρώτης όψεως, δεν σχετίζεται με τα ελαστικά, όμως αν η πίεση στα ελαστικά σου είναι χαμηλότερη από αυτή που ορίζεται ως κανονική, το αυτοκίνητο θα «ζορίζεται» περισσότερο κατά την κίνηση με αποτέλεσμα να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.
Αντικείμενο στο πέλμα που δεν αφαιρείται, ενώ προσπαθείς!
Ανά τακτικά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ελέγχεις το ελαστικό και για μικρά αντικείμενα (π.χ. πετραδάκια) που μπορεί να σφηνώσουν στο πέλμα. Αν δεν μπορείς να τα αφαιρέσεις μόνος σου ή αν δεις ότι έχουν τρυπήσει το καουτσούκ, απευθύνσου σε κάποιο εξειδικευμένο τεχνικό.
Υπερβολική φθορά στο κέντρο των ελαστικών!
Η υπερβολική πίεση στον αέρα του ελαστικού, συχνά προκαλεί και υπερβολική φθορά του ελαστικού στο κέντρο του πέλματος. Αν κάτι τέτοιο συμβαίνει θα πρέπει να ελέγξεις το μέγεθος του προβλήματος και σίγουρα να μειώσεις την πίεση του ελαστικού.
Το «πέλμα» δεν έχει το κατάλληλο βάθος!
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., το ελαστικό πρέπει να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλ. στην περιφέρεια, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές για οδήγηση, αλλά συνήθως οι ειδικοί συνιστούν να διατηρείς ένα βάθος τουλάχιστον 4 χιλ. ή και ακόμη μεγαλύτερο.
Όπως απέδειξαν και οι μετρήσεις του περιοδικού Auto Τρίτη, ακόμη και με ελαστικά των 4 χιλ., η διαφορά στο φρενάρισμα σε σχέση με τα καινούργια ελαστικά, είναι τεράστια για την ασφάλειά σου.
Σε κάθε περίπτωση, όταν κάνεις τον έλεγχο του βάθους, φρόντισε να μετρήσεις τόσο την εσωτερική όσο και την εξωτερική πλευρά κάθε πέλματος.
Το τιμόνι «παίζει» κατά την οδήγηση!
Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται συνήθως όταν τα ελαστικά τού αυτοκινήτου σου έχουν φθαρεί ανομοιόμορφα. Με το που παρατηρήσεις να συμβαίνει κάτι τέτοιο, έστω και σε πολύ μικρό βαθμό, θα πρέπει να επισκεφθείς κάποιον ειδικό.