Τιμές με Leasing Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
elastika
Leasing
Ελαστικά φορτηγού: Οδηγίες συντήρησης για καλύτερη απόδοση!
Ελαστικά φορτηγού: Οδηγίες συντήρησης για καλύτερη απόδοση!
  • Ελαστικά φορτηγού: Οδηγίες συντήρησης για καλύτερη απόδοση!
  • Ελαστικά φορτηγού: Οδηγίες συντήρησης για καλύτερη απόδοση!

Ελαστικά φορτηγού: Οδηγίες συντήρησης για καλύτερη απόδοση!

1.668 Επισκέψεις στο άρθρο (29/7/2024)

-Τα τσεκάρουμε πριν από κάθε ταξίδι
-Ευθυγράμμιση τροχών & σταθερή πίεση ελαστικών
-Διατηρούμε καθαρά τα ελαστικά και τους τροχούς
-Τακτική περιστροφή ελαστικών & συνετή οδήγηση

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΔΡΟΣΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ

Η καλή κατάσταση των ελαστικών, ως γνωστόν, δεν είναι προαιρετική. Είναι επιτακτική. Είτε είσαι ο οδηγός του επαγγελματικού είτε είσαι ο διαχειριστής του στόλου, το μόνο βέβαιο είναι πως αναγνωρίζεις τα σημάδια που σου δείχνουν πως τα ελαστικά σου δε βρίσκονται και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Θες γιατί αντιμετωπίζεις κραδασμούς στο δρόμο; Θες γιατί το όχημα «τραβάει» προς τη μια πλευρά; Θες γιατί η πρόσφυση – σε βρεγμένο ή στεγνό – δεν είναι η ενδεδειγμένη; Το μόνο βέβαιο είναι πως η σωστή και τακτική συντήρηση των ελαστικών κρίνεται απαραίτητη, εφόσον θέλουμε να διασφαλίσουμε την ακεραιότητα του οδηγού και των υπόλοιπων οδηγών του οδικού δικτύου – αλλά και του ίδιου του φορτίου μας.
Κατά αυτόν τον τρόπο, εξάλλου, μπορούμε να βγούμε κερδισμένοι και σε άλλους τομείς που σχετίζονται αποκλειστικά με το ελαστικό όπως η επέκταση της διάρκειας ζωής του, η εξοικονόμηση καυσίμου, αλλά και οι επιδόσεις άλλων παραγόντων όπως τα συστήματα ανάρτησης ή τα φρένα που μπορεί να υπολειτουργούν ή ακόμα και να υπόκεινται σε συστηματική καταπόνηση, όταν τα ελαστικά δεν αποδίδουν κατά το δοκούν.    
Εντούτοις, πέρα από αυτό, υπάρχουν και κάποιοι απαράβατοι κανόνες που καλό είναι να εφαρμόζονται.
 

Τα τσεκάρουμε πριν από κάθε ταξίδι

Κοινώς, πριν από κάθε διαδρομή, τσεκάρουμε τη φθορά του πέλματος και την πίεση των ελαστικών, προκειμένου να επαληθεύσουμε ιδίοις όμμασι πως δε θα βρεθούμε – στο μέτρο του δυνατού – αντιμέτωποι με ανεπιθύμητες καταστάσεις στο δρόμο.  
 

Ευθυγράμμιση τροχών & σταθερή πίεση ελαστικών

Ένα από τα βασικά ζητούμενα με τη σωστή συντήρηση των ελαστικών είναι να έχουμε ομοιόμορφη φθορά. Όταν, ωστόσο, η ευθυγράμμιση δεν είναι καλή, τότε αυτό ακριβώς είναι που ΔΕΝ πετυχαίνουμε. Το αποτέλεσμα; Η φθορά είναι ανομοιόμορφη, με άμεση συνέπεια να μειώνεται η διάρκεια ζωής τους.
Το καλό της υπόθεσης, όμως, είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως θα αντιληφθούμε τα προειδοποιητικά σημάδια, μιας και είναι πολύ δύσκολο να τα αγνοήσεις. Αν το όχημα «τραβάει» προς μια πλευρά μόνο, αν στην ευθεία έχουμε παραπάνω κραδασμούς ή αν το τιμόνι είναι εκτός κέντρου, όλα αυτά είναι δείγματα πως κάτι δεν πάει καλά με την ευθυγράμμιση.
Αντίστοιχα, σε ό,τι έχει να κάνει με την πίεση του κάθε ελαστικού ξεχωριστά, ξεκινάμε με τον «ιερό» κανόνα του κατασκευαστή. Δηλαδή φροντίζουμε η πίεση αέρα που έχουν να είναι αυτή που συστήνεται από τον κατασκευαστή και μέσα σε αυτό το πλαίσιο καλό είναι να ελέγχονται συστηματικά. Το bonus της υπόθεσης δε, είναι πως πέρα από την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του ελαστικού, βγαίνεις κερδισμένος και σε επίπεδο κόστους, μιας κι επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου στις μεγάλες διαδρομές.   
 

Διατηρούμε καθαρά τα ελαστικά και τους τροχούς

Για αρχή, να ξεκαθαρίσουμε πως τα καθαρά ελαστικά φαίνονται πιο όμορφα. Πέρα από την οπτική διάσταση της υπόθεσης, όμως, το να πλένουμε τακτικά τα ελαστικά και τους τροχούς μας, απομακρύνοντας όλες τις περιττές βρωμιές του δρόμου (βλ. πετραδάκια, χώματα, αλάτι κ.ο.κ.), βοηθάει αφενός στη διατήρηση της υγείας τους αφετέρου στην καλύτερη δυνατή αξιοποίησή τους.  
 

Τακτική περιστροφή ελαστικών & συνετή οδήγηση

Καθότι, όπως προαναφέρθηκε, η φθορά του πέλματος πρέπει να είναι ομοιόμορφη, στα αντίστοιχα ελαστικά ενός φορτηγού πρέπει να ακολουθείται η ίδια διαδικασία που λαμβάνει χώρα και σε όλα τα άλλα οχήματα. Ήτοι, τα ελαστικά πρέπει να περιστρέφονται ανά 10.000 – 13.000 χλμ, με την επισήμανση και την υπενθύμιση βεβαίως πως στα βαρέα επαγγελματικά τα πίσω ελαστικά είθισται να φθείρονται με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα μπροστινά.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένας αστάθμητος παράγοντας που επηρεάζει την απόδοση του ελαστικού είναι η οδηγική συμπεριφορά του ατόμου που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Για παράδειγμα, κάθε ελαστικό έχει το δικό του όριο ταχύτητας. Αν το ξεπερνάς συστηματικά, τότε λογικό κι επόμενο είναι σε κάποια φάση να προκύψει πρόβλημα. Από εκεί και πέρα, οι απότομες επιταχύνσεις ή τα απότομα φρεναρίσματα επίσης δε βοηθούν.
 

προϊοντα αυτοκινητου - ΕΛΑΣΤΙΚΑ-ΖΑΝΤΕΣ