Zάντα που δε σπάει!
6.633 Επισκέψεις στο άρθρο
Μια εξαιρετικά καινοτόμο τεχνολογία παρουσίασε η Michelin που επιτρέπει στις ζάντες αλουμινίου να μην παραμορφώνονται από λακκούβες και άλλες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Δείτε πως.
H Μichelin σε συνεργασία με την εταιρεία Maxion Wheels έκανε το λανσάρισμα μιας νέας καινοτόμου τεχνολογίας ονόματι Αcuron, ικανή να προστατεύσει αποτελεσματικά τα ελαστικά, αλλά και τις ζάντες αλουμινίου κάθε αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας, η συγκεκριμένη τεχνολογία θα διατεθεί σε πρώτο στάδιο για ζάντες άνω των 19 ιντσών, ενώ στη συνέχεια θα υπάρξει επέκταση και προς ζάντες μικρότερου διαμετρήματος.
Όπως μπορείτε να δείτε στο video, πρόκειται ουσιαστικά για μια εύκαμπτη ζάντα αλουμινίου που προστατεύεται και στις δύο πλευρές της από λαστιχένιες φλάντζες. Η κατασκευή αυτή της επιτρέπει να απορροφά τις δυνάμεις που παράγονται κατά την επαφή του ελαστικού με ανωμαλίες του οδοστρώματος κρατώντας ανέπαφη τόσο τη ζάντα όσο και το ίδιο το ελαστικό.
Συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο συναντήσει κάποια λακκούβα ή ακόμα και οδόστρωμα με χαλίκια, τότε οι λαστιχένιες φλάντζες παραμορφώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελέσουν μαξιλάρι προστασίας τόσο για το ελαστικό όσο και για τη ζάντα. Η Michelin αναφέρει πως τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας είναι πολλαπλά γιατί μειώνει την καταπόνηση των ελαστικών, την πιθανότητα δημιουργίας κάποιας τρύπας, η ζάντα κρατιέται σε εξαιρετική κατάσταση ενώ τέλος δρα ωφέλιμα και για το σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου.
Πέραν αυτού, ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας είναι εκείνος της οδικής ασφάλειας, καθώς για όσα αυτοκίνητα εφοδιαστούν με αυτή την τεχνολογία θα υπάρχουν μικρότερες πιθανότητες να χαθεί ο έλεγχος και να εκτραπούν την πορείας τους λόγω σκασμένου ελαστικού μετά από πτώση σε λακκούβα με μεγάλη ταχύτητα.
Σημειώνουμε τέλος πως σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο εταιρειών, η τεχνολογίας Acorus είναι συμβατή με όλα τα ελαστικά, ενώ οι δοκιμές, τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε και στο παρακάτω video, έγιναν με ζάντες 21 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 285/30 σε λακκούβες βάθους 80 χλστ., πλάτους 700 χλστ. και με γωνία «πρόσκρουσης» 70 μοιρών.
Όπως μπορείτε να δείτε στο video, πρόκειται ουσιαστικά για μια εύκαμπτη ζάντα αλουμινίου που προστατεύεται και στις δύο πλευρές της από λαστιχένιες φλάντζες. Η κατασκευή αυτή της επιτρέπει να απορροφά τις δυνάμεις που παράγονται κατά την επαφή του ελαστικού με ανωμαλίες του οδοστρώματος κρατώντας ανέπαφη τόσο τη ζάντα όσο και το ίδιο το ελαστικό.
Συγκεκριμένα, όταν το αυτοκίνητο συναντήσει κάποια λακκούβα ή ακόμα και οδόστρωμα με χαλίκια, τότε οι λαστιχένιες φλάντζες παραμορφώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελέσουν μαξιλάρι προστασίας τόσο για το ελαστικό όσο και για τη ζάντα. Η Michelin αναφέρει πως τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας είναι πολλαπλά γιατί μειώνει την καταπόνηση των ελαστικών, την πιθανότητα δημιουργίας κάποιας τρύπας, η ζάντα κρατιέται σε εξαιρετική κατάσταση ενώ τέλος δρα ωφέλιμα και για το σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου.
Πέραν αυτού, ένας εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας είναι εκείνος της οδικής ασφάλειας, καθώς για όσα αυτοκίνητα εφοδιαστούν με αυτή την τεχνολογία θα υπάρχουν μικρότερες πιθανότητες να χαθεί ο έλεγχος και να εκτραπούν την πορείας τους λόγω σκασμένου ελαστικού μετά από πτώση σε λακκούβα με μεγάλη ταχύτητα.
Σημειώνουμε τέλος πως σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο εταιρειών, η τεχνολογίας Acorus είναι συμβατή με όλα τα ελαστικά, ενώ οι δοκιμές, τις οποίες μπορείτε να παρακολουθήσετε και στο παρακάτω video, έγιναν με ζάντες 21 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 285/30 σε λακκούβες βάθους 80 χλστ., πλάτους 700 χλστ. και με γωνία «πρόσκρουσης» 70 μοιρών.