Με ξεφούσκωτα λάστιχα καις τσάμπα
Το ήξερες ότι έχοντας λάθος πίεση στα ελαστικά έχεις κατά πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση; Μάθε τα όλα για να μην χάνεις ούτε ένα ευρώ!
Πως κάναμε τις δοκιμές
Για να διαπιστώσουμε στην πράξη όλα τα παραπάνω και για να αναδείξουμε το μέγεθος του προβλήματος αποφασίσαμε να πάρουμε ένα από τα Best Seller μοντέλα των πιο δημοφιλών κατηγοριών και να διεξάγουμε μετρήσεις κατανάλωσης με σωστές και «λάθος» πιέσεις ελαστικών. Από την μικρή κατηγορία το μοντέλο της δοκιμής ήταν το βενζινοκίνητο VW Polo 1,0 TSI ΒlueMotion, από τη μικρομεσαία κατηγορία επιλέξαμε το νέο πετρελαιοκίνητο Opel Astra 1,6 CDTi 136 PS και τέλος από τα crossover τι άλλο θα μπορούσαμε να βάλουμε πέρα από το κορυφαίο σε πωλήσεις Nissan Qashqai στην έκδοση με τον 1,2 DIG-T βενζινοκινητήρα. Για τις μετρήσεις χρησιμοποιήσαμε φυσικά τα ηλεκτρονικά όργανά μας που χρησιμοποιούμε για την καταγραφή των καταναλώσεων.
Σε κάθε αυτοκίνητο έγιναν 3 μετρήσεις κατανάλωσης: Mία με κανονική πίεση ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, μία με μειωμένη πίεση κατά 0,3 bar και τέλος με μία με μειωμένη πίεση κατά 0,5 bar σε κάθε ελαστικό. Δε θελήσαμε να κάνουμε μετρήσεις με ακραίες περιπτώσεις του -0,75 και -1 bar για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να μην καταστρέψουμε τα ελαστικά των προς δοκιμή αυτοκινήτων.
Για την κατανάλωση πέρα από τις μετρήσεις που καθιέρωσε το AutoTρίτη στα 100, στα 120 και στα 140 χλμ./ώρα μετρήσαμε και μέση κατανάλωση σε μικτή διαδρομή 30 χλμ. με προσομοίωση κίνησης σε πόλη, εθνική και επαρχιακό δρόμο. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση ήταν σε ελεγχόμενο περιβάλλον με τα ίδια σταμάτα-ξεκίνα, με την ίδια ώρα σταθερής ταχύτητας κίνησης και επιλεγμένης σχέσης και φυσικά με τα ίδια φορτία κινητήρα. (Σημειώνουμε ότι η μέτρηση της πίεσης έγινε με τα ελαστικά κρύα.)
Μεγαλύτερη κατανάλωση κατά...
Οι μετρήσεις του AutoTρίτη σε πραγματικές συνθήκες έδειξαν πως η χαμηλή πίεση στα λάστιχα επιβαρύνει άμεσα το κόστος σε κατανάλωση, που μπορεί να αυξηθεί έως και 1,6 λτ./100 χλμ.! Σε ετήσια βάση αυτό μεταφράζεται σε 5 και πλέον γεμίσματα, που πάνε στράφι.
Η χαμηλή πίεση του αέρα επηρεάζει αρνητικά την αντίσταση κύλισης του ελαστικού. Ανάλογα με το είδος του δρόμου και το στυλ της οδήγησης, αυτό αντιπροσωπεύει το 18% έως 26% της συνολικής ισχύς του οχήματος. Εφόσον η χαμηλή πίεση αυξάνει την αντίσταση κύλισης, επηρεάζεται άμεσα η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων του οχήματος (CO2). Τις τελευταίες δεν μπορούμε να τις μετρήσουμε, αλλά για την κατανάλωση οι δοκιμές μας έδειξαν αύξηση της μέσης τιμής έως και 1,9 λτ./100 χλμ
VW Polo: +1,2 λτ./100 χλμ.
Το VW Polo 1,0 TSI Bluemotion δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία καυσίμου, η οποία όμως μπορεί να πάει περίπατο αν τα ελαστικά έχουν χαμηλές πιέσεις. Η μέση κατανάλωση αυξήθηκε έως και 1,2 λτ./100 χλμ. (με -0,5 bar πίεση στα ελαστικά) και σε ετήσια βάση 15.000 χλμ. αυτό μεταφράζεται σε έξτρα κόστος 250 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης 1,39 ευρώ /λτ.).
Opel Astra: +180 ευρώ/έτος
Το νέο Opel Astra 1,6 CDTi με τον 1.600άρη turbodiesel είναι μια κορυφαία επιλογή στη μικρομεσαία κατηγορία, η οποία προσφέρει μεγάλη οικονομία. Αν φυσικά ο οδηγός κινεί το αυτοκίνητο με τις σωστές πιέσεις. Στις δοκιμές με λάθος πιέσεις η μέση τιμή της κατανάλωσης αυξήθηκε έως και 1,1 λτ./100 χλμ. Σε ετήσια βάση 15.000 χλμ. αυτό μεταφράζεται σε έξτρα 180 ευρώ (μέση τιμή diesel 1,09 ευρώ /λτ.).
Nissan Qashqai: + 4 γεμίσματα/έτος
To Best Seller των crossover, το Nissan Qashqai με τον 1,2 DIG-T βενζινοκινητήρα των 115 ίππων είναι μια ολοκληρωμένη και οικονομική επιλογή. Το μοντέλο της δοκιμής είχε έξτρα τροχούς 19 ιντσών. Η επιβάρυνση στη μέση κατανάλωση του έφτασε έως και τα 1,6 λτ./ 100 χλμ., όταν το μετρήσαμε με 0,5 bar λιγότερη πίεση στα ελαστικά. Σε ετήσια βάση αυτό μεταφράζεται σε έξτρα κόστος περίπου 335 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης 1,39 ευρώ /λτ.). Αυτό σημαίνει 4 και πλέον γεμίσματα κυριολεκτικά πεταμένα στον αέρα!
5 πράγματα για τις πιέσεις ελαστικών
1. Πως μαθαίνω τη σωστή πίεση των ελαστικών