ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Καταναλώνεις πολύ; Μήπως φταίνε τα ελαστικά σου;

Καταναλώνεις πολύ; Μήπως φταίνε τα ελαστικά σου;

Με ξεφούσκωτα λάστιχα καις τσάμπα

Το ήξερες ότι έχοντας λάθος πίεση στα ελαστικά έχεις κατά πολύ μεγαλύτερη κατανάλωση; Μάθε τα όλα για να μην χάνεις ούτε ένα ευρώ!

ΧΑΡ. ΖΕΡΒΟΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.
ΤΟΨΗΣ Α.Ε.

Οι περισσότεροι οδηγοί αγνοούν ότι το ελαστικό, κατά τη διάρκεια του χρόνου, χάνει φυσιολογικά μέρος της πίεσής του, όπως π.χ. ένα μπαλόνι. Τα μόρια του αέρα καταφέρνουν να ξεφεύγουν ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Όλα τα ελαστικά χάνουν αέρα συνήθως σε ρυθμό περίπου 0,1 bar ή 1,45 psi (λίβρα ανά τετραγωνική ίντσα) το μήνα και οι περισσότεροι οδηγοί δεν δίνουν σημασία. Αυτό το φαινόμενο μπορεί να επιταχυνθεί από συχνή οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις, ανώμαλα οδοστρώματα και βαριά φορτία, ενώ η απώλεια αέρα αυξάνεται επίσης σε υψηλότερες θερμοκρασίες. 

Κοινοποίησέ το »

 
Το 63%  των οδηγούν κινούν αυτοκίνητα τα ελαστικά των οποίων έχουν χαμηλότερη του κανονικού πίεση αέρα. Επιπλέον το 17,5% των οδηγών έχουν ελαστικά με τουλάχιστον 0,5 bar κάτω από τη προτεινόμενη πίεση, προσθέτωντας ένα επιπλεόν αχρίαστο έξοδο στην καθημερινότητά τους.
Η οδήγηση με ελαστικά που έχουν λάθος πίεση δεν είναι μόνο επικίνδυνη, αλλά και ασύμφορη για την τσέπη και το περιβάλλον, μιας και το αυτοκίνητο καταναλώνει επιπλέον καύσιμο και κατά συνέπεια επιβαρύνει σημαντικά με εκπομπές CO2 την ατμόσφαιρα. Εάν το ελαστικό έχει 20% χαμηλότερη πίεση, η χιλιομετρική του απόδοση μειώνεται κατά περίπου 30%, το οποπίο σημαίνει πως θα χρειαστεί να επωμιστείτε αρκετά πιο σύντομα το κόστος αλλαγής ελαστικών.
 
ΓιΆ αυτό δεν πρέπει να εφησυχάζουμε αν βάλαμε σωστή πίεση στα ελαστικά μια φορά. Απαιτείται συνεχής έλεγχος της πίεσης των ελαστικών με ρυθμό τουλάχιστον μία φορά κάθε 15 μέρες και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι. 

Πως κάναμε τις δοκιμές

Οι μετρήσεις μας έγιναν με σωστές και λάθος σε δύο επίπεδα πιέσεις.

Οι μετρήσεις μας έγιναν με σωστές και λάθος σε δύο επίπεδα πιέσεις.

    Για να διαπιστώσουμε στην πράξη όλα τα παραπάνω και για να αναδείξουμε το μέγεθος του προβλήματος αποφασίσαμε να πάρουμε ένα από τα Best Seller μοντέλα των πιο δημοφιλών κατηγοριών και να διεξάγουμε μετρήσεις κατανάλωσης με σωστές και «λάθος» πιέσεις ελαστικών. Από την μικρή κατηγορία το μοντέλο της δοκιμής ήταν το βενζινοκίνητο VW Polo 1,0 TSI ΒlueMotion, από τη μικρομεσαία κατηγορία επιλέξαμε το νέο πετρελαιοκίνητο Opel Astra 1,6 CDTi 136 PS και τέλος από τα crossover τι άλλο θα μπορούσαμε να βάλουμε πέρα από το κορυφαίο σε πωλήσεις Nissan Qashqai στην έκδοση με τον 1,2 DIG-T βενζινοκινητήρα. Για τις μετρήσεις χρησιμοποιήσαμε φυσικά τα ηλεκτρονικά όργανά μας που χρησιμοποιούμε για την καταγραφή των καταναλώσεων.

    Σε κάθε αυτοκίνητο έγιναν 3 μετρήσεις κατανάλωσης: Mία με κανονική πίεση ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, μία με μειωμένη πίεση κατά 0,3 bar και τέλος με μία με μειωμένη πίεση κατά 0,5 bar σε κάθε ελαστικό. Δε θελήσαμε να κάνουμε μετρήσεις με ακραίες περιπτώσεις του -0,75 και -1 bar για λόγους ασφαλείας, αλλά και για να μην καταστρέψουμε τα ελαστικά των προς δοκιμή αυτοκινήτων.

    Για την κατανάλωση πέρα από τις μετρήσεις που καθιέρωσε το AutoTρίτη στα 100, στα 120 και στα 140 χλμ./ώρα μετρήσαμε και μέση κατανάλωση σε μικτή διαδρομή 30 χλμ. με προσομοίωση κίνησης σε πόλη, εθνική και επαρχιακό δρόμο. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση ήταν σε ελεγχόμενο περιβάλλον με τα ίδια σταμάτα-ξεκίνα, με την ίδια ώρα σταθερής ταχύτητας κίνησης και επιλεγμένης σχέσης και φυσικά με τα ίδια φορτία κινητήρα. (Σημειώνουμε ότι η μέτρηση της πίεσης έγινε με τα ελαστικά κρύα.)

    Μεγαλύτερη κατανάλωση κατά...

    20% μεγαλύτερη κατανάλωση
    20% μεγαλύτερη κατανάλωση
    20% μεγαλύτερη κατανάλωση
    20% μεγαλύτερη κατανάλωση
    • 20% μεγαλύτερη κατανάλωση
    • 20% μεγαλύτερη κατανάλωση
    • 20% μεγαλύτερη κατανάλωση
    • 20% μεγαλύτερη κατανάλωση

    Οι μετρήσεις του AutoTρίτη σε πραγματικές συνθήκες έδειξαν πως η χαμηλή πίεση στα λάστιχα επιβαρύνει άμεσα το κόστος σε κατανάλωση, που μπορεί να αυξηθεί έως και 1,6 λτ./100 χλμ.! Σε ετήσια βάση αυτό μεταφράζεται σε 5 και πλέον γεμίσματα, που πάνε στράφι.

    Η χαμηλή πίεση του αέρα επηρεάζει αρνητικά την αντίσταση κύλισης του ελαστικού. Ανάλογα με το είδος του δρόμου και το στυλ της οδήγησης, αυτό αντιπροσωπεύει το 18% έως 26% της συνολικής ισχύς του οχήματος. Εφόσον η χαμηλή πίεση αυξάνει την αντίσταση κύλισης, επηρεάζεται άμεσα η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων του οχήματος (CO2). Τις τελευταίες δεν μπορούμε να τις μετρήσουμε, αλλά για την κατανάλωση οι δοκιμές μας έδειξαν αύξηση της μέσης τιμής έως και 1,9 λτ./100 χλμ

    VW Polo: +1,2 λτ./100 χλμ.
    Το VW Polo 1,0 TSI Bluemotion δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία καυσίμου, η οποία όμως μπορεί να πάει περίπατο αν τα ελαστικά έχουν χαμηλές πιέσεις. Η μέση κατανάλωση αυξήθηκε έως και 1,2 λτ./100 χλμ. (με -0,5 bar πίεση στα ελαστικά) και σε ετήσια βάση 15.000 χλμ. αυτό μεταφράζεται σε έξτρα κόστος 250 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης 1,39 ευρώ /λτ.). 

    Opel Astra: +180 ευρώ/έτος
    Το νέο Opel Astra 1,6 CDTi με τον 1.600άρη turbodiesel είναι μια κορυφαία επιλογή στη μικρομεσαία κατηγορία, η οποία προσφέρει μεγάλη οικονομία. Αν φυσικά ο οδηγός κινεί το αυτοκίνητο με τις σωστές πιέσεις. Στις δοκιμές με λάθος πιέσεις η μέση τιμή της κατανάλωσης αυξήθηκε έως και 1,1 λτ./100 χλμ. Σε ετήσια βάση 15.000 χλμ. αυτό μεταφράζεται σε έξτρα 180 ευρώ (μέση τιμή diesel 1,09 ευρώ /λτ.).

    Nissan Qashqai: + 4 γεμίσματα/έτος
    To Best Seller των crossover, το Nissan Qashqai με τον 1,2 DIG-T βενζινοκινητήρα των 115 ίππων είναι μια ολοκληρωμένη και οικονομική επιλογή. Το μοντέλο της δοκιμής είχε έξτρα τροχούς 19 ιντσών. Η επιβάρυνση στη μέση κατανάλωση του έφτασε έως και τα 1,6 λτ./ 100 χλμ., όταν το μετρήσαμε με 0,5 bar λιγότερη πίεση στα ελαστικά. Σε ετήσια βάση αυτό μεταφράζεται σε έξτρα κόστος περίπου 335 ευρώ (μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης 1,39 ευρώ /λτ.). Αυτό σημαίνει 4 και πλέον γεμίσματα κυριολεκτικά πεταμένα στον αέρα!
     

    5 πράγματα για τις πιέσεις ελαστικών

    Κάθε αυτοκίνητο έχει ταμπέλα με τις σωστές πιέσεις των ελαστικών για κάθε φορτίο.

    Κάθε αυτοκίνητο έχει ταμπέλα με τις σωστές πιέσεις των ελαστικών για κάθε φορτίο.

    Πίεση 2,5 bar και 0 χλμ./ώρα

    Πίεση 2,5 bar και 0 χλμ./ώρα

    Πίεση 2,5 bar και 100 χλμ./ώρα

    Πίεση 2,5 bar και 100 χλμ./ώρα

    Πίεση 2,0 bar, 100 χλμ./ώρα

    Πίεση 2,0 bar, 100 χλμ./ώρα

    Πίεση 1,5 bar, 100 χλμ./ώρα

    Πίεση 1,5 bar, 100 χλμ./ώρα

    Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στην Ε.Ε από την 1η Νοεμβρίου 2014 είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στάνταρ σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών (TPMS).

    Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στην Ε.Ε από την 1η Νοεμβρίου 2014 είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στάνταρ σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών (TPMS).

    • Κάθε αυτοκίνητο έχει ταμπέλα με τις σωστές πιέσεις των ελαστικών για κάθε φορτίο.
    • Πίεση 2,5 bar και 0 χλμ./ώρα
    • Πίεση 2,5 bar και 100 χλμ./ώρα
    • Πίεση 2,0 bar, 100 χλμ./ώρα
    • Πίεση 1,5 bar, 100 χλμ./ώρα
    • Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν στην Ε.Ε από την 1η Νοεμβρίου 2014 είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στάνταρ σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών (TPMS).

    1. Πως μαθαίνω τη σωστή πίεση των ελαστικών

    Είναι το πιο εύκολο πράγμα και σίγουρα δε γίνεται με το… μάτι. Η σωστή πίεση για τα ελαστικά αναγράφεται τόσο στο Εγχειρίδιο Κατόχου Οχήματος, όσο και σε ειδικά αυτοκόλλητα πινακίδια, που υπάρχουν είτε στην πόρτα του οδηγού, είτε στο καπάκι της τάπας της βενζίνης. Εκεί θα βρείτε την πίεση για όλες τις συνθήκες οδήγησης (από φορτίο με 1 άτομο και ελάχιστες αποσκευές μέχρι 5 άτομα και πλήρες φορτίο), αλλά και για τις διαστάσεις ελαστικών που είναι το αυτοκίνητο διαθέσιμο από το εργοστάσιο. Στα περισσότερα αυτοκίνητα η πίεση των εμπρός και πίσω ελαστικών είναι διαφορετική.
     
    2. Μέτρηση πάντα με ΚΡΥΑ ελαστικά
    Την πίεση των ελαστικών την μετράμε όταν τα λάστιχα είναι ΚΡΥΑ (όχι εξωτερικά το λάστιχο αλλά εσωτερικά ο αέρας) για μία απόσταση 3 χιλιομέτρων από το ξεκίνημα του αυτοκινήτου το πρωί ή σε ταξίδι εάν σταματήσετε για περίπου 2-3 ώρες. Όταν θερμανθούν τα ελαστικά ανεβαίνει η πίεση κατά 4-5 psi. Δηλαδή εάν μετρήσετε την πίεση του ελαστικού με ζεστό τον αέρα και ο κατασκευαστής συνιστά 32 psi θα πρέπει να έχετε πίεση 32+5 = 37 psi.
    `Αζωτο αντί για αέρα 
    Το καθαρό άζωτο έχει μεγαλύτερα μόρια και έτσι δεν «φεύγει» το ίδιο εύκολα με τον αέρα από τα ελαστικά. Έτσι η πίεση στα ελαστικά διατηρείται σταθερή για αρκετό χρόνο. 
    Επίσης δεν επηρεάζεται από τη θερμοκρασία. Από την άλλη βέβαια δεν βρίσκεται παντού και κοστίζει.
     
    3. Πως επηρεάζεται το κράτημα
    Η πλευρική πρόσφυση και κατά συνέπεια το κράτημα εξαρτάται από την εγκάρσια ακαμψία του ελαστικού και από το μέγεθος-σχήμα της επιφάνειας επαφής. Για κάθε 0,5 bar που μειώνεται η πίεση του ελαστικού χάνεται το μισό του εμβαδού της επιφάνειας επαφής του ελαστικού. Με λάστιχα που έχουν μειωμένη πίεση κατά 1,0 bar μειώνεται δραματικά η δυνατότητα του αυτοκινήτου να διατηρήσει την πορεία του. Το έλλειμμα πίεσης στον εμπρός άξονα, κάνει, στις περισσότερες περιπτώσεις το όχημα να υποστρέφει (να στρίβει λιγότερο από ότι χρειάζεται και να τείνει να φύγει ευθεία). Το έλλειμμα πίεσης στον πίσω άξονα, κάνει, στις περισσότερες περιπτώσεις το όχημα να υπερστρέφει (να στρίβει περισσότερο από ότι χρειάζεται και το πίσω μέρος να τείνει να ξεπεράσει το μπροστά μέρος). 
     
    4. Πως το πέλμα χάνει την επαφή του με το δρόμο με την κάθοδο της πίεσης
    Πίεση 2,5 bar και 0 χλμ./ώρα
    Ολόκληρο το πέλμα (το σκούρο μέρος στην εικόνα) βρίσκεται σε επαφή με το δρόμο. Εδώ το οδόστρωμα είναι βρεγμένο.
    Πίεση 2,5 bar και 100 χλμ./ώρα
    Η περιοχή επαφής μειώνεται, αλλά το νερό αποστραγγίζεται σωστά, χάρη στις αυλακώσεις του ελαστικού. 
    Πίεση 2,0 bar, 100 χλμ./ώρα
    Η επιφάνεια που βρίσκεται σε επαφή με το δρόμο είναι μειωμένη. Ο κίνδυνος υδρολίσθησης είναι σημαντικός.
    Πίεση 1,5 bar, 100 χλμ./ώρα
    Το νερό διαχέεται κάτω από το ελαστικό. Σχεδόν δεν αγγίζει το δρόμο και είναι αδύνατος ο έλεγχος του αυτοκινήτου.  
     
    5. Τα καινούργια αυτοκίνητα σε ειδοποιούν αυτόματα αν χάσεις αέρα 
    Από  την 1η Νοεμβρίου 2014, μαζί με το γνωστό μας ESP όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στάνταρ σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών (TMPS ή Tire Monitor Pressure System). Ειδικοί αισθητήρες ενσωματώνονται στο εσωτερικό ή κοντά στην βαλβίδα του ελαστικού και με ιδιαίτερη ακρίβεια στέλνουν σε πραγματικό χρόνο και ασύρματα δεδομένα στον πίνακα οργάνων για την πίεση των ελαστικών (όταν η πίεση μειωθεί ελάχιστα από την προβλεπόμενη). Ο οδηγός έχει οπτική ένδειξη για το ποιο ή ποια ελαστικά έχουν χαμηλότερη του κανονικού πίεση, αλλά και του πόσο χρειάζεται να συμπληρώσει.

    Κοινοποίησέ το »