Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Χρονιά αλλαγών το 2024 για τον κλάδο των φορτηγών

Χρονιά αλλαγών το 2024 για τον κλάδο των φορτηγών

Ήδη η MAN κατάφερε να εξελίξει αυτόνομα φορτηγά τα οποία δοκιμάστηκαν σε μικρές μεταφορές logistics, από ένα σημείο παραλαβής στον σιδηροδρομικό σταθμό.

Ήδη η MAN κατάφερε να εξελίξει αυτόνομα φορτηγά τα οποία δοκιμάστηκαν σε μικρές μεταφορές logistics, από ένα σημείο παραλαβής στον σιδηροδρομικό σταθμό.

Μεγάλες εταιρείες φορτηγών επενδύουν σε ηλεκτρικά φορτηγά (είτε με μπαταρία είτε με υδρογόνο), τα οποία σύντομα θα αποτελέσουν τον νέο κανόνα στις μεταφορές.

Μεγάλες εταιρείες φορτηγών επενδύουν σε ηλεκτρικά φορτηγά (είτε με μπαταρία είτε με υδρογόνο), τα οποία σύντομα θα αποτελέσουν τον νέο κανόνα στις μεταφορές.

  • Χρονιά αλλαγών το 2024 για τον κλάδο των φορτηγών
  • Ήδη η MAN κατάφερε να εξελίξει αυτόνομα φορτηγά τα οποία δοκιμάστηκαν σε μικρές μεταφορές logistics, από ένα σημείο παραλαβής στον σιδηροδρομικό σταθμό.
  • Μεγάλες εταιρείες φορτηγών επενδύουν σε ηλεκτρικά φορτηγά (είτε με μπαταρία είτε με υδρογόνο), τα οποία σύντομα θα αποτελέσουν τον νέο κανόνα στις μεταφορές.

Χρονιά αλλαγών το 2024 για τον κλάδο των φορτηγών

7.904 Επισκέψεις στο άρθρο (15/2/2024)

- Υπάρχει ακόμα πρόβλημα με την έλλειψη εργατικού δυναμικού & οδηγών
- Τα αυτόνομα φορτηγά σταδιακά θα αρχίσουν να «γεμίζουν» κενές θέσεις εργασίας
- Οι διαδρομές θα αναλύονται ηλεκτρονικά, βελτιώνοντας έλεγχο & αποτελέσματα
- Οι υψηλότερες τιμές καυσίμων θα οδηγήσουν στα ηλεκτρικά οχήματα

ΠΑΣΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - FRIGO PLUS
ΔΡΟΣΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ

Υπάρχει ακόμα πρόβλημα με την έλλειψη εργατικού δυναμικού & οδηγών

Δεν είναι μυστικό ότι χρόνια τώρα, ο κλάδος των φορτηγών πλήττεται διαρκώς από την έλλειψη οδηγών. Σε παλαιότερο σχετικό μας άρθρο στο Autotriti Pro είχαμε δει πως η έλλειψη οδηγών φορτηγών έγινε σημαντικό πρόβλημα για τις μεταφορές. Μια έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών έδειξε ότι πάνω από 2,6 εκατομμύρια θέσεις οδηγών έμειναν κενές το 2021. Αυτό σημαίνει πως πρακτικά 1 στα 3 δρομολόγια έμενε χωρίς οδηγό να το πραγματοποιήσει, ενώ σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις, μόνο το 50% των δρομολογίων μπορούσε να πραγματοποιηθεί.
 
Οι εταιρείες μεταφορών παρέχουν ελκυστικούς μισθούς, ευέλικτα ωράρια εργασίας, άνετα οχήματα και άλλα προνόμια για να διατηρήσουν τους οδηγούς, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την έλλειψη. Αυτό όμως οδηγεί σε υψηλότερο λειτουργικό κόστος για τις εταιρείες μεταφορών και, ως αποτέλεσμα, υψηλότερο κόστος μεταφορικών και για τον παραλήπτη. Όλα δείχνουν επίσης πως αυτή η έλλειψη εργατικού δυναμικού δεν θα είναι προσωρινό πρόβλημα και πως θα διατηρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τα αυτόνομα φορτηγά σταδιακά θα αρχίσουν να «γεμίζουν» κενές θέσεις εργασίας

Το αποτέλεσμα αυτής της έλλειψης οδηγών είναι πολλές εταιρείες να εξελίσσουν και να αναπτύσσουν αυτόνομες λύσεις προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι μεταφορές. Ήδη η MAN κατάφερε να εξελίξει αυτόνομα φορτηγά τα οποία δοκιμάστηκαν σε μικρές μεταφορές logistics, από ένα σημείο παραλαβής στον σιδηροδρομικό σταθμό. Μέσα σε αυτή τη δοκιμή, το αυτόνομο φορτηγό ήταν έως και 40% πιο αποδοτικό, με την MAN να προγραμματίζει την είσοδο στην παραγωγή ως το 2030.
 
Φυσικά, η εξέλιξη της τεχνολογίας θα δώσει επιπρόσθετη ώθηση στην εξέλιξη των αυτόνομων φορτηγών και δεν αποκλείεται να δούμε τα νέα οχήματα να εκτελούν ακόμα και δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων μέσα στην επόμενη δεκαετία.


Ήδη η MAN κατάφερε να εξελίξει αυτόνομα φορτηγά τα οποία δοκιμάστηκαν σε μικρές μεταφορές logistics, από ένα σημείο παραλαβής στον σιδηροδρομικό σταθμό.

Ήδη η MAN κατάφερε να εξελίξει αυτόνομα φορτηγά τα οποία δοκιμάστηκαν σε μικρές μεταφορές logistics, από ένα σημείο παραλαβής στον σιδηροδρομικό σταθμό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Οι διαδρομές θα αναλύονται ηλεκτρονικά, βελτιώνοντας έλεγχο & αποτελέσματα

Οι περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον ηλεκτρονικά αρχεία καταγραφής για την αποτελεσματική διαχείριση των φορτηγών τους. Τα ηλεκτρονικά ημερολόγια καταγράφουν διάφορες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των ωρών εργασίας του οδηγού, των χιλιομέτρων που διανύει, της διαδρομής, των διαλειμμάτων και των συνολικών συνθηκών οδήγησης. Τα δεδομένα αυτά καταγράφονται με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με την καταγραφή σε χαρτί, επιτρέποντας στις εταιρείες να παρακολουθούν τις δραστηριότητες των οδηγών τους και να ανταποκρίνονται αποτελεσματικότερα σε πιθανά προβλήματα.
 
Επιπλέον, οι εταιρείες φορτηγών μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ανάλυση δεδομένων για να αποκτήσουν εικόνα της απόδοσης των οχημάτων τους, βελτιώνοντας έτσι την ακρίβεια των εκτιμήσεων παράδοσης. Με τη βοήθεια της ανάλυσης δεδομένων, οι εταιρείες φορτηγών μπορούν επίσης να εντοπίσουν αδύναμους τομείς στους οποίους μπορούν να βελτιώσουν τις δραστηριότητές τους ώστε να γίνουν πιο κερδοφόρες.

Οι υψηλότερες τιμές καυσίμων θα οδηγήσουν στα ηλεκτρικά οχήματα

Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αλλαγές στον κλάδο και να μην αναφέρουμε τον επικείμενο εξηλεκτρισμό που θα ακολουθήσει στα επόμενα χρόνια. Τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι πολύ πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε σχέση με τα diesel φορτηγά. Μπορούν επίσης  να είναι φθηνότερα στη λειτουργία τους, καθώς οι οικονομίες κλίμακας θα συμβάλλουν στην πτώση των τιμών αγοράς τους, ενώ στον αντίποδα οι τιμές καυσίμων δεν δείχνουν καμία διάθεση να σταματήσουν την ανοδική τους πορεία. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά φορτηγά είναι πολύ πιο αθόρυβα από τα συμβατικά φορτηγά, γεγονός που θα αποτελούσε σημαντικό πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν νυχτερινές παραδόσεις. Μεγάλες εταιρείες φορτηγών επενδύουν σε ηλεκτρικά φορτηγά (είτε με μπαταρία είτε με υδρογόνο), τα οποία σύντομα θα αποτελέσουν τον νέο κανόνα στις μεταφορές.