Φθηνά χιλιόμετρα με LPG
Διανύστε τα φθηνότερα χιλιόμετρα των τελευταίων ετών - «Ανακουφίστε» τον ετήσιο προϋπολογισμό σας, επιλέγοντας υγραέριο, ως καύσιμο κίνησης.
Τα νέα δεδομένα στην αγορά των καυσίμων και συγκεκριμένα του υγραερίου, έχουν δημιουργήσει μια τεράστια μια ευκαιρία, για πραγματικά μεγάλη οικονομία στους οδηγούς. Με την τιμή του υγραερίου στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών, ακόμα και κάποιος που διανύει λίγα χιλιόμετρα μπορεί να εξοικονομήσει αρκετές εκατοντάδες ευρώ πλέον. Ένα διόλου ευκαταφρόνητο κέρδος που μπορείτε να το διαθέσετε κάπου αλλού… Παρακάτω αναφερόμαστε σε όλα τα πλεονεκτήματα που έχει για την τσέπη σας η τοποθέτηση ενός κιτ υγραερίου, αλλά και στα οφέλη της επιλογής του και στους υπόλοιπους τομείς, καταρρίπτοντας συγχρόνως οποιαδήποτε αμφιβολία σε ζητήματα ασφαλείας.
Σχεδόν 800 ευρώ ετησίως στην τσέπη
Πλέον με την τιμή του υγραερίου κίνησης να διαμορφώνεται στα 0,65 ευρώ/λίτρο, παρουσιάζοντας το χαμηλότερο όριο των τελευταίων ετών, τα συνολικά έξοδα κίνησης περιορίζονται ετησίως σε λιγότερα από 1.000, για όσους φυσικά έχουν εγκαταστήσει σύστημα LPG. Ένας μέσος οδηγός διανύει σε ετήσια βάση περίπου 15.000 χιλιόμετρα και το αυτοκίνητο του παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επίσης, διευκρινίζουμε ότι, η συγκεκριμένη τιμή κατανάλωσης αυξάνεται κατά 15% περίπου στην περίπτωση του υγραερίου (δηλαδή διαμορφώνεται στα 9,2 λίτρα/100 χλμ.). Έτσι, για την κίνηση με υγραέριο, ο οδηγός του παραδείγματός μας, θα χρειαστεί σε ετήσια βάση 897 ευρώ, τη ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.684 ευρώ (τιμή βενζίνης 1,35 ευρώ/λίτρο). Αρα, σε ετήσια βάση, το όφελος διαμορφώνεται στα 787 ευρώ. Δηλαδή, θα έχουμε αποσβέσει τα χρήματα που δώσαμε για την τοποθέτηση του κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητό μας στο χρόνο πάνω και θα έχουμε βάλει και στην τσέπη, αφού η τοποθέτηση ενός κιτ LPG ξεκινά από τα ακόμη και από τα 600 ευρώ για ένα 4κύλινδρο κινητήρα. Επίσης, τα οφέλη για τον καταναλωτή πολλαπλασιάζονται, όταν πραγματοποιούμε αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο ή όταν έχουμε στην κατοχή μας ένα αυτοκίνητο με υψηλή κατανάλωση.
Μακροζωία, οικολογία, αυτονομία
Το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα.
Επιπροσθέτως διαθέτει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα, αέριο το οποίο έχει ενοχοποιηθεί ως ο βασικός υπαίτιος για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Υπολογίζεται λοιπόν ότι, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% μικρότερες ποσότητες CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση γινόταν με βενζίνη.
Τέλος η αυτονομία ενός οχήματος με κιτ υγραερίου εξαρτάται από τις διαστάσεις της δεξαμενής που τοποθετείται. Η επιλογή του τύπου της δεξαμενής μπορεί να γίνει με βάση τη χρήση του οχήματος, για να ωφεληθεί ο χώρος φόρτωσης ή η αυτονομία κίνησης του οχήματος. Σε περίπτωση που κάποιος θέλει να αυξήσει την αυτονομία του οχήματός του, μπορεί να τοποθετήσει ρεζερβουάρ, κυλινδρικού τύπου, χωρητικότητας 90 λίτρων (πραγματικά 72 λίτρα), που δίνει στο όχημα αυτονομία 600 περίπου χιλιομέτρων. Και έτσι, μαζί με τη βενζίνη, η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα.
Aσφάλεια - Αξιοπιστία - Οικονομία
Το υγραέριο μεγαλώνει συνεχώς το μερίδιο του στην πίτα των καυσίμων, ενώ συγχρόνως προσφέρει οικονομικές λύσεις από εταιρείες όπως η GS GAS.
Limit down τιμής την τελευταία πενταετία
Το υγραέριο κίνησης μπήκε για τα καλά στην συνείδηση του Έλληνα οδηγού από το 2012 και μετά. Μπορεί να νομιμοποιήθηκε από το 2009, ωστόσο όταν οξύνθηκε η οικονομική κρίση, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έψαχναν τρόπους να απαλλαγούν από τα έξοδα μετακίνησης τους, οπότε στραφήκαν προς το υγραέριο. Το 2012 η τιμή του LPG έφτασε ακόμα και το 1 ευρώ/λίτρο, ωστόσο σταδιακά στο πέρασμα των ετών η τιμή διολίσθησε, για να φτάσουνε στα σημερινά επίπεδα, που κοστίζει σχεδόν 65 λεπτά. Αναλυτικότερα το 2013 υπήρξε μια μικρή υποχώρηση στην τιμή συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά με την τιμή να διαμορφώνεται κατά μ.ο. στα 0,91 ευρώ. Αντίστοιχη μείωση είχαμε και το 2014 όπου η μέση τιμή του υγραερίου ήταν 0,85 λεπτά. Μεγάλη πτώση στην τιμή του υγραερίου είχαμε το 2015, λόγω της ανάλογης πτώσης που είχε το βαρέλι πετρελαίου, με τις τιμές να έχουν μεγάλη διακύμανση για να φτάσουν στα σημερινά επίπεδα του. Για να γίνει κατανοητό, σε χρηματικά ποσά, σημαίνει πως σε ετήσια βάση, το 2012 χρειαζόσασταν 520 ευρώ περισσότερα συγκριτικά με σήμερα!
Υγραέριο και ασφάλεια
Το υγραέριο είναι πολύ ασφαλές. Η πλήρωση της δεξαμενής υποχρεούται από το νόμο να φτάνει έως το 80% προκειμένου να μένει ωφέλιμος χώρος, σε περίπτωση απότομης αύξησης της θερμοκρασίας και αυτό γίνεται αυτόματα κατά την πλήρωση της. Οι δεξαμενές καυσίμου (ρεζερβουάρ) είναι σχεδιασμένα ώστε να πληρούν αυστηρότατες προδιαγραφές ασφαλείας και έχουν κατασκευαστεί από ειδικές επενδύσεις οι οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν ατσάλι (κράμα σιδήρου – χάλυβα πάχους 3 έως 5 χιλιοστών) είναι σχεδιασμένα ώστε να πληρούν αυστηρότατες προδιαγραφές ασφαλείας και είναι κατασκευασμένα από χάλυβα 3 έως 5 χιλιοστών. Ζυγίζουν περίπου 20 με 40 κιλά κενές και 55 με 60 κιλά γεμάτες και σε περίπτωση τρακαρίσματος αντέχουν σε τεράστιες δυνάμεις, χωρίς παραμόρφωση ή διαρροή.
Επιπλέον η ροή του υγραερίου διακόπτεται αυτόματα από δύο ηλεκτρονικές βαλβίδες μόλις σταματήσει ο κινητήρας του οχήματος, ενώ και το στόμιο τροφοδοσίας συνδέεται στη δεξαμενή με βαλβίδα και δεν επιτρέπει την διαφυγή υγραερίου.
Παράλληλα διαθέτουν βαλβίδα εκτόνωσης για αποφυγή έκρηξης σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο αυξηθεί πολύ η εξωτερική θερμοκρασία, καθώς και βαλβίδες ασφαλείας που διακόπτουν την παροχή υγραερίου σε τυχόν διαρροή.
Τέλος το κύκλωμα τροφοδοσίας υγραερίου στο όχημα είναι απόλυτα στεγανό και δεν περνάει μέσα από το χώρο της καμπίνας.
Διευρυμένο δίκτυο διανομής
Ένας αποτρεπτικός παράγοντας πριν λίγα χρόνια για τη μετατροπή ενός οχήματος σε υγραέριο ήταν το μικρό δίκτυο πρατηρίων διανομής υγραερίου. Η ραγδαία αύξηση στην κατανάλωση υγραερίου (49,2% την περίοδο 2010-2014), η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητα, πυροδότησε μια έκρηξη στον τομέα των εταιρειών διακίνησης και διάθεσης υγραερίου. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετές εταιρείες που διαθέτουν υγραέριο κίνησης και διαθέτουν τα δικά τους πρατήρια, καθώς και αρκετές που συστεγάζονται σε πρατήρια άλλων εταιρειών. Συνολικά αυτά τη στιγμή το δίκτυο διανομής υγραερίου απαριθμεί πάνω από 500 σημεία ανεφοδιασμού σε όλους τους νομούς της Ελλάδας. Συνεπώς το τελευταίο που θα απασχολήσει τον οδηγό είναι αν ξεμείνει από καύσιμο.