Με το LPG... ξεχνάς να πας πρατήριο
ΝΑΙ, το υγραέριο ΣΥΜΦΕΡΕΙ από όποια οπτική γωνία κι αν το δεις.
H περιστολή των δαπανών που προκύπτει από τη χρήση του αυτοκινήτου μας, πάντα θα είναι μείζονος σημασίας για τον Έλληνα οδηγό. Μπορεί η τιμή της αμόλυβδης να έχει πέσει αισθητά, μαζί της όμως έχει μειωθεί και το υγραέριο κίνησης. Η σχεδόν διπλάσια τιμή της βενζίνης έναντι του υγραερίου, καθιστά το LPG ως το οικονομικότερο καύσιμο για την μετακίνησή μας, με το κόστος χρήσης ακόμα και σε καθημερινή βάση και διανύοντας πάρα πολλά χιλιόμετρα, να είναι αμελητέο.
Μπορεί η τιμή της αμόλυβδης να έχει πέσει αισθητά, μαζί της όμως έχει μειωθεί και το υγραέριο κίνησης.
Το αυξημένο know how των επαγγελματιών αφήνει ευχαριστημένο το πελατειακό κοινό
Αυτό είναι κάτι άλλωστε που απέδειξε κι η μεγάλη έρευνα του auto Τρίτη, όπου το 93,7% των ερωτηθέντων «πίνει» νερό στο όνομα του LPG, επιβεβαιώνοντας τις αυξητικές τάσεις της αγοράς, μιας και ολοένα και περισσότεροι κάτοχοι ΙΧ αυτοκινήτων στρέφονται στη λύση της υγραεριοκίνησης, μιας και οι τιμές βενζίνης και πετρελαίου είναι υψηλές και επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Τέλος στις παθογένειες του παρελθόντος
Είναι δεδομένο ότι η αλματώδης εξέλιξη των συστημάτων αλλά και της υποδομής των εγκαταστατών, έφερε την πλήρη εξάλειψη όλων των «παιδικών ασθενειών». Πλέον ο κλάδος των εγκαταστατών έχει αποβάλλει κάθε είδους «ευκαιριακό» που μυρίστηκε χρήμα και μπήκε. Οι έμπειροι εγκαταστάτες προμηθεύουν το αγοραστικό τους κοινό με τα πλέον εξελιγμένα συστήματα LPG, όντας πλήρως εκπαιδευμένοι για την τοποθέτηση των συστημάτων και στο πλέον «δύστροπο» αυτοκίνητο.
Επιπλέον, η τεχνολογία των συστημάτων εμφανίζει αλματώδη πρόοδο τα τελευταία χρόνια, χάρη στην ανάπτυξη συστημάτων που είναι πλήρως αυτοματοποιημένα, τα οποία ενσωματώνουν ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου οι οποίες αποτελούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο την μέγιστη εξοικονόμηση και την απόλυτη προστασία του κινητήρα.
Σταθερά βήματα προς την περαιτέρω ανάπτυξη
Μιλώντας με το σύνολο των επαγγελματιών του χώρου του υγραερίου, προκύπτει πως ο τομέας της υγραεριοκίνησης έχει ακόμα πολλά να μας δώσει.
Αυτό που «κυνηγάνε» όλα τα τμήματα έρευνας και εξέλιξης των μεγάλων κατασκευαστών είναι το «πάντρεμα» του υγραερίου με το diesel, ένας αρκετά μεγάλος στόχος για τον οποίο δουλεύουν πυρετωδώς όλοι οι κατασκευαστές. Μεγάλο όμως είναι και το στοίχημα να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη οικονομία στον συνδυασμό βενζίνης και LPG.
Σε ότι έχει να κάνει με τα ενδότερα των συστημάτων υγραερίου, οι τεχνικοί δουλεύουν εντατικά στον τομέα των εγκεφάλων των kit, ώστε να κατορθώσουν να προσφέρουν πιο γρήγορη επεξεργασία δεδομένων, καθώς και μεγαλύτερη δυνατότητα αυτοδιάγνωσης.
Πέρα όμως από το hardware και software των συστημάτων, αυτό που ανέφεραν οι επαγγελματίες του κλάδου, είναι πως για να «περάσει» ο κλάδος της υγραεριοκίνησης στην επόμενη φάση, θα πρέπει να συνδράμει και το κράτος, προβαίνοντας σε συζητήσεις με τις επιχειρήσεις για την δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδιασμού, δίνοντας παράλληλα φορολογικές ελαφρύνσεις, επιδοτήσεις εγκατάστασης καθώς κι άλλα κίνητρα, όπως ακριβώς έχουν θεσπίσει οι λοιπές Ευρωπαϊκές χώρες.
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη του κλάδου της αεριοκίνησης θα αποφέρει και περαιτέρω έσοδα στον κρατικό κορβανά σε συνδυασμό με τα μεγάλα οφέλη που θα απολαμβάνουν οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων.
Η σωστή συντήρηση κάνει τη διαφορά!
Αυτό που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι χιλιάδες των οδηγών που απολαμβάνουν τα οφέλη της υγραεριοκίνησης είναι πως ένα νευραλγικό κομμάτι της υγραεριοκίνησης είναι και η σωστή συντήρηση του συστήματος για να απολαμβάνουν απροβλημάτιστα τα μεγάλα οφέλη οικονομίας που προκύπτουν από τη χρήση LPG.
Ο έλεγχος περιλαμβάνει: Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος, έλεγχος διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. Επιπλέον γίνεται έλεγχος παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.
Ποια είναι η καλύτερη λύση για χαμηλότερο κόστος κίνησης;
Το υγραέριο κλείνει 15 χρόνια στην αγορά καυσίμων αυτοκινήτων και παραμένει σταθερά το οικονομικότερο καύσιμο. Και η τιμή είναι μόνο ένα από τα πλεονεκτήματα του υγραερίου. Εσείς όμως το ξέρετε;
Βλέπεις οι Ευρωπαίοι κατάλαβαν πως μπορούν να έχουν αυτοκίνητα κάθε κυβισμού και ισχύος, ακόμη και μοντέλα με υψηλές καταναλώσεις, χωρίς να τους στοιχίζει ο κούκος αηδόνι σε καύσιμα. Μια βόλτα στις υπεραγορές μεταχειρισμένων αρκεί για να δει κανείς πως όλα τα βενζινοκίνητα MPV και SUV, ειδικότερα τα μεγάλα μοντέλα πολυτελείας όπως τα Range Rover, οι Mercedes ML και οι BMW X5 προσφέρονται σχεδόν αποκλειστικά με σύστημα υγραερίου.
Το υγραέριο προσφέρει σταθερά το χαμηλότερο κόστος καυσίμου με διαφορά, το σημαντικότερο όπως όφελος πέρα από το κόστος, είναι ότι χρησιμοποιείται σε κινητήρες βενζίνης. Αυτό σημαίνει πως τα αυτοκίνητα υγραερίου απολαμβάνουν τα χαρακτηριστικά ενός βενζινοκινητήρα, με υψηλή ισχύ, απαλή λειτουργία, μεγάλο φάσμα στροφών και όμορφο ήχο. Η υψηλή δημοφιλία του υγραερίου σημαίνει ότι υπάρχει ένα απόλυτα αξιόπιστο κιτ μετατροπής για κάθε κινητήρα.
Εκεί που υπάρχει έλλειψη είναι στα ολοκαίνουργια μοντέλα, αφού τα κιτ υγραερίου χρειάζονται από το λανσάρισμα ενός νέου μοτέρ, μερικούς μήνες ώστε να σχεδιαστούν, να προσαρμοστούν και να δοκιμαστούν ενδελεχώς από τις εταιρείες.
Με 15 χρόνια στην αγορά, το υγραέριο αυτή τη στιγμή καλύπτει κάθε μοντέλο, από μικρά αυτοκίνητα για την πόλη μέχρι τα μεγάλα θηρία με τους V8 κάτω από τα καπό τους. Μπορεί να παραπονιούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για το ότι οι στόλοι αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχουν γεράσει, με τον μέσο όρο να πλησιάζει τα 7 χρόνια (12 στην Ελλάδα), όμως η είσοδος του υγραερίου στην αγορά καυσίμων αποτέλεσε λόγο για πολύ κόσμο αιτία να κρατήσει και απλά να αναβαθμίσει το αυτοκίνητό του, πετυχαίνοντας υψηλή οικονομία και καλύτερη αξία μεταπώλησης.
Ειδικά στις χώρες της νότιας Ευρώπης που βυθίστηκαν στην ύφεση, το υγραέριο αποτέλεσε σανίδα σωτηρίας για εκατομμύρια οδηγούς που βρήκαν φτηνό καύσιμο χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν αυτοκίνητο. Εσείς είστε ένας από αυτούς; Έχετε μετρήσει τα χρήματα που γλιτώσατε από τη μετατροπή; Αν δεν το έχετε κάνει ακόμη, έχετε σκεφτεί πόσα χρήματα χάνετε κάθε μέρα που καθυστερείτε;
Τι λέτε λοιπόν;
Το υγραέριο είναι φυσικά το πιο συμφέρον, με δεδομένο ότι κρατάς το αυτοκίνητό που ήδη έχεις. Δηλαδή δεν ξοδεύω για να πάρω κάτι άλλο, αντιθέτως κρατάω αυτό που ήδη έχω και το κάνω οικονομικότερο. Απλά απαιτείται μεγάλη προσοχή στην επιλογή συνεργείου που θα κάνεις τη μετατροπή.
Ακόμη και μέσα στο χρόνο η απόσβεση
Με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα, η μέση τιμή του υγραερίου διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στα 0,66 ευρώ ανά λίτρο και η τιμή της αμόλυβδης στα 1,345 ευρώ ανά λίτρο. Τι σημαίνει όμως αυτό για κάποιον που προχωρά σε μετατροπή του αυτοκινήτου του; Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα μέσο οδηγό που διανύει σε ετήσια βάση περίπου 15.000 χιλιόμετρα και το αυτοκίνητο του παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επίσης, διευκρινίζουμε ότι, η συγκεκριμένη τιμή κατανάλωσης αυξάνεται κατά 15% περίπου στην περίπτωση του υγραερίου (δηλαδή διαμορφώνεται στα 9,2 λίτρα/100 χλμ.). Έτσι, για την κίνηση με υγραέριο, ο οδηγός του παραδείγματός μας θα χρειαστεί σε ετήσια βάση 950,4 ευρώ, τη ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.620 ευρώ.
¶ρα, σε ετήσια βάση το όφελος διαμορφώνεται στα 669 ευρώ, κάτι που συνεπάγεται ότι η απόσβεση του κόστους της μετατροπής μπορεί να επιτευχθεί από τον πρώτο κιόλας χρόνο. Επίσης, τα οφέλη για τον καταναλωτή πολλαπλασιάζονται, όταν πραγματοποιεί αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο ή όταν έχουμε στην κατοχή μας ένα αυτοκίνητο με υψηλή κατανάλωση. Κάτι που πλέον είναι ξεκάθαρο από το αγοραστικό κοινό, το οποίο έχει αντιληφθεί πως η οικονομία που προκύπτει από τη χρήση υγραερίου είναι καταλυτική.
Ξέρετε πως κάθε μετατροπή πρέπει να περνάει ΚΤΕΟ
Πέρα από τους επαγγελματίες της αγοράς μιλήσαμε και τα ΚΤΕΟ, για ότι έχει να κάνει με τους ελέγχους που πρέπει να γίνονται μετά την εγκατάσταση του συστήματος.
Πιο συγκεκριμένα απευθυνθήκαμε στο Ι.ΚΤΕΟ Car Control (Πέτρου Ράλλη 16, τηλ.: 210 34 22 100) και μιλήσαμε με τον Τεχνικό Διευθυντή κ. Μητροπία. «Κάθε αυτοκίνητο, στο οποίο έχει γίνει εγκατάσταση συστήματος υγραεριοκίνησης, οφείλει να ελεγχθεί σε ΚΤΕΟ, προκειμένου να εγκριθεί η διασκευή και να αποτυπωθεί και στην άδεια κυκλοφορίας του, η δυνατότητά του να χρησιμοποιεί και υγραέριο σαν καύσιμο.
Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στο ΚΤΕΟ είναι ουσιαστικοί, αναγκαίοι και χρήσιμοι.
Μπορούμε να τους διαχωρίσουμε σε δύο κατηγορίες:
Έλεγχος δικαιολογητικών: Ο έλεγχος αυτός είναι πολύ σημαντικός, γιατί με αυτόν διαπιστώνεται αν
α) τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι καινούργια και αμεταχείριστα και
β) το σύστημα που εγκαταστάθηκε έχει έγκριση τύπου στην χώρα μας, αν δηλαδή είναι αξιόπιστο και εγγυημένης ποιότητας.
Έλεγχος Εγκατάστασης: Με αυτόν τον έλεγχο, ελέγχεται όλο το σύστημα από πλευράς ασφαλείας. Αν δηλαδή η δεξαμενή έχει τοποθετηθεί σωστά, όσον αφορά στην θέση της αλλά και στη στήριξή της, αν υπάρχει περίπτωση διαφυγής αερίου στην καμπίνα των επιβατών, αν όλες οι σωληνώσεις είναι εγκατεστημένες με βάση τους κανόνες της τεχνικής και της ασφάλειας και αν υπάρχει διαρροή υγραερίου σε κάποιο σημείο της όλης εγκατάστασης.
Ταυτόχρονα ελέγχονται και όλα τα εξαρτήματα, αν είναι τα ίδια με αυτά που έχει καταγράψει ο εγκαταστάτης ότι τοποθέτησε. Σημαντικό ρόλο, παίζει ο έλεγχος της δεξαμενής, η οποία ελέγχεται όχι μόνο για τον όγκο της αλλά και για την ηλικία της.
Επίσης, μεγάλη σημασία, για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, έχει και ο έλεγχος εκπομπών καυσαερίων που πραγματοποιούνται στο ΚΤΕΟ, κατά την καύση του υγραερίου. Αν η καύση δεν είναι σωστή, αυτό σημαίνει ότι η λειτουργία του κινητήρα του αυτοκινήτου, δεν έχει ρυθμιστεί με τον πιο ενδεδειγμένο τρόπο και επομένως χρειάζεται επαναρύθμιση. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ελέγχου, το ΚΤΕΟ αναλαμβάνει την αποστολή όλου του φακέλου του οχήματος στην αρμόδια διεύθυνση συγκοινωνιών, προκειμένου από αυτήν να παραλάβει ο ιδιοκτήτης του, την ανανεωμένη άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του».
Point of Views
Με αφορμή την “επέτειο” των 15 χρόνων του υγραερίου, μιλήσαμε με σημαντικούς «παίχτες» της αγοράς, ζητώντας τους να τοποθετηθούν για το LPG μέσα από τέσσερις κομβικές ερωτήσεις.
Το υγραέριο τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα η BRC και η ROMANO τα κορυφαία ιταλικά εργοστάσια με αμιγώς και εξ ολοκλήρου κατασκευασμένα συστήματα έως και την παραμικρή βίδα στην Ιταλία, μας προσφέρουν τεχνολογία τελευταίας γενιάς με διαδοχικές φάσεις ψεκασμού για EURO 5 και EURO 6 αυτοκίνητα. Βέβαια η έρευνα και η εξέλιξη είναι συνεχόμενη και ήδη η BRC αλλά και η ROMANO με το νέο εγκέφαλο καλύπτουν πλέον το 70% των αυτοκινήτων με άμεσο ψεκασμό χωρίς κανένα πρόβλημα. Η υγραεριοκίνηση και γενικότερα η αεριοκίνηση αποτελεί μια εναλλακτική μορφή για οικονομική, οικολογική με ασφάλεια κίνηση έχοντας εμπειρία πλέον πολλών χρόνων.
Τα οφέλη είναι πολλαπλά:
1. Με το υγραέριο το κόστος κίνησης του αυτοκινήτου μειώνεται περίπου στο μισό.
2. Το υγραέριο (LPG) είναι καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον, για αυτό συχνά ονομάζεται “πράσινο καύσιμο”. Οι εκπομπές ρύπων ενός κινητήρα με υγραέριο είναι μειωμένες σε σχέση με τη βενζίνη:
• Μειωμένη παραγωγή CO2 τουλάχιστον κατά 14%
• Μέχρι και 68% μικρότερη εκπομπή σε μονοξείδια του αζώτου (Νοx) και 40% σε υδρογονάνθρακες
• Πρακτικά μηδενική παραγωγή αιωρούμενων σωματιδίων κατά την κίνηση στην πόλη
• Το υγραέριο δεν περιέχει βενζένιο και μόλυβδο, δύο από τα πιο επιβλαβή συστατικά άλλων καυσίμων
3. Μειωμένες φθορές και έξοδα συντήρησης
Η τελειότερη καύση του υγραερίου σε σχέση με τη βενζίνη προκαλεί λιγότερες φθορές στον κινητήρα και τον καταλύτη. Τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγραέριο χρειάζονται αραιότερα σέρβις καθώς δε συσσωρεύονται υπολείμματα άνθρακα στους κυλίνδρους και τα μπουζί.
Πόσο εξελίχθηκε η αγορά, αλλά και η τεχνολογία γύρω από το LPG;
Πριν από 15 χρόνια τόσο η τεχνολογία των αυτοκινήτων όσο και των συστημάτων υγραερίου περιοριζόταν σε απλές μορφές έκχυσης του καυσίμου στην εισαγωγή. Πλέον με τους κινητήρες πολλαπλού ψεκασμού και τα συστήματα τελευταίας γενιάς , όπως το BRC Plug & Drive , η κίνηση με υγραέριο είναι απροβλημάτιστη και οικονομική όσο ποτέ άλλοτε.
Ο πελάτης πλέον έχει την δυνατότητα να επιλέξει:
• Πόσα λίτρα φιάλη θα τοποθετηθεί ώστε να έχει μεγάλη αυτονομία.
• Που θα τοποθετηθεί η πλήρωση
• Που θα τοποθετηθεί ο επιλογέας υγραερίου
Όλα τα παραπάνω ήταν αδιανόητα 10 χρόνια πριν!
Ποια είναι τα επόμενα βήματα της αγοράς του υγραερίου;
Η εφαρμογή τους στους τελευταίους κινητήρες Euro 5 – 6 άμεσου ψεκασμού. Πλέον το υγραέριο θα εγχέεται απευθείας από τα μπεκ βενζίνης σε υψηλή πίεση, θα υπάρχει δυνατότητα να μην χρησιμοποιεί καθόλου βενζίνη το όχημα, ούτε καν κατά την εκκίνηση και ταυτόχρονα να διατηρηθεί η κατανάλωση στα ίδια χαμηλά επίπεδα με την βενζίνη.
Τι ισχύει για τα service του LPG, μιας και πλέον χιλιάδες κόσμου το χρησιμοποιούν;
Όπως και οι περιοδικοί έλεγχοι του κινητήρα, έτσι και οι έλεγχοι του συστήματος υγραερίου πρέπει να τηρούνται ευλαβικά ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία τους.
Το κόστος ενός ποιοτικού συστήματος όπως το BRC δεν κοστίζει πάνω από 30 ευρώ ανά 15.000χλμ κατά μέσο όρο. Υπάρχουν βέβαια κάποια συστήματα χαμηλότερης ποιότητας που κοστίζουν πολύ ακριβά στη συντήρηση γιατί είναι χαμηλής ποιότητας τα υλικά τους. Για αυτό και εμείς πάντοτε λέμε στους πελάτες μας ότι «Ότι πληρώνεις παίρνεις... ισχύει και στην υγραεριοκίνηση!» www.lpgas.gr
«Η τεχνολογία των αυτοκινήτων αλλάζει κι εξελίσσεται διαρκώς λόγω των νέων αναγκών που προκύπτουν στην αγορά».
Πόσο εξελίχθηκε η αγορά, αλλά και η τεχνολογία γύρω από το LPG;
Η τεχνολογία των αυτοκινήτων αλλάζει κι εξελίσσεται διαρκώς λόγω των νέων αναγκών που προκύπτουν στην αγορά. Αυτό σημαίνει, ότι τα κιτ υγραερίου πρέπει να διαμορφώνονται με στόχο την καλύτερη δυνατή συμβατότητα και λειτουργία τους στα εκάστοτε οχήματα. Οι κατασκευαστές συστημάτων υγραερίου μελετούν και ερευνούν τις νέες ανάγκες και πραγματοποιούν συνεχώς βελτιώσεις στα λογισμικά των συστημάτων υγραερίου.
Τα νεότερα συστήματα υγραερίου διαδοχικού αερίου ψεκασμού, δίνουν τη δυνατότητα καταγραφής βλαβών, αυτόματων ρυθμίσεων ακόμα και εν κινήσει, υπενθύμιση στον οδηγό για τη συντήρηση του συστήματος, μεγαλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία καθώς και υψηλή απόδοση σε σχέση με τα παλαιότερα συστήματα.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα της αγοράς του υγραερίου;
Η αγορά του υγραερίου αναμένει τις νέες εξελίξεις γύρω από το θέμα της διπλής καύσης diesel – lpg. Είναι μία ανερχόμενη αγορά με εξαιρετικά περιβαλλοντικά αλλά και οικονομικά οφέλη. Δύναται να συμβάλλει ιδιαίτερα στη μείωση ρύπων, ενώ θα ωφελήσει οικονομικά και τους επαγγελματίες που διαθέτουν diesel οχήματα.
Τι ισχύει για τα service του LPG, μιας και πλέον χιλιάδες κόσμου το χρησιμοποιούν;
Μετά την διασκευή ενός αυτοκινήτου σε υγραεριοκίνητο, είναι σημαντικό ο ιδιοκτήτης του οχήματος να μην αμελεί τη συντήρηση του συστήματος όποτε αυτό είναι προγραμματισμένο.
Συνήθως, ένα service υγραερίου γίνεται μετά από 15,000-20,000χλμ. Η καταμέτρηση χιλιομέτρων είναι βοηθητική και ενδεικτική, καθώς οι ηλεκτρονικές μονάδες υγραερίου που τοποθετεί η Logothetis Gas, καταγράφουν τις ώρες λειτουργίας του συστήματος και είναι προγραμματισμένες ώστε να υπενθυμίζουν με τον ήχο ενός beeper, για τη συντήρησή τους.Το service του υγραερίου περιλαμβάνει καθαρισμό και ρύθμιση των μπεκ αλλαγή στα φίλτρα του υγραερίου και μηδενισμό στην καταγραφή ωρών λειτουργίας για τον επαναπρογραμματισμό του επόμενου service. Λοιπές αλλαγές ή ρυθμίσεις γίνονται μόνο στην περίπτωση που ο ειδικός κρίνει ότι είναι αναγκαίες.
Πόσο εξελίχθηκε η αγορά, αλλά και η τεχνολογία γύρω από το LPG;
Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας του υγραερίου κίνησης ( LPG ) τα τελευταία χρόνια είναι αλματώδης. Οι εταιρίες εξελίσσουν κινητήρες υγραεριοκίνησης άμεσου ψεκασμού και καταφέρνουν επιδόσεις οικονομικότερες του diesel. Για παράδειγμα το Ford Fiesta EcoBoost με τα 140 άλογα κινείται με το σύστημα υγρού ψεκασμού Prins Liquimax με 4,8 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα χωρίς καμιά απώλεια ιπποδύναμης.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα της αγοράς του υγραερίου;
Τα επόμενα βήματα της αγοράς είναι η εξέλιξη όλων των νέων κινητήρων της BMW, της Audi, της Mercedes στη χρήση υγραερίου. Ήδη η Prins διαθέτει πάνω από 80 νέους τύπους κινητήρων στη λίστα μετατροπών τους και εμείς έχουν την τεχνογνωσία σε αυτό τον τομέα.
Τι ισχύει για τα service του LPG, μιας και πλέον χιλιάδες κόσμου το χρησιμοποιούν;
Τα συστήματα υγρού ψεκασμού δεν χρειάζονται καμία συντήρηση, ενώ τα αερίου χρειάζονται αλλαγή φίλτρων κάθε 15.000 ή 25.000 χιλιόμετρα.
Στις δικές μας μετατροπές χρησιμοποιούμε μόνο μπεκ τύπου βενζίνης οπότε καμία άλλη συντήρηση δεν χρειάζεται. Σε άλλα συστήματα χωρίς μπεκ τύπου βενζίνης είναι απαραίτητη η αλλαγή τους κάθε 30.000 χλμ ή η συντήρησή τους.
Μειωμένο (πλέον) το κόστος εγκατάστασης
Η εξέλιξη της τεχνογνωσίας σε συνδυασμό με τα ραγδαία βήματα στην τεχνολογία των Kit υγραεριοκίνησης έχουν καταφέρει να μειώσουν σημαντικά το κόστος εγκατάστασης, όπου πλέον ξεκινάει από τα 500 ευρώ περίπου και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα (χωρητικότητα και αριθμό κυλίνδρων). Όπως είναι φυσικό, όσο αυξάνονται τα κυβικά του αυτοκινήτου, τόσο μεγαλύτερο είναι το κόστος. Επίσης, θα πρέπει να τονίσουμε ότι αρκετοί εγκαταστάτες παρέχουν διετή εγγύηση για όλα τα τμήματα της εγκατάστασης, ενώ σε γενικές γραμμές δε θα πρέπει να χρησιμοποιούμε συστήματα υγραεριοκίνησης αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης.
Γι αυτό ακριβώς, επειδή η τοποθέτηση συστημάτων LPG είναι μια επένδυση για τον καθένα, είναι σωστό από πριν να εξερευνήσουμε κάθε λεπτομέρεια, από την επιλογή του συστήματος που είναι κατάλληλο για το αυτοκίνητό μας, έως τον εγκαταστάτη που θα διασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία του οχήματός μας.