Μάθε τα μυστικά συντήρησης του υγραεριοκίνητου
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που επαναπαύθηκαν στην οικονομική λύση ενός υγραεριοκίνητου πληρώνοντάς το, όμως, ακριβά στη συνέχεια.
Ο λόγος είναι απλός: ότι αφήνεις σε αφήνει και αυτό ισχύει και για το LPG όταν ξεχνάμε τις ιδιαιτερότητές του. Για να καρπωθείτε λοιπόν τα πλεονεκτήματα του LPG συστήματος φροντίστε απαραιτήτως για την συντήρησή του τόσο για την δική σας ασφάλεια όσο και για την προστασία του αυτοκινήτου σας.
Όταν θα έχετε πάρει την απόφαση να μετατρέψετε το αυτοκίνητο σας από βενζινοκίνητο σε υγραεριοκίνητο θα πρέπει να φροντίσετε και για την σωστή λειτουργία του. Παρότι ένα σύστημα υγραεριοκίνησης είναι στη φιλοσοφία του απλό, υπάρχουν αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να διασφαλίσουν τη σωστή του λειτουργία. Το λιγότερο λοιπόν που πρέπει να γίνει για να το αυτοκίνητο είναι να τηρούνται οι οδηγίες συντήρησης κατά γράμμα τόσο όσον αφορά τη συχνότητά τους όσο και τα ανταλλακτικά που τοποθετούνται. Παρακάτω δίνονται μερικά tips που θα βοηθήσουν τους αυτοκινητιστές να καρπωθούν όλα τα πλεονεκτήματα του LPG συστήματος.
Αυτά που επιβάλλεται να δει ο ειδικός σου
- Εγκέφαλος
Επιτυχής συντήρηση χωρίς service του σημαντικότερου μηχανισμού του συστήματος, δηλαδή του εγκεφάλου, δεν νοείται. Ο εγκέφαλος που ρυθμίζει όλες τις λειτουργίες, τις αναλογίες και την καύση του συστήματος πρέπει να ελέγχεται από έναν έμπειρο εξουσιοδοτημένο τεχνικό με το σωστό εξοπλισμό. Ταυτόχρονα γίνεται και έλεγχος καυσαερίων που δείχνει τόσο τη σωστή λειτουργία του συστήματος όσο και ολόκληρου του κινητήρα.
- Πνεύμονας - φίλτρα
Έλεγχος του ατμοποιητή που μετατρέπει το υγρό LPG σε αέριο για την καλύτερη καύση και φυσικά αν έχει κατάλοιπα πρέπει να καθαριστεί.
- Κύκλωμα και σωληνώσεις
Ακολουθώντας τις οδηγίες του εγκαταστάτη πρέπει να γίνεται τακτικό τσεκάρισμα του κυκλώματος και των σωληνώσεων νερού & αερίου του συστήματος LPG-CNG οι οποίες βοηθούν στην ασφαλή λειτουργία του κινητήρα καθώς και στην μέγιστη απόδοση του συστήματος. Ο έλεγχος για πιθανές διαρροές μπορεί να γίνει μόνο με το αυτοκίνητο εν λειτουργία, ενώ όλες οι σωληνώσεις έχουν ένδειξη της ημερομηνίας κατασκευής τους. Είναι απαραίτητος ο έλεγχος των σωληνώσεων κάθε 2 χρόνια, και αντικατάσταση αυτών κάθε 5 χρόνια.
- Μπεκ υγραερίου
Κάθε 30.000 χιλιόμετρα πρέπει οπωσδήποτε να συντηρούμε τα μπεκ ψεκασμού των συστημάτων υγραεριοκίνησης (ρύθμιση, καθαρισμό, και αντικατάσταση εμβόλων και φλατζών). Αν τυχόν το παραλείψουμε ίσως κάποιοι κύλινδροι του αυτοκινήτου να λειτουργούν με λάθος μείγμα ή ακόμη και να παρουσιαστεί αρρυθμία στον κινητήρα, με αποτέλεσμα αύξηση θερμοκρασιών και κατανάλωσης. Φυσικά υπάρχει και το πιθανό αν και ακραίο σενάριο να προκληθεί βλάβη στον κινητήρα.
- Ντεπόζιτο υγραερίου
Το ντεπόζιτο υγραερίου είναι μια πονεμένη ιστορία που μπορεί να αποβεί μοιραία αν οι εγκαταστάσεις είναι κακής ποιότητας. Σήμερα ωστόσο μια δεξαμενή υγραερίου που τηρεί τις προδιαγραφές είναι πιο ασφαλής από ένα ντεπόζιτο βενζίνης ακόμα και σε περίπτωση ατυχήματος. Βάσει της νομοθεσίας, επιβάλλεται η αντικατάσταση της δεξαμενής στα 10 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής της.
Τις βαλβίδες και τα μάτια σου
Πέραν των παραπάνω όμως στα υγραεριοκίνητα πρέπει να έχουμε τον νού μας και στις βαλβίδες. Αν και συναντιέται περισσότερο στα ιαπωνικά αυτοκίνητα ωστόσο δεν είναι λίγα εκείνα που διαθέτουν ρυθμιζόμενες βαλβίδες, οι οποίες σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με τη βενζίνη φθείρονται περισσότερο με τη χρήση του υγραερίου. Για να είμαστε πιο ακριβείς, όταν ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιεί LPG μειώνεται ο χώρος καύσης και κατά συνέπεια η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου γεγονός που οδηγεί στην υπερθέρμανση και την φθορά του κινητήρα. Για να αποφευχθεί λοιπόν αυτό πρέπει να ρυθμίζονται τα διάκενα των βαλβίδων το πολύ κάθε 30.000 χλμ. Αντίθετα, αρκετά αυτοκίνητα, ειδικά τα ευρωπαϊκά, διαθέτουν υδραυλικές βαλβίδες που δεν χρειάζονται ρύθμιση καθώς σε αυτά οι βαλβίδες ρυθμίζονται μόνες τους (αυτορυθμιζόμενες).
Συμφέρει στην τσέπη σου
Η οικονομία του συστήματος είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κατανάλωση του αυτοκινήτου μας. Όσο υψηλότερη είναι αυτή, τόσο μεγαλύτερα τα οφέλη. Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού, των 2000 κυβικών, στο οποίο τοποθετούμε σύστημα LPG κόστους 800 ευρώ. Για κάτι πιο ενδεικτικό, ας δούμε το δεύτερο χρόνο λειτουργίας σε ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικών που καταναλώνει 12 λίτρα/100 km και γράφει περίπου 20.000km το χρόνο. Σε αυτή την περίπτωση, ακόμα και όταν προσθέσουμε το κόστος ενός τυπικού σέρβις στα 95 ευρώ περίπου, έχουμε κέρδος σχεδόν 1.600 ευρώ το χρόνο.
Το υγραέριο είναι αποδεδειγμένα πιο οικονομικό για τον καταναλωτή – αυτό που πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπ όψιν όμως, είναι η εμπειρία και η πιστοποίηση τόσο στην εγκατάσταση, όσο και στο σέρβις.
8 tips πριν εγκαταστήσεις LPG
Αφού είπαμε για το “μετά” πρέπει να θυμηθούμε τα “πριν” ώστε να μην έχετε πρόβλημα αργότερα στην συντήρηση. Πριν γίνει λοιπόν η τοποθέτηση υγραερίου στο αυτοκίνητο, θα πρέπει να είστε σίγουροι για ορισμένα ζητήματα, σχετικά με το σύστημα LPG που επιλέγετε, καθώς και για τον εγκαταστάτη, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του οχήματός έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσετε δυσάρεστες εκπλήξεις στο service.
- Πρέπει να ξέρουμε ότι το συνεργείο που θα συνεργαστούμε έχει άδεια.
- Χρειάζεται οπωσδήποτε να υπάρχει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος ειδικά για εγκαταστάσεις υγραερίου.
- Ζητάμε έγγραφη εγγύηση στην οποία να αναγράφει το τύπο του συστήματος & διάρκεια με υπογραφή του συνεργείου τοποθέτησης.
- Ότι γνωρίζουμε και όποια προβλήματα έχουμε ακούσει ή διαβάσει σε σχέση με τις μετατροπές που οφείλονται στο σύστημα που τοποθετήθηκε αλλά και στον εγκαταστάτη και στην εμπειρία αυτού. Η ρύθμιση ενός αυτοκινήτου με υγραέριο είναι ζωτικής σημασίας για την σωστή λειτουργία του.
- Πληροφορίες σχετικά με το σύστημα (εργοστάσιο, διεύθυνση αυτού).
- Να απαιτήσουμε σύστημα OBD II (ικανότητα του οχήματος να πληροφορεί για όλες τις παραμέτρους του και να ειδοποιεί για τυχόν βλάβες).
- Σύνδεση OBD, εφ όσον διαθέτει το αυτοκίνητο σας, και να βεβαιωθείτε για την σωστή εγκατάστασή και σύνδεσή του πριν την παραλαβή.
- Να βεβαιωθούμε ότι η ρύθμιση του αυτοκινήτου έγινε στο δρόμο με πλήρη φορτίο η στατικά στο συνεργείο.
- Δεν πρέπει να αποτελεί η τιμή μοναδικό κριτήριο.