Το LPG «προστατεύει» την τσέπη σας!
Από όποια σκοπιά κι αν το δει το αγοραστικό κοινό, το LPG ή ελληνιστί υγραέριο, παραμένει ως το πιο συμφέρον καύσιμο που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά.
Δικαίως θα λέγαμε ότι το υγραέριο μπορεί να χαρακτηριστεί ως το καύσιμο της κρίσης. Συμφέρει τρομερά, μιας και η τιμή ανά λίτρο υγραερίου είναι η χαμηλότερη της αγοράς, συγκριτικά και με τη βενζίνη και με το diesel. ¶λλωστε η μείωση των δαπανών από τη χρήση του αυτοκινήτου ήταν και θα είναι μείζονος σημασία για τον έλληνα οδηγό.
Η σχεδόν διπλάσια τιμή της βενζίνης έναντι του υγραερίου, καθιστά το LPG ως το οικονομικότερο καύσιμο για την μετακίνησή μας, με το κόστος χρήσης ακόμα και σε καθημερινή βάση και διανύοντας πάρα πολλά χιλιόμετρα να είναι αμελητέο.
Σταθερά χαμηλή η τιμή του υγραερίου
Σταθερά χαμηλή η τιμή του υγραερίου παρά την γενικότερη αύξηση των καυσίμων!
Τα τελευταία χρόνια το υγραέριο ως εναλλακτικό καύσιμο κίνησης έχει σκαρφαλώσει στην 1η θέση της προτίμησης του αγοραστικού κοινού για την οικονομική τους μετακίνηση, αποτελώντας την εύκολη και οικονομική λύση, με όφελος για την τσέπη σας που μπορεί να φτάσει και το 50% σε σχέση με τη βενζίνη, παραμένοντας σταθερά το οικονομικότερο καύσιμο. Η τιμή του σήμερα βρίσκεται στα 0,81 ευρώ, όντας το 1o πλεονέκτημα του υγραερίου, καθώς το LPG αυτή τη στιγμή καλύπτει κάθε μοντέλο, από μικρά αυτοκίνητα για την πόλη μέχρι τα μεγάλα θηρία με τους V8 κάτω από τα καπό τους. Και ειδικότερα τώρα που η τιμή της βενζίνης, αλλά και του πετρελαίου έχει πάρει την ανιούσα, η τοποθέτηση ενός συστήματος LPG είναι δελεαστικότερη από ποτέ.
Γρήγορη απόσβεση
Αναλογιζόμενοι όλα τα παραπάνω, μπορούμε με ένα μικρό κόστος εγκατάστασης του συστήματος, να περιορίσουμε τα κόστη μας στο ελάχιστο. Από την χαμηλή τιμή του υγραερίου, μπορούμε να επιτύχουμε γρήγορη απόσβεση της μετατροπής αλλά και να εξοικονομήσουμε μεγάλα ποσά σε βάθος χρόνου. ¶λλωστε τα νούμερα το αποδεικνύουν: το ποσό που θα μένει στην τσέπη σας σε ετήσια βάση είναι αρκετά υψηλό, τέτοιο ώστε να χρηματοδοτήσει και να καλύψει αρκετές ανάγκες μιας οικογένειας.
Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν, η μέση τιμή του υγραερίου αυτή τη στιγμή είναι στα 0,81 ευρώ/λίτρο, ενώ της βενζίνης ανέρχεται στα 1,570 ευρώ/λίτρο περίπου. Με αυτόν τον τρόπο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο (ή αντίστοιχα αποκτούν ένα καινούργιο μοντέλο με εργοστασιακό σύστημα LPG), επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους, όσον αφορά στα έξοδα που απαιτούνται για τις καθημερινές μετακινήσεις. Για παράδειγμα, έστω ότι διαθέτουμε ένα αυτοκίνητο που παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τότε σε ετήσια βάση (δηλαδή για 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο), απαιτούνται 1.200 λίτρα καυσίμου. Στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας καταναλώνει μόνο αμόλυβδη, τα χρήματα που θα χρειαστούμε για ένα έτος ανέρχονται σε 1.884 ευρώ, ενώ για την περίπτωση του υγραερίου απαιτούνται 972. Δηλαδή προκύπτει ετήσιο όφελος 912 ευρώ. Δηλαδή σε μηνιαίο επίπεδο ο κάτοχος οχήματος LPG, εξοικονομεί 76 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, που στις μέρες μας, αναμφίβολα «κλείνει» πολλές τρύπες στον προϋπολογισμό. Και φανταστείτε ότι στην περίπτωση που έχετε ένα βενζινοκίνητο το οποίο «καίει» πολύ παραπάνω από τα 8 λτ./100 χλμ του παραδείγματος, τότε το όφελος εκτοξεύεται σε ακόμα υψηλότερα νούμερα. Επίσης, τα οφέλη για τον καταναλωτή πολλαπλασιάζονται, όταν πραγματοποιούμε αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο.
Όφελος και από το μικρό κόστος συντήρησης
Πέρα όμως από τον τομέα της απόσβεσης, ένα ολοκληρωμένο και ποιοτικό σύστημα υγραεριοκίνησης αποτελείται από αρκετά εξαρτήματα τα οποία κατά βάση δεν απαιτούν τρομερή συντήρηση, παρά μερικά περιφερειακά κομμάτια όπως τα φίλτρα τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα δαπανηρά, αλλά συμβάλουν στην εύρυθμη λειτουργία του συνόλου. Σε γενικές γραμμές η συντήρηση ενός συστήματος είναι μικρή και δεν θα "αιμορραγήσει" την τσέπη σας, απολαμβάνοντας μόνο το όφελος της οικονομικής μετακίνησης που σας εξασφαλίζει.
Hot tip
Το service του συστήματος υγραερίου πρέπει να γίνεται σε πιστοποιημένα συνεργεία, ώστε να γίνεται η συντήρηση σύμφωνα με τα πρότυπα του κατασκευαστή. Η μακροζωία του συστήματος και η προστασία της τσέπης σας εξαρτάται από τη σωστή φροντίδα που εσείς του παρέχετε!
Το υγραέριο δίνει πνοή και στην αγορά του μεταχειρισμένου
Μπορεί να παραπονιούνται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για το ότι οι στόλοι αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχουν γεράσει, με τον μέσο όρο να πλησιάζει τα 7 χρόνια (12 στην Ελλάδα), όμως η είσοδος του υγραερίου στην αγορά καυσίμων αποτέλεσε λόγο για πολύ κόσμο να κρατήσει και απλά να αναβαθμίσει το αυτοκίνητό του, πετυχαίνοντας υψηλή οικονομία και καλύτερη αξία μεταπώλησης. Την παρούσα χρονική περίοδο, η αγορά ενός ποιοτικού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και η τοποθέτηση ενός αξιόπιστου κι επώνυμου kit υγραεριοκίνησης φαντάζει ως ιδανική λύση. Γιατί υπάρχει μεγάλη μερίδα αγοραστικού κοινού που επιθυμεί να αλλάξει το παλαιότερο αυτοκίνητό του με κάτι πιο σύγχρονο, το οποίο θα είναι όμως και πιο οικονομικό, ένεκα του υγραερίου.
Diesel Blending: Η νέα οικονομική τάση
Μπορεί το οικονομικό πετρέλαιο να γίνει πιο οικονομικό; Και βέβαια, αναμειγνύοντάς το με φυσικό αέριο ή με LPG, το λεγόμενο diesel blending.
Το κέρδος από το diesel blending είναι ανάλογο με τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Ως εκ τούτου μεγαλύτερο όφελος απολαμβάνουν οι επαγγελματίες, οι οποίοι κάνουν σε ετήσια βάση χιλιάδες χιλιόμετρα. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε μετατροπές του εξωτερικού το όφελος αγγίζει τα 0,06 έως και 0,07 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν το όχημα διανύει 100.000 με 150.000 χιλιόμετρα ανά έτος, μπορεί να προκύψει όφελος 6.000 έως και 7.000 ευρώ! Νούμερα τα οποία μπορούν να αποφέρουν την απόσβεση του συστήματος εγκατάστασης από το πρώτο χρόνο κιόλας, ενώ μετέπειτα ο οδηγός να απολαμβάνει μέγιστη εξοικονόμηση χρημάτων, ανάλογα φυσικά με τις τιμές των καυσίμων, αλλά και τα διανυθέντα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.