Βάλτου λίγο χέρι!
2.554 Επισκέψεις στο άρθρο
Γίνε ο μηχανικός του αυτοκινήτου σου και άλλαξε μόνος σου ό,τι μπορείς. Διάβαστε ποιές εργασίες δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις και θα σου εξοικονομήσουν αρκετά χρήματα από τη συντήρηση του αυτοκίνητου σου.
Το αυτοκίνητο αποτελείται από πολύπλοκους μηχανισμούς και ηλεκτρικά κυκλώματα, στα οποία για να μπορέσει να παρέμβει κάποιος χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις. Ωστόσο από την άλλη υπάρχουν και αρκετές εργασίες, που μπορείτε μόνοι σας να πραγματοποιήσετε, χωρίς να διακινδυνεύσετε την ασφαλή λειτουργία του οχήματός σας και να εξοικονομήσετε αρκετά χρήματα από τον οικογενειακό σας προϋπολογισμό.
Βέβαια η πραγματικότητα είναι πως ο σωστότερος τρόπος να συντηρήσετε το αυτοκίνητό σας, ακόμα και για μικροδουλειές, είναι να απευθυνθείτε σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Αφενός θα είστε 100% σίγουροι για την ποιότητα της επισκευής και πως όλα θα έχουν γίνει στην εντέλεια και αφετέρου, όταν κάποια στιγμή αποφασίσετε να πουλήσετε το αυτοκίνητό σας, θα πετύχετε «πράσινη» τιμή, αφού θα μπορείτε να αποδείξετε πως η συντήρηση του έχει γίνει βάσει προδιαγραφών κατασκευαστή και δεν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Ας δούμε όμως ποιες είναι οι επισκευές που μπορείτε να κάνετε μόνος σας.
Αλλαγή λαδιών
Για να αλλάξετε τα λάδια του αυτοκινήτου σας, θα χρειαστείτε: μια μεγάλη λεκάνη χωρητικότητας 8 λίτρων, ένα κλειδί για την τάπα του κάρτερ και ένα δοχείο με καινούργιο λάδι. Αφού εντοπίσετε την τάπα λαδιών στο κάρτερ, την ξεβιδώνετε με το κλειδί και αφήνετε να τρέξουν τα παλιά λάδια στη λεκάνη που έχετε τοποθετήσει στο μεταξύ, ακριβώς από κάτω. Στη συνέχεια βιδώνετε την τάπα προσεκτικά, ανοίγετε το καπό και τοποθετείτε ένα χωνί στην υποδοχή των λαδιών. Γεμίζετε το κάρτερ με το καινούργιο λάδι (όσο ακριβώς αναγράφεται στο βιβλίο του κατασκευαστή) και ελέγχξτε ύστερα το δείκτη λαδιών.
Αντικατάσταση φίλτρου λαδιού
Για να αλλάξετε το φίλτρο λαδιού, θα χρειαστείτε: ένα ειδικό κλειδί για να ξεβιδώσετε το παλιό φίλτρο και ένα καινούριο φίλτρο. Η αντικατάσταση είναι σχετικά εύκολη. Όσο θα τρέχει το παλιό λάδι από το κάρτερ, εσείς αντικαθιστάτε το φίλτρο και αφού ξεβιδώσετε το παλιό με το ειδικό κλειδί, βιδώνετε το καινούριο στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το κλειδί.
Αλλαγή μπουζί
Όλα όσα χρειάζεστε είναι ένα ειδικό εργαλείο, το λεγόμενο μπουζόκλειδο, και φυσικά ένα μπουζί ίδιου τύπου. Τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής: 1) Αφαιρείτε την πίπα από το μπουζί. 2) Ξελασκάρετε το μπουζί με το ειδικό κλειδί. 3) Βιδώνετε το καινούργιο μπουζί στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το μπουζόκλειδο. 4) Αφού το αντικαταστήσετε, βάζετε ξανά την πίπα πάνω στο μπουζί. 5) Προσέξτε το κάθε μπουζοκαλώδιο να καταλήγει στο ίδιο μπουζί όπως πριν την αλλαγή.
Αντικατάσταση ή καθαρισμός φίλτρου αέρα
Εντοπίστε στο χώρο του κινητήρα το φίλτρο και αφαιρέστε προσεκτικά το καπάκι. Έπειτα βγάλτε το φίλτρο με προσοχή μην το σκίσετε. Καθαρίζετε το φίλτρο μόνο με αέρα υπό πίεση και ποτέ με νερό. Κατόπιν του καθαρισμού επανατοποθετήστε το φίλτρο και φροντίστε να το βάλετε από τη σωστή πλευρά. Κλείστε και ασφαλίστε το καπάκι έχοντας σιγουρευτεί ότι δεν έχει πιαστεί κάποιο καλώδιο.
Αλλαγή φίλτρου καμπίνας
Σε κάποια οχήματα το φίλτρο καμπίνας είναι τοποθετημένο πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, ενώ στα μεγαλύτερα συνήθως, το βρίσκουμε στο χώρο του κινητήρα (μπορεί να είναι και δύο). Για να πραγματοποιήσετε την αλλαγή, ξεκουμπώστε τα «κλιπάκια», που συγκρατούν το πλαστικό καπάκι και αφαιρέστε το φίλτρο.
Εάν το υπάρχον φίλτρο έχει συγκεντρώσει μεγάλη ποσότητα σκόνης και σωματιδίων, προχωρήστε στην αντικατάστασή του χωρίς δεύτερη σκέψη. Αφού έχετε αφαιρέσει το φίλτρο, δείτε την κατάσταση του κουτιού. Εάν αυτό δεν έχει ανοιχτεί ποτέ, τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα, να υπάρχει συσσωρευμένη μία αρκετά μεγάλη ποσότητα σκόνης. Με ένα πιεστικό αέρα ή ένα βρεγμένο πανί καθαρίστε καλά το κουτί.
Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε βρεγμένο πανί, περιμένετε 5 λεπτά, για να στεγνώσει πλήρως ο χώρος όπου θα τοποθετηθεί το φίλτρο. Τοποθετήστε το καινούργιο φίλτρο (υπάρχει συγκεκριμένη θέση, όπου το φίλτρο θα εφαρμόσει ιδανικά στο κουτί) και κλείστε το καπάκι, ασφαλίζοντας με τα «κλιπάκια» και καλές διαδρομές.
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |