Μύθοι & αλήθειες που σίγουρα έχεις ακούσει!
9.286 Επισκέψεις στο άρθρο
Έχουν όντως αυξημένη κατανάλωση; Είναι πιο θορυβώδεις από άλλους; Τελικά, τι ισχύει και τι όχι;
Το τούρμπο στα ντίζελ είναι εντελώς αναξιόπιστο, μπορεί να εκραγεί ο κινητήρας
Εντελώς λανθασμένος ισχυρισμός. Ακόμα και αν συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέτοιο, δεν είναι θέμα του τούρμπο. Ο μόνος ρόλος του είναι η παροχή επιπλέον αέρα. Σε αντίθεση με άλλους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παροχή αέρα βοηθά στη μείωση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Η άνοδός της προκαλείται από το καύσιμο.
Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήματος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήματος ψεκασμού καυσίμου ή κάποιο πρόβλημα στο σύστημα ψύξης.
Οι κινητήρες ντίζελ είναι πολύ θορυβώδεις
Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυρισμό, θα πρέπει να προσδιοριστεί η χρονική περίοδος παραγωγής του κινητήρα στον οποίο αναφερόμαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιότερους κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψηλά, όμως η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξαλείψει αυτό το πρόβλημα, την τελευταία 10ετία περίπου, το οποίο είχε προσδιοριστεί ως NVH από τα αρχικά Noise, Vibration, Harshness (θόρυβος – δόνηση – σκληρότητα).
Η κατανάλωση καυσίμου στους κινητήρες ντίζελ είναι ιδιαίτερα υψηλή
Η συγκεκριμένη πρόταση δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος καύσης των κινητήρων ντίζελ έχει σημαντικά μεγαλύτερη θερμική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι αρχές του χρησιμοποιούνται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη), γεγονός το οποίο προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ δεν έχουν επαρκή ισχύ
Πρόκειται για μια άποψη που έχει επικρατήσει (λανθασμένα) καθώς πολλοί συσχετίζουν την τεχνολογία ντίζελ με οχήματα μεγάλου όγκου που όντως κινούνται αργά.
Τα δεδομένα όμως δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει. Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ είναι σε μερικές περιπτώσεις πιο αποδοτικοί από τους αντίστοιχους που χρησιμοποιούν βενζίνη, καθώς παράγουν μεγαλύτερο μέγιστο φορτίο ροπής.
Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαμηλές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα μεγάλο φάσμα αυτών.
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |