Επιλέγοντας συνεργείο
Η επισκευή του αυτοκινήτου σας θα σας κοστίσει λιγότερα χρήματα αν επιλέξετε ένα συνεργείο που θα σας φερθεί επαγγελματικά.
Ένα από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για το αυτοκίνητό μας είναι ο άνθρωπος ή το κατάστημα που το συντηρεί. Ας δούμε μερικές μικρές λεπτομέρειες, που θα μας κάνουν να καταλάβουμε, αν το συνεργείο που επισκεπτόμαστε ξέρει και κάνει τίμια τη δουλειά του. Βέβαια επειδή όταν εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας πάντα υπάρχει πιθανότητα κάποιου λάθους ή παρεξήγησης διαβάστε μερικές συμβουλές που θα πρέπει να έχετε υπόψιν.
Πριν πάρετε μια οριστική απόφαση, κάντε μια έρευνα αγοράς για το συνολικό κόστος.
Tι να προσέξετε μετά το service
Εντάξει, ίσως είμαστε υπερβολικοί αλλά ακόμη και μετά το service καλό είναι να κάνετε έναν τυπικό έλεγχο και εσείς καθώς και οι μηχανικοί άνθρωποι είναι και πάνω στο φόρτο εργασίας μπορεί κάτι να ξεχάσουν. Καλό λοιπόν θα είναι να ελέγξουμε οπτικά το χώρο του κινητήρα και να δούμε τις τάπες ψυγείου και δοχείων υγρών αν είναι σωστά κλεισμένες. Καλό είναι επίσης να τσεκάρουμε τη στάθμη λαδιού, για να γνωρίζουμε που βρίσκεται ακριβώς μετά το service και να μπορούμε να υπολογίσουμε αν και πόσο λάδι έκαψε ο κινητήρας μας.
Το λεξιλόγιο του συνεργείου
Συχνά, οι άνθρωποι στο συνεργείο που επισκεπτόμαστε, χρησιμοποιούν τη δική τους ορολογία, με συνέπεια πολλές φορές να μην τους καταλαβαίνουμε, όταν εξηγούν κάποιο πρόβλημα στο αυτοκίνητο. Εμείς, συγκεντρώσαμε μερικές από τις «άγνωστες» για πολλούς, μη ειδικούς, λέξεις. Ας δούμε τι σημαίνουν, ώστε την επόμενη φορά να μην έχουμε πρόβλημα με το λεξιλόγιο του μάστορα.
Οι «άγνωστες» λέξεις:
• Ρετάρισμα: Είναι το φαινόμενο, όπου για συγκεκριμένους λόγους κάποιος κύλινδρος στον κινητήρα δε δουλεύει. Το καταλαβαίνουμε, καθώς το αυτοκίνητό μας έχει πολύ λιγότερη δύναμη από τη συνηθισμένη, ενώ συχνά μπορεί να συνοδεύεται και από έντονο θόρυβο.
• Τσιμούχα: Η τσιμούχα είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι λάστιχο, που το συναντάμε σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου και έχει ως βασικό στόχο να αποτρέπει διαρροή υγρών.
• Πατινάρισμα: Παρατηρείται όταν έχει φθαρεί ο δίσκος στο κιβώτιο και, ενώ εμείς πατάμε το γκάζι και οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν, δε μεταδίδεται σωστά η κίνηση.
• Ρεκτιφιέ: Πρόκειται για διαδικασία, που περιλαμβάνει -κατά βάση- την ειδική επεξεργασία των μερών του κινητήρα, κυρίως των πιστονιών, αφού έχουν φθαρεί σε μεγάλο βαθμό.
• Τζόγος ή μπόσικα: Αναφέρεται στο φαινόμενο, μία μικρή διαδρομή του τιμονιού να μην «ακούει» στις εντολές του οδηγού.
• Παραφλού: Είναι το αντιψυκτικό που βάζουμε στο ψυγείο, για να προστατεύεται ο κινητήρας τους χειμερινούς μήνες. Το χρώμα του είναι μία απόχρωση του πράσινου.
• Μπιέλα: Πρόκειται για το κομμάτι του κυλίνδρου, που ενώνει το πιστόνι και το στροφαλοφόρο.
• Φούσκα: Όπως το λέει και η λέξη, είναι μία φούσκα από ελαστικό πλαστικό, που βρίσκεται στην άκρη του ημιαξονίου και φροντίζει για τη σωστή λίπανση της ένωσης με τον τροχό.