Γιατί είσαι πιο αργός από ένα αυτόματο
Πολλοί πιστεύουν ότι τα αυτοκίνητα με χειροκίνητo κιβώτιo ταχυτήτων μπορούν να επιταχύνουν πιο γρήγορα... σωστά; Η αλήθεια είναι, δυστυχώς όχι.
Ιστορικά το χειροκίνητο κιβώτιο ευνοήθηκε από τους σχεδιαστές και τους αγοραστές των σπορ αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να διαδοθεί η φήμη, ότι προσφέρει ανώτερη απόδοση Ίσως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια να ήταν πραγματικά και αναμφίβολα ταχύτερα από τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χάρη στις εξελίξεις και τις καινοτομίες που αναπτύχθηκαν, τα αυτόματα έγιναn πιο αποτελεσματικά.
Τα CVT και τα ρομποτιζέ κιβώτια
Τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κιβώτια ταχυτήτων (CVT) και τα ρομποτιζέ (αυτοματοποιημένα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων) κινούνται ακόμα πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά αυτόματα (ή επιλέγουν την κατάλληλη σχέση μετάδοσης στην περίπτωση των CVT) και πολλοί κατασκευαστές τείνουν να τοποθετούν το CVT ως το βασικό κιβώτιο ταχυτήτων, σε μοντέλα, τα οποία διαφημίζουν ως οικονομικά στην κατανάλωση.
Οι κατασκευαστές τείνουν προς τα αυτόματα
Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει χάσει τον «αγώνα» αποτελεσματικότητας σε σχέση με το αυτόματο. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, γιατί πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το χειροκίνητο κιβώτιο βοηθά ένα αυτοκίνητο να ξεκινήσει πιο γρήγορα και να επιταχύνει καλύτερα. Τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια δίνουν την αίσθηση ότι «πάνε» πιο αργά, ειδικά όταν φορτώνεται πολύ ο κινητήρας. Παρά τα μειονεκτήματά τους ωστόσο, τα αυτόματα κιβώτια έχουν γίνει δημοφιλέστερα για τον μέσο καταναλωτή και ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν να καταργούν το χειροκίνητο σε ορισμένα μοντέλα τους.
Το παραπάνω συμπέρασμα «πονάει», όσους αγαπούν την χειροκίνητη αλλαγή. Βέβαια η ζήτηση, θα την κρατήσει σε κάποιο βαθμό «ζωντανή», ωστόσο η αγορά τείνει πλέον προς την άλλη κατεύθυνση.