Καπνός και θερμοκρασία «φωνάζουν» για τον ειδικό
Το ενδεχόμενο το αυτοκίνητο σας, να βγάζει περισσότερο καπνό από το συνηθισμένο, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να απευθύνεστε στους ειδικούς των πετρελαιοκινητήρων για τον τακτικό έλεγχο του αυτοκινήτου σας.
Οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχουν μέγιστη απόδοση και οικονομία. Οι νεές τεχνολογίες, όμως, χρειάζονται και ιδιαίτερη προσοχή. Η απελευθέρωση του diesel στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας μας την τελευταία 5ετία είχε ως αποτέλεσμα την «έκρηξη» των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην αγορά. Ενδεικτικά, το 60% των καινούριων οχημάτων που πωλούνται σήμερα είναι diesel. Ταυτόχρονα, το ότι το diesel είναι «μόδα» την τελευταία 5ετία, σημαίνει αφενός ότι τα περισσότερα μοντέλα είναι τελευταίας τεχνολογίας, αφετέρου ότι τώρα έχει έρθει η ώρα για το service. Είτε πρόκειται για το «μικρό service», είτε το «μεγάλο». Για το λόγο αυτό, παρακάτω αναφερόμαστε στα σημεία που πρέπει να δώσετε ιδιαίτερα προσοχή όταν έρθει η ώρα του service του νέου πετρελαιοκίνητου αυτοκίνητού σας.
Καπνός και θερμοκρασία υποδεικνύουν δυσλειτουργίες
Αν το αυτοκίνητο βγάζει περισσότερο μαύρο καπνό από ό,τι συνήθως, το πιθανότερο είναι ότι τα μπεκ σας χρειάζονται αλλαγή. Ένας διαγνωστικός έλεγχος μπορεί να αποφανθεί για το ποιο είναι αυτό που έχει το πρόβλημα. Από την άλλη, ο λευκός καπνός μπορεί να υποδηλώνει την ύπαρξη ψυκτικού στο θάλαμο καύσης, ενώ η ύπαρξη λαδιού αναγνωρίζεται συνήθως από μπλε καπνό. H θερμοκρασία του κινητήρα χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Η γνώση γύρω από τα ψυκτικά και το κύκλωμα ψύξης μπορεί να σας βγάλει από πολύ δύσκολες καταστάσεις. Διαβάζοντας σωστά τις ενδείξεις, μπορεί να προλάβετε και ενδεχόμενη κατάρρευση του συστήματος ψύξης και να διαγνώσετε έγκαιρα κάποιο πρόβλημα.
Έλεγχος και αλλαγή φίλτρων
Φίλτρο Αέρα: Αν δεν αλλάξετε το φίλτρο αέρα όταν έρθει «η ώρα του» και κατά τη φάση της περιοδικής συντήρησης, το μόνο σίγουρο είναι ότι αργά ή γρήγορα θα προκληθεί ζημιά στο κινητήρα σας. Κι αυτό γιατί αν οποιοδήποτε είδους βρωμιά περάσει από το φίλτρο αέρος λόγω κακής εγκατάστασης ή κατάστασης, τότε θα προκληθεί μεγάλη ζημιά στον κινητήρα, μέσα σε λίγα μόνο λεπτά. Με απλά λόγια, η συχνή αλλαγή του φίλτρου αέρος (στα διαστήματα που προτείνει ο κατασκευαστής) θα συμβάλει δραστικά στη εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σας και στην μακροζωία του. Φίλτρο λαδιού: Ένα εξίσου σημαντικό κομμάτι του κινητήρα είναι το φίλτρο λαδιού, το οποίο φροντίζει να «φιλτράρει» κάθε τι που «μολύνει» το λάδι. Βλέπετε στο σύστημα λίπανσης δεν πρέπει να περάσει κανενός είδους βρωμιά, αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο. Προβλήματα επίσης μπορεί να προκαλέσει η ύπαρξη καυσίμου ή ψυκτικού στο λιπαντικό. Για αυτούς τους λόγους, πρέπει να γίνεται συχνά έλεγχος και αλλαγή του φίλτρου όταν χρειάζεται. Φίλτρο καυσίμου: Ένα «βουλωμένο» φίλτρο καυσίμου ενδέχεται να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στις αντλίες και τα μπεκ ψεκασμού ενός πετρελαιοκινητήρα. Το σύστημα τροφοδοσίας ενός κινητήρα δημιουργεί υψηλές θερμοκρασίες και βασίζεται στην ομαλή ροή του καυσίμου για να διατηρήσει την επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας στην αντλία. Όταν το φίλτρο είναι «ταλαιπωρημένο», το σύστημα ψεκασμού ενδέχεται να επιβαρυνθεί σημαντικά, προκαλώντας μεγάλη ζημιά στον κινητήρα.
8 σημεία-κλειδιά της σωστής συντήρησης
Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία στη συντήρηση ενός σύγχρονου πετρελαιοκινητήρα, που θεωρούνται «κλειδιά» για την απρόσκοπτη λειτουργία του. Ακολουθούν 8 από αυτά.
- Να αλλάζεται το φίλτρο πετρελαίου κάθε 10.000 χιλιόμετρα.
- Να τοποθετείται καθαριστικό και αντιβακτηριδιακό πετρελαίου σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, γιατί διαφορετικά μπορεί να προκληθεί βλάβη.
- Να μην αφήνετε το ρεζερβουάρ να αδειάσει, αλλά… λαμπάκι να θεωρείτε όταν ο δείκτης φτάσει στην μέση.
- Να επισκέπτεστε ένα πρατήριο, το οποίο εμπιστεύεστε για την ποιότητα των καυσίμων του.
- Να γεμίζετε με το λάδι που προτείνει ο κατασκευαστής, στα προβλεπόμενα χιλιόμετρα και με κάθε αλλαγή να αλλάζει και το φίλτρο λαδιού.
- Να ακολουθείτε τα προγραμματισμένα service που ορίζει ο κατασκευαστής.
- Να κάνετε προληπτική αλλαγή φίλτρου πετρελαίου (τακτικότερα του προβλεπόμενου χρόνου η διανυθέντων χιλιόμετρων).
- Να πηγαίνετε για service σε εξειδικευμένες μονάδες, γιατί η εξέλιξη στο χώρο του diesel είναι ραγδαία την τελευταία 10ετια και είναι απαραίτητος ο σύγχρονος εξοπλισμός διάγνωσης και επισκευής όλων των συστημάτων τροφοδοσίας diesel (common rail CR – unit injection system UIS κ.α.).
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |