Η επιτυχία των σύγχρονων crossover έγκειται κυρίως στο ότι είναι οικονομικά σε κατανάλωση, έχουν περιορισμένα τέλη και μικρούς κινητήρες που τα απαλλάσσουν από φόρους. Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Προσθέστε και το κόστος service το οποίο εμφανίζεται πιο προσιτό από ποτέ.
Η επιτυχία των σύγχρονων crossover οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, ωστόσο το σημαντικότερο είναι πως συνδυάζουν τις αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες και τους μεγάλους χώρους, με τις καλές επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου. Ενώ, δηλαδή, στο παρελθόν τα SUV ήταν ενεργοβόρα και ακριβά στην κτήση και χρήση, τα σημερινά και μικρού κυβισμού κινητήρες έχουν άρα απαλλάσσονται από φόρους πολυτελείας και υψηλά τεκμήρια, και καθαρούς κινητήρες άρα δεν πληρώνουν πολλά τέλη κυκλοφορίας και είναι οικονομικά σε κατανάλωση.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα παραπάνω είναι και τα έξοδα συντήρησή τους. Η απουσία της τετρακίνησης γλιτώνει τον ιδιοκτήτη τους από πολλά έξοδα, ενώ το γεγονός ότι μοιράζονται μέρη από τα αντίστοιχα επιβατικά μοντέλα μειώνει το κόστος. Έτσι, όπως θα παρατηρήσετε και πιο κάτω, το κόστος των σημερινών crossover δεν είναι μεγαλύτερο από αυτό των αντίστοιχων μικρών ή μικρομεσαίων επιβατικών.
Παρακάτω, αναφερόμαστε στο κόστος service για τα πρώτα τρία χρόνια δέκα εκ των δημοφιλέστερων crossover της ελληνικής αγοράς, καθώς επίσης και στο κόστος των τυπικών αναλώσιμων τους. Μάλιστα, για κάποια από τα δημοφιλέστερα σε πωλήσεις παραθέτουμε τα κόστη τόσο της βενζινοκίνητης, όσο και της πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Για τα υπόλοιπα διαλέξαμε την πιο δημοφιλή έκδοση.
Στο δεύτερο έτος ή στα 30.000 χλμ. είναι προγραμματισμένη η πρώτη επίσκεψη στο συνεργείο για τους ιδιοκτήτες του Q3, όπου θα γίνει το Longlife service. Στο 3ο έτος ή στα 45.000 χιλιόμετρα θα γίνει έλεγχος των υγρών φρένων. Συνολικά, στην πρώτη 3ετία τα έξοδα για το service του βενζινοκίνητου Audi Q31,4 ΤFSI είναι 304,93 ευρώ, ενώ του Q3 2,0 TDI150 PS στα 434,94 ευρώ. Στα 720 ευρώ περίπου θα σας «πάει» η αλλαγή δίσκου-πλατώ του 1,4 TFSI.
Από 1η Μαρτίου 2014 η BMW προσφέρει για όλα τα καινούρια μοντέλα της το πακέτο BMW ServiceInclusive Standard το οποίο παρέχει δωρεάν service για τα πρώτα 5 χρόνια ή 60.000 χιλιόμετρα. Οι καλυπτόμενες εργασίες και ανταλλακτικά είναι: αλλαγή λιπαντικών κινητήρα ή συμπλήρωση, αντικατάσταση φίλτρου αέρα, αντικατάσταση φίλτρου καυσίμου, αντικατάσταση μικροφίλτρου, αντικατάσταση μπουζί και αλλαγή υγρών φρένων.
Ωστόσο, για όσους δεν επωφελούνται του προγράμματος υπάρχουν ειδικά πακέτα service. Όσον αφορά στην BMW Χ1 sDrive 16i που είναι και μία από τις δημοφιλέστερες εκδόσεις, τα διαστήματα service εξαρτώνται από τα χιλιόμετρα και χρήση (ανάβει λαμπάκι). Ωστόσο, μετά από μία έρευνα που κάναμε υπολογίστε 200 ευρώ τον 2ο χρόνο (αλλαγή λιπαντικών, φίλτρο λαδιού, φίλτρο καυσίμου, το φίλτρο αέρα είναι στα 30.000 χλμ. περίπου) και 260 ευρώ τον 4ο χρόνο (ή 40.000 χλμ.) με επιπλέον φίλτρο καμπίνας. Αν αλλάξετε και μπουζί το κόστος ανεβαίνει στα 380 ευρώ.
Ίδια είναι τιμή των τριών πρώτων service στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου Dacia Duster 1,5 dCi 4x2 (121,82 ευρώ), τιμή η οποία συνάδει με τον οικονομικό χαρακτήρα του μοντέλου. Το ίδιο μπορούμε να πούμε πως ισχύει και για το κόστος των αναλώσιμων.
Το service της Mercedes GLA 200 είναι υψηλότερο σε σχέση με τον μέσο όρο των μοντέλων που παρουσιάζονται εδώ. Σημειώστε ωστόσο πως αν το «ψάξετε» μεταξύ των εμπόρων μπορείτε να επιτύχετε χαμηλότερες τιμές καθώς εμείς τις υπολογίσαμε με το μ.ο. της εργατοώρας ανά περιοχή. Διαφορές επίσης θα βρείτε και στο κόστος των αναλώσιμων, για το λόγο αυτό εμείς σημειώνουμε τον χρόνο που απαιτείται για κάθε εργασία.
Όπως συμβαίνει και με τα μοντέλα της BMW, έτσι και τα μοντέλα της Mini συνοδεύονται με πέντε χρόνια δωρεάν service ή ειδικά πακέτα (αν δεν επωφελούνται του Mini Service Inclusive). Όσον αφορά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του Countryman, το κόστος του πρώτου service -ύστερα από τηλεφωνική έρευνα αγοράς- ανέρχεται στα 210 ευρώ και εξαρτάται από την χρήση του οχήματος (πότε δηλαδή θα ανάψει το λαμπάκι).
Κάθε 30.000 χιλιόμετρα ή 1 έτος είναι το προγραμματισμένο service του πετρελαιοκίνητου Nissan Juke. Το συνολικό κόστος ανταλλακτικών και εργασίας στα τρία πρώτα χρόνια είναι 490 ευρώ.
Αναφορικά με το κόστος των αναλώσιμων, κρατάμε τις χαμηλές τιμές στις εργασίες φανοποιίας.
Ο 1,2 DiGT βενζινοκινητήρας του Nissan Qashqai απαιτεί service κάθε 20.000 χιλιόμετρα ή 1 έτος. Το πρώτο service είναι στα 130 ευρώ και στα τρία πρώτα το κόστος είναι στα 512 ευρώ. Το diesel από την άλλη έχει επίσης κάθε ένα χρόνο προκαθορισμένο service όμως κάθε περισσότερα χιλιόμετρα (30.000 χλ,.) Το συνολικό κόστος στην 3ετία είναι 808 ευρώ. Οικονομικές είναι, τέλος, οι εργασίες φανοποιίας.
Στη δεύτερη θέση των πωλήσεων της αγοράς βρίσκεται το SUV της Opel με τις πωλήσεις να είναι μοιρασμένες μεταξύ των βενζινοκίνητων και των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων. Όσον αφορά το κόστος service για τα πρώτα τρία χρόνια, αυτό ανέρχεται στα 470,07 ευρώ για το 1,4Τ των 140 PS.
Κάθε 2 χρόνια ή 30.000 χιλιόμετρα είναι τα προκαθορισμένα service του πετρελαιοκίνητου Renault Captur που σημαίνει ότι στην 3ετία, εφόσον δεν έχετε φτάσει τα 60.000 χλμ. το συνολικό κόστος service μπορεί να είναι ακόμη και 152 ευρώ. Οικονομική, επίσης, είναι η αλλαγή δίσκου-πλατώ.
Στο δεύτερο έτος ή στα 30.000 χλμ. είναι προγραμματισμένη η πρώτη επίσκεψη στο συνεργείο για τους ιδιοκτήτες του VW Tiguan, όπου θα γίνει το Longlife service. Στο 3ο έτος ή στα 45.000 χιλιόμετρα θα γίνει έλεγχος των υγρών φρένων. Συνολικά, στην πρώτη 3ετία τα έξοδα για το service του βενζινοκίνητου Volkswagen Tiguan είναι 390,70 ευρώ.