|
Παρά το γεγονός ότι αμφότερα τα μοντέλα περιλαμβάνονται στην κατηγορία των Van, η απευθείας αντιπαράθεσή τους δεν είναι δυνατή, καθώς αποτελούν δύο διαφορετικές προτάσεις που καλύπτουν τις απαιτήσεις μιας διαφορετικής μερίδας επαγγελματιών. Και τα δύο μοντέλα αποτελούν προϊόν εξέλιξης σε συνδυασμό με άλλες τρίτες εταιρείες (Citroen Jumpy, Fiat Scudo, Peugeot Expert και Opel Vivaro, Nissan Primastar, Renault Trafic) προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής τους. Ωστόσο το Opel Vivaro διατίθεται σε μεγαλύτερη ποικιλία εκδόσεων (αναφορικά με το μήκος του μεταξονίου και το ύψος της οροφής) ενώ και το μέγιστο μεικτό βάρος του είναι σαφώς υψηλότερο από το αντίστοιχο του Citroen Jumpy.
To Γερμανικό Van αποτελεί μια από τις πιο φρέσκες σχεδιαστικά απόψεις της κατηγορίας τόσο σε ό,τι αφορά το αμάξωμα, όσο και τον εσωτερικό διάκοσμο. Οι απλές γραμμές και οι έντονες ακμές αποτελούν το κυριότερο χαρακτηριστικό του ενώ στο εσωτερικό έχει επιτευχθεί ένα πολύ καλό επίπεδο εργονομίας και άνεσης για τους επιβαίνοντες. Οι περιορισμένες για τα δεδομένα της κατηγορίας διαστάσεις του δεν επηρεάζουν σημαντικά την ευελιξία του εντός της πόλης ενώ παράλληλα μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως και 8,36 μ3 (ανάλογα με την έκδοση).
Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου είναι πολύ καλή και το γρήγορο τιμόνι σε συνδυασμό με τα ισχυρά φρένα αποτελούν σημαντικούς συμμάχους για τον οδηγό σε κάθε περίπτωση. Η ποιότητα κατασκευής είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας και το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο της συναρμολόγησης. Τέλος σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό τόσο της άνεσης όσο και της ασφάλειας των επιβατών, το Opel Vivaro έχει να επιδείξει μια αξιοθαύμαστη πληρότητα ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις του. Το Citroen Jumpy έχει μικρότερες διαστάσεις από το Vivaro, κάτι που ωστόσο λειτουργεί θετικά σε ό,τι αφορά την ευκολία χειρισμών μέσα στην πόλη. Εμφανισιακά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως σύγχρονο και κομψό, αν και αποφεύγονται οι σχεδιαστικές καινοτομίες όπως στην περίπτωση του Vivaro. O εσωτερικός διάκοσμος είναι επίσης λιτός σχεδιαστικά, ωστόσο τα διάφορα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σημεία με καλή εργονομία και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και με καλή συναρμολόγηση.
Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται έως και τα 2.059 χλστ. ενώ το μέγιστο μεικτό βάρος του περιορίζεται στα 2.205 κιλά.
Η οδική συμπεριφορά του Jumpy είναι προβλέψιμη και οι όποιες δυναμικές αντιδράσεις του αμαξώματος εμφανίζονται καθυστερημένα με πλήρως προοδευτικό και εύκολα υπολογίσιμο τρόπο. Σε ό,τι αφορά το επίπεδο του εξοπλισμού, το Γαλλικό μοντέλο έχει να επιδείξει ένα αρκετά πλήρες πακέτο ακόμα και από τη βασική έκδοση ενώ ιδιαίτερα ελκυστικά είναι και τα χρηματοδοτικά προγράμματα της ελληνικής αντιπροσωπείας.
Χώρος φόρτωσης
Όπως προαναφέραμε, το Opel Vivaro έχει σαφέστατα μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις από τον αντίστοιχο εκπρόσωπο της Citroen και αυτό έχει αντίκτυπο στον διαθέσιμο χώρο φόρτωσης. Οποιαδήποτε σύγκριση μεταξύ των δύο μοντέλων σαφώς και αδικεί το Jumpy, που υπολείπεται τόσο στο ωφέλιμο μήκος όσο και το πλάτος και ύψος του χώρου φόρτωσης.
Μια ακόμα ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων είναι το γεγονός ότι το Opel Vivaro διατίθεται σε αρκετές εκδόσεις αναφορικά με το μήκος του μεταξονίου και το ύψος της οροφής με αποτέλεσμα ο μέγιστος όγκος του χώρου φόρτωσης να κυμαίνεται από τα 1,17 μ3 (στις επιβατικές εκδόσεις) έως και τα 8,36 μ3. Από τη μεριά του το Citroen Jumpy διατίθεται μόνο σε μια έκδοση αναφορικά με τις διαστάσεις του και ο μέγιστος όγκος των προϊόντων που μπορεί να μεταφέρει δεν υπερβαίνει τα 4 μ3. Και στις δύο περιπτώσεις ωστόσο οι ιδιοκτήτες των εν λόγω επαγγελματικών θα έχουν στη διάθεσή τους έναν πλήρως επίπεδο χώρο φόρτωσης με ειδικά άγκιστρα για την ασφαλή πρόσδεση του φορτίου έως και δύο πλευρικές συρόμενες πόρτες.
Εσωτερικό
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Citroen Berlingo διακρίνεται για την ευρυχωρία του και το πολύ καλό επίπεδο τόσο της ποιότητας, όσο και της συναρμολόγησης των κατά τα άλλα σκληρών πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Τα διάφορα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε σημεία με καλή εργονομία ενώ θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές και είναι πλήρως αξιοποιήσιμες. Τα καθίσματα τέλος είναι αναπαυτικά και προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας δεν παρουσιάζει σημαντικές ελλείψεις. Αντίστοιχα πολύ καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού του Opel Combo ενώ το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο της συναρμολόγησης. Συνολικά ο εσωτερικός διάκοσμος του Γερμανικού vanette μπορεί να χαρακτηριστεί δυναμικός και με μια αίσθηση στιβαρότητας. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, ωστόσο σε αυτό τον τομέα το Citroen Berlingo υπερτερεί. Ο εξοπλισμός ακόμα και της βασικής έκδοσης είναι πολύ καλός ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμες όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και σημαντικά στοιχεία αναφορικά με την παθητική ασφάλεια των επιβατών.
Κινητήρες
Και τα δύο vanette διατίθενται με κινητήρες τόσο βενζίνης, όσο και πετρελαίου. Το Citroen Berlingo εφοδιάζεται με έναν 1.400άρη βενζινοκινητήρα ισχύος 75 ίππων και έναν πετρελαίου χωρητικότητας 1,9 λίτρων που αποδίδει ισχύ 71 ίππων.
Η μέγιστη τιμή της ιπποδύναμης των συγκεκριμένων μηχανικών συνόλων δεν επαρκεί για να προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις στο Γαλλικό μοντέλο ενώ παράλληλα η μέση κατανάλωση καυσίμου τους σε σχέση με το Opel Combo εμφανίζεται αυξημένη.
Ο εκπρόσωπος της Opel κινείται από έναν 1.400άρη Twinport βενζίνης με ισχύ 90 ίππων και δύο πετρελαιοκινητήρες 1,3 λίτρων (CDTI) και 1,7 λίτρων αντίστοιχα.
Τα συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα αποδίδουν ισχύ από 75- 90 ίππους και διακρίνονται για την ευστροφία τους και κυρίως την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.
|
|
|
Το Opel Vivaro διακρίνεται για την ελκυστική σχεδίαση του αμαξώματος και το πρωτότυπο για τα δεδομένα της κατηγορίας σχήμα του. Πέραν των πλήρως αξιοποιήσιμων χώρων στο εσωτερικό προσφέρει και ένα πολύ καλό επίπεδο οδικής συμπεριφοράς.
|
|
Το πιο συμβατικό σχήμα του Citroen Jumpy βασίζεται στις μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και οι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις του ευνοούν σημαντικά την ευελιξία του κατά την κίνηση μέσα σε αστικό περιβάλλον.
|
|
Ανάλογα με την έκδοση, ο όγκος του χώρου φόρτωσης για το Opel Vivaro κυμαίνεται από τα 1,17- 8,36 m3 και μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα βάρους έως και 2.900 κιλών.
|
|
Το Opel Combo προσφέρει έναν πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο φόρτωσης που μπορεί να υποστηρίξει ωφέλιμο φορτίο βάρους από 490-520 κιλών.
|
|
Αρκετά νεανικός και ποιοτικά κατασκευασμένος είναι ο εσωτερικός διάκοσμος του Citroen Berlingo. Τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έχουν πολύ καλό επίπεδο συναρμολόγησης και υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.
|
|
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Citroen Jumpy βασίζεται σε λιτές σχεδιαστικά φόρμες. |
|
|