Νέο Fiat Ducato |
Στοχεύοντας ψηλά… |
|
|
Στο δρόμο το Fiat Ducato έχει να επιδείξει ένα γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, δυνατά φρένα και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
|
|
Αποτελώντας την "αιχμή του δόρατος" στην γκάμα των
επαγγελματικών της ιταλικής εταιρείας, το νέο Ducato είναι
πλήρως ανανεωμένο σε όλους τους τομείς και ευελπιστεί σε μια εξίσου επιτυχημένη εμπορική πορεία με τους προκατόχους του.
|
|
|
Η ιστορία του Fiat Ducato ξεκίνησε το 1981 και στην πορεία του χρόνου αναδείχθηκε ως το πιο επιτυχημένο προϊόν της ιταλικής εταιρείας στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων. Βασισμένο στην πληθώρα εκδόσεων, στο φιλικό του χαρακτήρα και στους αξιόπιστους και ισχυρούς κινητήρες, το Ducato ήταν ανέκαθεν σε θέση να καλύψει τις ανάγκες μιας τεράστιας γκάμας επαγγελματιών.
Οι απαιτήσεις όμως στον κλάδο των οδικών μεταφορών αυξάνονται συνεχώς και προκειμένου η ιταλική εταιρεία να διατηρήσει το πολύ καλό μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά (10,7% για το 2005 στα ελαφρά επαγγελματικά), έχει προγραμματίσει την εκ βάθρων ανανέωση της γκάμας της, που ξεκίνησε με το Doblo Cargo στα τέλη του περασμένου έτους και συνεχίζεται τώρα με το νέο Ducato. Μέσα στο τρέχον έτος αναμένεται και το ανανεωμένο Strada, ενώ το 2007 υπολογίζεται πως θα ξεκινήσει η εμπορική πορεία του νέου Scudo. Τέλος, κατά τη διάρκεια του 2008, η Fiat αναμένεται να λανσάρει ένα νέο μίνι-επαγγελματικό μοντέλο με την ονομασία "Minicargo".
Γίνεται λοιπόν εύκολα κατανοητό, πως η εξέλιξη του νέου Ducato αποτελούσε μια μείζονος σημασίας διαδικασία για τη Fiat και για το λόγο αυτό δαπανήθηκαν περίπου 1,1 δις ευρώ σε επενδύσεις.
Το αποτέλεσμα πάντως φαίνεται να δικαιώνει τους υπευθύνους της ιταλικής εταιρείας που, σε συνεργασία με το γαλλικό Όμιλο PSA (Peugoet- Citroen), υλοποίησαν το πρόγραμμα "X250", που αφορά στη νέα γενιά των "αδελφών" μοντέλων Fiat Ducato, Peugeot Boxer και Citroen Jumper.
To νέο Ducato διακρίνεται για την τεράστια ποικιλία εκδόσεών του (άνω των 2.000), καθώς και την ιδιαίτερα ελκυστική σχεδίαση του αμαξώματός του. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι ποιοτικός, ενώ έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της εργονομίας. Οι διαστάσεις του χώρου φόρτωσης έχουν αυξηθεί και υπάρχουν εκδόσεις με μεικτό βάρος 4 τόνων, ωφέλιμο φορτίο 2 τόνων, όγκο χώρου φόρτωσης 17 κ.μ. και νέους κινητήρες Multijet (Euro 4) με ισχύ από 100-157 ίππους και ροπή από 250-400 Nm.
O εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες, ακόμα και των πιο… απαιτητικών, ενώ στο μέλλον προβλέπονται εκδόσεις με τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο, μεγαλύτερο πίσω μετατρόχιο, δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών τύπων καυσίμου κ.ά.
Νέοι ισχυρότεροι κινητήρες Euro 4
Το νέο Ducato εφοδιάζεται με τρεις νέους υπερτροφοδοτούμενους πετρελαιοκινητήρες χωρητικότητας 2,2, 2,3 και 3,0 λίτρων, τεχνολογίας Multijet, που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4, χάρη στο σύστημα EGR (Σύστημα Επανακυκλοφορίας των Καυσαερίων) και αποδίδουν ισχύ 100, 120 και 157 ίππων αντίστοιχα. Χάρη στην τελευταία γενιά του συστήματος Common-Rail που διαθέτουν, εξασφαλίζουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη απόδοση σε σχέση με τα μηχανικά σύνολα του προκάτοχου μοντέλου. Ο βασικός από πλευράς ισχύος κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και οι δύο άλλοι με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Από το 2007 αναμένεται να είναι διαθέσιμο και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για τους δύο τελευταίους κινητήρες, ενώ εξετάζεται και η επιλογή της χρήσης εναλλακτικών μορφών καυσίμου.
Περισσότερες από 2.000 εκδόσεις
Προκειμένου να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες μιας τεράστιας γκάμας επαγγελματιών, το Fiat Ducato μπορεί να "μεταμορφωθεί" σε χιλιάδες διαφορετικές επιλογές, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων (Van ή C+C), μεταφοράς προσωπικού κ.ά. Με μηχανικά μέρη που μεταβάλλονται ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζεται το όχημα (τροχοί 15 ιντσών για τις εκδόσεις με μεικτό βάρος έως 3,5 τόνων και 16 ιντσών για τις εκδόσεων 4,0 τόνων) και μεγάλη ποικιλία μεταξονίων, μηκών αμαξώματος και υψών για την οροφή, το ιταλικό μοντέλο ευελπιστεί να αποτελέσει μια από τις δημοφιλέστερες επιλογές της κατηγορίας του. Οι κινήσεις της ιταλικής εταιρείας προς την κατεύθυνση της μείωσης του κόστους χρήσης, συντήρησης και επισκευής του νέου μοντέλου της αποτελούν επιπλέον εχέγγυα για την εκπλήρωση του στόχου αυτού.
|
|
|
|
|