ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Δοκιμή

Διάφορα
Η νέα αστική τάξη
Επαγγελματικοί… χαμαιλέοντες
Διαβάστηκε από 7821 αναγνώστες
DAF LF
Η νέα γενιά του LF διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων, αναφορικά με την αποδιδόμενη ισχύ των κινητήρων, τα κιβώτια ταχυτήτων και τους τύπους των πίσω αξόνων, έτσι ώστε να καλυφθούν απόλυτα οι ανάγκες της χρήσης για την οποία προορίζεται. Το πλαίσιο του νέου DAF LF είναι επανασχεδιασμένο, προκειμένου να μειωθεί το βάρος του και να διασφαλιστεί καλύτερη δυνατή χωροταξική διαρρύθμιση των διαφόρων τμημάτων που προσαρτώνται σε αυτό. Τα καζανάκια του αέρα είναι τοποθετημένα μέσα σε αυτό, ενώ η δεξαμενή του AdBlue έχει όγκο μόλις 26 λίτρων (επαρκεί για την κάλυψη 2.500 χλμ.). Το νέο DAF LF είναι διαθέσιμο με μεταξόνια μήκους από τρία έως και έξι μέτρα, καθώς επίσης και ως ελκυστήρας ή τριαξονικό φορτηγό. Οι τροχοί είναι 17,5 ιντσών για τις εκδόσεις με μεικτό βάρος από 6,2-12,0 τόνων, 19,5 ιντσών για τις εκδόσεις με μεικτό βάρος από 12,0-15,0 τόνων και 22,5 ιντσών γι αυτές με μεικτό βάρος 18 τόνων. Η ανάρτηση αποτελείται -ανάλογα με την έκδοση- από παραβολικά φύλλα, ενώ διαθέσιμη είναι και η αερανάρτηση τόσο στον εμπρόσθιο, όσο και τον πίσω άξονα. Το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης της ZF ευνοεί την ευελιξία του οχήματος σε κάθε περίπτωση, χάρη στο μεγάλο κόψιμό του, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενα δισκόφρενα, με διαστάσεις από 330-432 χλστ., ανάλογα με το τονάζ.
Renault Midlum
Το νέο Renault Midlum, όπως προαναφέραμε, διατίθεται σε εκδόσεις με μεικτό βάρος από 7,5 έως και 16 τόνων και συρμού από 11-36 τόνων αντίστοιχα. Ο υποψήφιος αγοραστής του γαλλικού μοντέλου έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 19 διαφορετικών μεταξονίων, με μήκος που κυμαίνεται από τα 2.700-6.800 χλστ. Παράλληλα, προσφέρεται τόσο ως 4x2 όσο και ως 4x4 (για ειδικές συνθήκες χρήσης), ενώ ανάλογα με τον τύπο του πλαισίου και του μεταξονίου οι διαστάσεις των τροχών ορίζονται στις 17,5, 19,5, 20,0 και 22,5 ίντσες. Η ανάρτηση αποτελείται από μεγάλων διαστάσεων παραβολικά φύλλα σούστας τόσο στον εμπρόσθιο, όσο και στον οπίσθιο άξονα, με αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμη και αερανάρτηση για τον πίσω άξονα, με δυνατότητα μεταβολής της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά 175 χλστ. (+105 χλστ./ -70 χλστ.). Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, που συνεπικουρούνται από το νέας γενιάς EBS 5. Φυσικά, είναι διαθέσιμα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα όπως το ABS, το Emergency Braking Assistance, το Anti Skidding και το Hill Start Assistance, που αναλαμβάνουν να προσφέρουν σημαντική "χείρα βοηθείας" στον οδηγό, κατά την κίνηση του οχήματος κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε πως το Renault Midlum Euro 4 έχει να επιδείξει μειωμένο κόστος συντήρησης έως και κατά 15%, σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο.
Volvo FL
Το νέο σουηδικό φορτηγό με μεικτό βάρος από 12-18 τόνων διατίθεται σε εκδόσεις με 15 διαφορετικά μήκη μεταξονίου, που ξεκινούν από τα 3.070 χλστ. και ανέρχονται έως και τα 6.800 χλστ. Οι εκδόσεις με μεικτό βάρος από 12-16 τόνων (4x2) φέρουν τροχούς 19,5 ιντσών και ανάρτηση από φύλλα σούστας ή αερανάρτηση και στους δύο άξονες. Οι εκδόσεις με μεικτό βάρος από 14-16 τόνων (4x2) φέρουν αντίστοιχα τροχούς 22,5 ιντσών και ανάρτηση με φύλλα σούστας, ενώ οι εκδόσεις 18 τόνων (4x2) με τροχούς 22,5 ιντσών μπορούν προαιρετικά να εφοδιαστούν και με αερανάρτηση και στους δύο άξονες. Το πλαίσιο του νέου Volvo FL διατίθεται σε δύο παραλλαγές (χαμηλό 220 χλστ. και ψηλό 244 χλστ.) και είναι προετοιμασμένο για την τοποθέτηση ακόμα και των πιο εξειδικευμένων υπερκατασκευών. Τα συστήματα τοποθέτησης της υπερκατασκευής και οι οπές για το ρυμουλκούμενο και τη δοκό του οπίσθιου προφυλακτήρα παρέχονται από το εργοστάσιο, ενώ τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα διαθέτουν αναμονές για την υποστήριξη των αναγκών σύνδεσης της υπερκατασκευής. Ανάλογα με τον τύπο του πλαισίου, μεταβάλλεται το υλικό (αλουμίνιο, πλαστικό, χάλυβας) από το οποία είναι κατασκευασμένες οι δεξαμενές καυσίμου, καθώς και η χωρητικότητά τους (από 80-300 λτ.). Αντίστοιχα, οι δεξαμενές του AdBlue έχουν όγκο 20 και 50 λίτρων. Οι 16τονες εκδόσεις του FL, που αποτελούν ιδανική επιλογή για χρήση ως απορριμματοφόρα, εφοδιάζονται με το ψηλό πλαίσιο, προκειμένου να είναι σε θέση να κινηθούν με άνεση και σε πιο "ανώμαλα" εδάφη. Όλες οι εκδοχές εφοδιάζονται με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και το ηλεκτρονικό σύστημα EBS. Μεταξύ άλλων, αυτό το σύστημα αναλαμβάνει να ελέγξει και το πρόγραμμα Hill Start Aid.

 
 Τα νέα DAF LF, Renault Midlum και Volvo FL
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Γραφεία… επί τροχών
Οι τύποι της καμπίνας
Επαγγελματικοί… χαμαιλέοντες
Τεχνικά στοιχεία