|
Το Mercedes Sprinter NGT (Natural Gas Technology) έχει τη δυνατότητα να κινείται και με φυσικό αέριο, στοιχείο που το κάνει αρκετά φιλικό για το «πορτοφόλι» μας. Ταυτόχρονα μπορεί να συνδυάσει την «οικολογική συνείδηση» με την οικονομία και την πρακτικότητα και να επιτυγχάνει χαμηλές εκπομπές ρύπων την ίδια στιγμή που τα λειτουργικά του έξοδα εκτιμώνται 30% πιο χαμηλά από αυτά των πετρελαιοκινητήρων. Το φυσικό αέριο αποτελεί λύση με παρόν και κυρίως μέλλον, καθώς σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέχρι το 2020 οι εναλλακτικές μορφές καυσίμων θα κατέχουν το ένα τέταρτο της αγοράς των καυσίμων, με το φυσικό αέριο από μόνο του να κατέχει το 10%. Τα πλεονεκτήματά του δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά, καθώς το Sprinter NGT, εκτός από μειωμένα λειτουργικά έξοδα (ανάλογα με το τι ισχύει σε κάθε χώρα), είναι πλήρως εναρμονισμένο με Euro 4 δεδομένα, που αφορούν στις εκπομπές ρύπων και φυσικά εκλύει λιγότερα ρυπογόνα αέρια σε σχέση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα (πχ μείωση 25% στις εκπομπές CO2), ενώ και ο θόρυβος είναι αισθητά μειωμένος. Επιπροσθέτως, πληροί όλα τα στάνταρ σε θέματα ασφάλειας, σύμφωνα με την EC Directive R110, αλλά και ύστερα από αρκετές «εσωτερικές» δοκιμές. Γενικά χαρακτηριστικά – Επιδόσεις
Το NGT εφοδιάζεται με ένα 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο 1.800 κ.εκ., το οποίο μπορεί να κινηθεί και με βενζίνη, ενώ η αυτονομία του φτάνει έως και τα 1,2 km. Όταν το όχημα κινείται με φυσικό αέριο και έχοντας το ντεπόζιτο γεμάτο, η αυτονομία του αγγίζει τα 300 έως και 450 km. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του NGT αποδίδει 156hp και 240Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει με τι καύσιμο θέλει να κινηθεί μέσω ενός απλού διακόπτη και οι ενδείξεις στο ταμπλό τον ενημερώνουν για θέματα κατανάλωσης και αυτονομίας. Οι φιάλες του φυσικού αερίου βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα του οχήματος και δεν εμποδίζουν την πρόσβαση στον αποθηκευτικό χώρο. Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και το γεγονός, ότι στη Γερμανία, αλλά και στην Ευρώπη υπάρχει αρκετά μεγάλο δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.
|
|
|
|
|
Στο NGT, ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού, ακολουθεί και ο αντίστοιχος ανεφοδιασμός
|
|
|