Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αφιέρωμα

Μια οικονομική και οικολογική λύση για τον επαγγελματία
Κάνοντας χρήση του υγραερίου ως καύσιμο
Διαβάστηκε από 13911 αναγνώστες
Μια από τις συνηθέστερες λύσεις για την τοποθέτηση της δεξαμενής υγραερίου, είναι η αντικατάσταση της ρεζέρβας από μια -αντίστοιχου σχήματος- δεξαμενή.
Στην παρούσα φάση προσφέρονται δύο τύποι διασκευών και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην 4η και 5η γενιά συστημάτων υγραεριοκίνησης. 
Παρουσιάζοντας με λίγα λόγια την όλη διαδικασία, αναφέρουμε πως στο όχημα τοποθετείται μια επιπλέον δεξαμενή καυσίμου για το υγραέριο καθώς και ένα σύστημα σωληνώσεων σύνδεσης με την τροφοδοσία του κινητήρα. 
Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να δουλέψει τόσο με καύσιμο την βενζίνη όσο και με το υγραέριο, ενώ ο οδηγός είναι ανά πάσα στιγμή ικανός να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει. 
Στα συστήματα 4ης γενιάς προσφέρεται ηλεκτρονικός έλεγχος ψεκασμού με έναν ιντζέκτορα ανά κύλινδρο (multipoint injection) ο οποίος ψεκάζει το υγραέριο σε αέρια μορφή.
Μέσω ενός ειδικού διακόπτη στο ταμπλό, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τύπο καυσίμου, ενώ ενημερώνεται και για την ποσότητα υγραερίου που απομένει στην δεξαμενή.
Το εν λόγω σύστημα έχει "πνεύμονα" υποβίβασης της πίεσης του υγραερίου και εξαερωτή (vaporisateur).
Το αέριο διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα στο φίλτρο υγραερίου και από εκεί στην μπεκιέρα, προκειμένου να ψεκαστεί στον θάλαμο καύσης του κινητήρα. Τον έλεγχο των συγκεκριμένων λειτουργιών αναλαμβάνει ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος, που παρακάμπτει τον βασικό εγκέφαλο του οχήματος, λειτουργώντας όμως, σε σχέση με την μπεκιέρα, στους ίδιους παλμούς. Με αυτόν τον τρόπο, δεν "μπερδεύει" τον εργοστασιακό εγκέφαλο και δεν φθείρει τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα.
Ο κινητήρας ξεκινά πάντα με χρήση της βενζίνης ως καύσιμο, μέχρι η θερμοκρασία του να ανέλθει στους 30- 40 βαθμούς Κελσίου, όταν και - είτε αυτόματα είτε μέσω του σχετικού διακόπτη- μπορεί να επιλεγεί η χρήση του υγραερίου.
Στα συστήματα 5ης γενιάς, το υγραέριο ψεκάζεται στον θάλαμο καύσης του οχήματος σε υγρή μορφή, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται "πνεύμονας", ενώ περισσότερο καύσιμο εκχύεται στον κύλινδρο, σε σχέση με τα συστήματα 4ης γενιάς.
Μια ακόμα διαφορά μεταξύ των δύο γενιών συνίσταται στην απόδοση του κινητήρα. Στα συστήματα 4ης γενιάς παρατηρείται μια μικρή μείωση της απόδοσης του κινητήρα, ενώ στα συστήματα 5ης γενιάς η απόδοση του κινητήρα βελτιώνεται ελαφρά σε σχέση με την λειτουργία με καύσιμο την βενζίνη. Σε κάθε περίπτωση, οι αποκλίσεις είναι μικρές, ενώ η μέση κατανάλωση του υγραερίου είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη μέση κατανάλωση της βενζίνης.

 
 To υγραέριο ως εναλλακτικό καύσιμο στην αυτοκίνηση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Επί του πιεστηρίου
Κάνοντας χρήση του υγραερίου ως καύσιμο
H διαδικασία της διασκευής
Περί απόδοσης και οικονομίας
Σαφέστατα οικολογικά οφέλη
Μέριμνα και για την ασφάλεια
Συχνές ερωτήσεις για το υγραέριο
Αξίζει να γνωρίζετε για το υγραέριο
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΡΑΤΗΡΙΩΝ ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ LPG