ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing
Ο ACEA ζητά εφικτές λύσεις από την Ε.Ε. για τον περιορισμό του CO2

Ο ACEA ζητά εφικτές λύσεις από την Ε.Ε. για τον περιορισμό του CO2

1.813 Επισκέψεις στο άρθρο (17/4/2024)

- Οι CEOs των οδικών μεταφορών κάνουν έκκληση για ένα πιο ρεαλιστικό πλάνο για τη μείωση των ρύπων
- Το πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφορά στον περιορισμό CO2 κατά 45 % μέχρι το 2030
- Ελλιπείς προς το παρόν οι υποδομές σταθμών ανεφοδιασμού για ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα
- Το 80 % των εμπορευμάτων στην Ευρώπη κινούνται με φορτηγά

Οι CEOs των οδικών μεταφορών κάνουν έκκληση για ένα πιο ρεαλιστικό πλάνο για τη μείωση των ρύπων

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη δραστική μείωση εκπομπών CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) μέσα στα επόμενα χρόνια, όπως ήταν αναμενόμενο… ταρακούνησε τα διευθυντικά στελέχη των βαρέων επαγγελματικών που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη. Ο λόγος είναι πως, μολονότι οι τελευταίοι αντιλαμβάνονται και αφουγκράζονται τις ανάγκες για την προστασία του περιβάλλοντος, εντούτοις έχουν αναστολές αναφορικά με το πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο με βάση το πλάνο της Ε.Ε.
Συγκεκριμένα, ο Harald Seidel, πρόεδρος της DAF Trucks αλλά και του Συμβουλίου Επαγγελματικών Οχημάτων του ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις τόνισε πως: «Οι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων έχουν δεσμευτεί να βοηθήσουν την Ευρώπη να πετύχει τους κλιματικούς της στόχους, παρέχοντας βιώσιμες λύσεις για τις οδικές μεταφορές. Ως προς αυτό, έχουμε επενδύσει αυξάνοντας την παραγωγή μοντέλων με ηλεκτρική μπαταρία και υδρογόνο. Ωστόσο το να θέτουμε απλώς φιλόδοξους στόχους για τους κατασκευαστές και να ελπίζουμε ότι θα εφαρμοστούν δεν αποτελεί στρατηγική, με δεδομένο πως η Ευρώπη υιοθετεί τους πιο φιλόδοξους στόχους για το 2030 όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2. Αλλά οι φιλόδοξοι στόχοι πρέπει να υποστηρίζονται από εξίσου φιλόδοξες ευνοϊκές συνθήκες».

Το πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφορά στον περιορισμό CO2 κατά 45 % μέχρι το 2030

Υπενθυμίζεται πως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε πρόσφατα κανονισμό που αφορά στη δραστική μείωση των ρύπων που προκαλούν τα μεγάλα φορτηγά και λεωφορεία κατά 45 % μέχρι το 2030, ενώ η Επιτροπή έχει δεσμευτεί να πραγματοποιήσει εξονυχιστικό έλεγχο πάνω στα νέα μέτρα μέχρι το 2027.   
Όλα αυτά, διότι μεταξύ άλλων έχει υπολογιστεί πως το 25 % από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση που σχετίζονται με τις οδικές μεταφορές, οφείλονται στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ελλιπείς προς το παρόν οι υποδομές σταθμών ανεφοδιασμού για ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα

Σε κάθε περίπτωση, οι διευθύνοντες σύμβουλοι βαρέων επαγγελματικών οχημάτων εστιάζουν στην έλλειψη υποδομών υποστήριξης για τα πιο eco – friendly φορτηγά και λεωφορεία, ώστε να ισχυροποιήσουν τη θέση τους. Πάνω σε αυτό, λοιπόν, επισημαίνουν πως με βάση τα νούμερα υπολογίζεται ότι χρειάζονται γύρω στους 50.000 δημόσιους φορτιστές και 700 τουλάχιστον σημεία ανεφοδιασμού υδρογόνου προκειμένου να μειωθούν κατά 45 % μέχρι το 2030 οι εκπομπές CO2. Νούμερα που προς το παρόν δηλαδή δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα…

Το 80 % των εμπορευμάτων στην Ευρώπη κινούνται με φορτηγά

Δεν είναι μυστικό πως ένα τεράστιο μέρος της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης τροφοδοτείται από τα επαγγελματικά βαρέα οχήματα, καθώς αφενός το 80 % των εμπορευμάτων μεταφέρονται με φορτηγά αφετέρου πάνω από το 50 % των μετακινήσεων με μέσα μαζικής μεταφοράς πραγματοποιούνται με λεωφορεία.
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, παρά τις όποιες ενστάσεις της, ο ACEA έχει θέσει ένα πλάνο, ονόματι «FutureDriven», προς αξιολόγηση από τους Ευρωπαίους πολιτικούς, το οποίο είναι προσαρμοσμένο στις ειδικές ανάγκες και τις προκλήσεις των φορτηγών και λεωφορείων που θα έχουν μηδενικούς ρύπους.