ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το υβριδικό αστικό λεωφορείο της Volvo Bus που προσφέρει σημαντική μείωση του καυσίμου αλλά και των εκπομπών ρύπων σε σχέση με τις συμβατικές προτάσεις της Volvo Bus, αναμένεται να αρχίσει να παράγεται από το 2ο 6μηνο του 2015.

    Volvo Buses

    9.553 Επισκέψεις στο άρθρο (7/8/2013)

    Πολλές και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι προτάσεις της Volvo Buses κατά τη διάρκεια του πρόσφατου UITP στη Γενεύη. Μεταξύ αυτών, αξίζει να αναφερθούμε σε ένα πρωτοποριακό σύστημα τηλεματικής που αναλαμβάνει να ρυθμίζει τη… συμπεριφορά του οχήματος ανάλογα με τον τύπο του δρομολογίου, το νέο υβριδικό αστικό λεωφορείο Plug-in Hybrid που αναμένεται να αρχίσει να παράγεται από το 2ο 6μηνο του 2015 αλλά και το άκρως ενδιαφέρον σύστημα ελέγχου της συμπεριφοράς του οδηγού, Volvo I-Coaching. 
    Ας τα δούμε όμως πιο αναλυτικά. 

    Νέο πρωτοποριακό σύστημα τηλεματικής για αστικά λεωφορεία
    Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σχετικά και ο πρόεδρος της Volvo Bus, κ. Hakan Karlsson, το ειδικό αυτό λογισμικό είναι σε θέση να μεταβάλλει την συμπεριφορά του λεωφορείου ανάλογα με τις «ζώνες» στις οποίες αυτό κινείται κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του. 
    Για παράδειγμα, όταν το λεωφορείο εισέρχεται σε μια ειδική ζώνη που δεν επιτρέπονται οι εκπομπές ρύπων (απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των τύπων οχημάτων), το λεωφορείο είναι σε θέση να απενεργοποιήσει πλήρως τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και να κινηθεί μόνο με χρήση του ηλεκτροκινητήρα του. 
    Στην περίπτωση που το λεωφορείο διέρχεται έξω από σχολεία ή άλλα σημεία με σαφή όρια ταχύτητας, το εν λόγω σύστημα τηλεματικής είναι σε θέση να περιορίζει ανάλογα τη μέγιστη ταχύτητα του οχήματος, ενώ στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν περιορισμοί ως προς τον παραγόμενο θόρυβο κατά την λειτουργία του, το εν λόγω σύστημα μπορεί να μεταβάλλει ακόμη και τη… χαρτογράφηση του εγκεφάλου του κινητήρα, προκειμένου ο μέγιστος παραγόμενος θόρυβος να μην υπερβαίνει τα 65 dB. 

    Το νέο Volvo Plug-in Hybrid
    Προκειμένου να υλοποιηθεί ένα τέτοιο είδος συστήματος διαχείρισης στόλου οχημάτων, απαιτείται από αυτά να φέρουν ένα υβριδικό σύστημα κινητήρων. 
    Η Volvo Buses ήδη εξελίσσει μια τέτοια πρόταση η οποία βρίσκεται σε πιλοτική εφαρμογή εδώ και μια 2ετία στην πόλη του Γκέτεμποργκ. 
    Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, το Volvo Plug-in Hybrid αναμένεται να αρχίσει να παράγεται από το 2ο 6μήνο του 2015 και σε σχέση με τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις του 7900 στο οποίο και βασίζεται, είναι σε θέση να προσφέρει μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 75%. 

    Το καινοτόμο «I-Coaching»
    Πέραν όμως των νέων υβριδικών λεωφορείων, η Volvo Bus παρουσίασε και ένα πρωτοποριακό σύστημα ελέγχου της συμπεριφοράς του οδηγού κατά τη διάρκεια του δρομολογίου με την ονομασία «I-Coaching». 
    Το εν λόγω εδράζεται στο ταμπλό του αστικού λεωφορείου και είναι σε θέση να συλλέγει πληροφορίες από διάφορους αισθητήρες σε όλα τα μηχανικά μέρη του οχήματος, ελέγχοντας τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός χειρίζεται το λεωφορείο. 
    Με αυτόν τον τρόπο είναι σε θέση να ανιχνεύσει επαναλαμβανόμενα λάθη όπως οι έντονες επιβραδύνσεις, η χρήση του κινητήρα σε υψηλές στροφές, η κίνηση σε ταχύτητες άνω των επιτρεπόμενων ορίων κ.ά. 
    Από τη στιγμή που το I-Coaching καταγράφει τις εν λόγω… ατασθαλίες του οδηγού, είναι σε θέση να τον ενημερώσει σχετικά, παρέχοντας του τη δυνατότητα να βελτιώσει το οδηγικό του στιλ, προς όφελος όχι μόνο της άνεσης και της ασφάλειας των επιβατών αλλά και της μείωσης του συνολικού κόστους χρήσης και συντήρησης του οχήματος για την εταιρεία.