Ως γνωστόν, η γκάμα των εκδόσεων του Tourismo περιλαμβάνει τα μοντέλα Tourismo (12,14μ.), Tourismo M και M2 (12,96μ.), Tourismo L (13,99μ.), και Tourismo RH και RH M (12,14μ. και 12,98μ.) τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τουριστικά ή υπεραστικά λεωφορεία.
Η Mercedes-Benz αποφάσισε να επεκτείνει τη γκάμα του Tourismo… προς τα κάτω με τη νέα έκδοση «K» με μήκος αμαξώματος στα 10,32μ.
Η εν λόγω έκδοση φαντάζει ιδανική για τα ελληνικά δεδομένα καθώς, με μήκος 10,32μ., ύψος 3,37μ. και μεταξόνιο 4,98μ. το νέο Tourismo K έχει να επιδείξει διάμετρο κύκλου στροφής στα 17,2μ., μια εξαιρετική επίδοση που το καθιστά ιδιαίτερα ευέλικτο.
Πέραν όμως των διαστάσεων του, το εν λόγω λεωφορείο έχει να προσφέρει ωφέλιμο εσωτερικό ύψος 2,01 μ. και τη δυνατότητα υποστήριξης έως και 41 επιβατών σε καθίσματα «3 αστεριών» Travel Star Eco. Παράλληλα, ο χώρος για τις αποσκευές έχει ωφέλιμό όγκο 4,2κ.μ. και είναι προσβάσιμος από διπλές θύρες και από τις δύο πλευρές του οχήματος.
Όπως είναι φυσικό, το Tourismo K υιοθετεί στο σύνολο τους τις τεχνολογικές λύσεις σε θέματα εξοπλισμού και μηχανικών μερών από τα «μεγαλύτερα αδέλφια» του ενώ για την κίνηση του φροντίζει ο 6κύλινδρος ΟΜ 936 των 7,7 λτ. που αποδίδει ισχύ 354 ίππων και ροπή 1.400Nm. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή το αυτόματο GO 250-8 PowerShift (8 σχέσεων) με τη δεξαμενή καυσίμου να έχει χωρητικότητα 340 λτ.
Euro6 εκδόσεις σε όλη τη γκάμα λεωφορείων της Mercedes-Benz
Το Mercedes-Benz Travego, η «ναυαρχίδα» της εταιρείας στα τουριστικά λεωφορεία ήταν και το πρώτο που παρουσιάστηκε πριν από μια 2ετία με κινητήρα τεχνολογίας Euro6.
Ωστόσο, πλέον η Mercedes-Benz έχει εμπλουτίσει ακόμη περισσότερο τη γκάμα των μηχανικών της συνόλων και πλέον προσφέρει και τις εκδόσεις με δύο άξονες του Travego με Euro6 κινητήρα.
Ο λόγος για τον ΟΜ 470 των 10,7λτ. που αποδίδει ισχύ 428 ίππων και μέγιστη ροπή 2.100 Nm. Με το βασικό προσόν του εν λόγω κινητήρα να είναι το ιδιαίτερα μικρό βάρος του, επιτρέπει στο Travego να μεταφέρει τον ίδιο αριθμό επιβατών με τις εκδόσεις Euro5 ωστόσο, το 95% της ροπής του είναι πλέον διαθέσιμο από τις 800 σ.α.λ.!
Νέες εκδόσεις και κινητήρες για το Intouro
Aπό το 2006 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Mercedes-Benz Intouro έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε ένα από τα εμπορικά ημιαστικά – υπεραστικά λεωφορεία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με περισσότερες από 6.000 πωλήσεις. Όλα αυτά μάλιστα με μόλις δύο εκδόσεις αμαξώματος και δύο συνδυασμούς κινητήρα/ συστήματος μετάδοσης της κίνησης.
Πλέον, διατηρώντας την εξαιρετική σχέση τιμής/αξίας, το περιορισμένο κόστος χρήσης και συντήρησης αλλά και την μεγάλη πρακτικότητα, το Intouro αναβαθμίζεται με νέες εκδόσεις αμαξώματος και νέους –Euro6- κινητήρες.
Η γκάμα των εκδόσεων του θα περιλαμβάνει τα Intouro (μήκος 12,14μ.), Intouro M (μήκος 12,64μ., έως 59 επιβάτες) και Intouro L (μήκος 13,32μ., έως 63 επιβάτες) με τον εμπρόσθιο και οπίσθιο πρόβολο να διατηρούνται σταθεροί και το μήκος του μεταξονίου να μεταβάλλεται στα 6,08μ., 6,58μ. και 7,26μ. αντίστοιχα.
Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις λεωφορείων της Mercedes-Benz, ο ΟΜ 936 των 7,7 λτ. σε προδιαγραφές Euro6, αναλαμβάνει την κίνηση του Intouro με εκδόσεις ισχύος 299 ή 354 ίππων και ροπή 1.200 ή 1.400 Nm αντίστοιχα.
Η νέα γκάμα Euro6 εκδόσεων LE για το Citaro
HInternational Bus of the Year για το 2013, Mercedes-Benz Citaro, δεν θα μπορούσε να μην δεχθεί σημαντικές τροποποιήσεις εν αναμονή της έναρξης ισχύος της Euro6 από το 2014.
Πιο συγκεκριμένα, η Mercedes-Benz αποφάσισε να προσφέρει κινητήρες Euro6 στις εκδόσεις με χαμηλό δάπεδο (LE) καθώς και νέα χαρακτηριστικά.
Συνδυάζοντας το χαμηλό δάπεδο στο εμπρόσθιο τμήμα με το υπερυψωμένο δάπεδο στο πίσω μέρος, οι εκδόσεις LE είναι σε θέση να καλύψουν ιδανικά τις απαιτήσεις τόσο σε αστική όσο και περιαστική χρήση.
Παράλληλα χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι χάρη στις πολλαπλές δομικές μεταβολές του αμαξώματος, όπως π.χ. η αύξηση του συνολικού ύψους του οχήματος, έχουν επιφέρει την διασφάλιση ωφέλιμου εσωτερικού ύψους έως και 2,05μ.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, ο 6κύλινδρος ΟΜ 936 των 7,7λτ. αποδίδει ισχύ 299 ίππων ενώ σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα Power-Boost, η απόδοση του μπορεί να ανέλθει έως και στους 354 ίππους. Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα το γεγονός ότι, στο πρόσφατο «Record Run Buses» που διοργάνωσε η Mercedes-Benz αποδείχθηκε πως, το εν λόγω μηχανικό σύνολο διασφαλίζει μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 8,5% σε σχέση με τις αντίστοιχες επιλογές κινητήρων τεχνολογίας Euro5.
Με βάση όλα τα παραπάνω, η γκάμα των εκδόσεων του Citaro περιλαμβάνει πλέον τις εκδόσεις:
- Citaro LE: αστικά λεωφορεία με μήκος 12,17μ. με δύο ή τρεις θύρες
- Citaro LE U: αστικά – περιαστικά λεωφορεία με μήκος 12,17μ. με δύο θύρες
- Citaro LE MU: αστικά – περιαστικά λεωφορεία με μήκος 13,19 μ. και δύο ή τρεις θύρες.
- Citaro K: αστικά λεωφορεία με χαμηλό δάπεδο και μήκος 10,63μ.
- Citaro: αστικά λεωφορεία με χαμηλό δάπεδο και μήκος 12,14μ.
- Citaro G: αστικά –αρθρωτά- λεωφορεία με χαμηλό δάπεδο και μήκος 18,13μ.