Μια από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις ακόμη και για τους πιο έμπειρους οδηγούς φορτηγών είναι το δίπλωμα της ρυμούλκας. Κατά την κίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα ή σε κατωφέρειες με καμπές, υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος απώλειας της ευστάθειας της ρυμούλκας και στη χειρότερη των περιπτώσεων, το φορτηγό θα «διπλώσει» με απρόβλεπτες συνέπειες.
Σύμφωνα με τον Mats Sabelstrom,
ειδικό στα συστήματα πέδησης της Volvo
Trucks, ακόμα και στην περίπτωση που οδηγός καταφέρει τελικά
να ελέγξει το όχημα του, πρόκειται για μια εξαιρετικά επικίνδυνη και αγχωτική
κατάσταση.
Προκειμένου λοιπόν να
αναβαθμίσει σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων της και σε αυτόν τον
τομέα, η σουηδική εταιρεία εξέλιξε έναν ακόμη ηλεκτρονικό «φύλακα άγγελο» με
την ονομασία «Stretch Brake».
Ουσιαστικά, το εν λόγω
σύστημα έρχεται να υποβοηθήσει τη λειτουργία του ESP σε ταχύτητες
κάτω του ορίου των 40 χλμ./ώρα και αναλαμβάνει να φρενάρει τους τροχούς της
ρυμούλκας όταν ανιχνεύσει πως ενδέχεται να χάσουν την πρόσφυση τους.
Με αυτόν τον τρόπο, η Volvo Trucks προσφέρει πρώτη ένα ακόμη
κορυφαίο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς των φορτηγών της,
σε μια προσπάθεια να μειώσει ακόμη περισσότερο το 15% (στο σύνολο των 30.000
περιστατικών) των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην ΕΕ, στα οποία
εμπλέκεται κάποιο φορτηγό.
Οι υπεύθυνοι της Volvo Trucks θεωρούν το Stretch Brake μια παραλλαγή του ESP για
χρήση σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Ενώ το όχημα πλησιάζει σε μια κατηφορική
καμπή, ο οδηγός ενεργοποιεί το σύστημα μέσω ενός επιλογέα στην κολόνα του
τιμονιού. Από τη στιγμή που ο οδηγός θα απελευθερώσει το πεντάλ του γκαζιού, το
Stretch Brake αναλαμβάνει να παράσχει παλμική
πέδηση στους τροχούς της ρυμούλκας έως ότου δεν υπάρχει πλέον ο κίνδυνος
απώλειας πρόσφυσης της.
Το εν λόγω σύστημα
παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 όταν και υιοθετήθηκε από ειδικές εκδόσεις
ρυμουλκών (αρχικά στο FH και εν συνεχεία στο FM). Πλέον, από το 2014 θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά
σε όλες τις εκδόσεις των FM και FH που συνδυάζουν φορτηγό ή τράκτορα με ημιρυμουλκούμενο.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr