Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ένα νέο, εξαιρετικά σημαντικό, σύστημα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς των φορτηγών της με την ονομασία Stretch Brake παρουσίασε η Volvo Trucks.

Το Stretch Brake παρουσιάστηκε το 2012 ωστόσο, από το νέο έτος θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις των FM και FH με ημιρυμουλκούμενο.

Τέλος το… δίπλωμα της ρυμούλκας

8.439 Επισκέψεις στο άρθρο (19/12/2013)

Μια εξαιρετικά σημαντική τεχνολογική εξέλιξη με την ονομασία «Stretch Brake» έρχεται να προσφέρει η Volvo Trucks για τα φορτηγά με ημιρυμουλκούμενο.

Μια από τις πιο επικίνδυνες καταστάσεις ακόμη και για τους πιο έμπειρους οδηγούς φορτηγών είναι το δίπλωμα της ρυμούλκας. Κατά την κίνηση σε ολισθηρό οδόστρωμα ή σε κατωφέρειες με καμπές, υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος απώλειας της ευστάθειας της ρυμούλκας και στη χειρότερη των περιπτώσεων, το φορτηγό θα «διπλώσει» με απρόβλεπτες συνέπειες.

Σύμφωνα με τον Mats Sabelstrom, ειδικό στα συστήματα πέδησης της Volvo Trucks, ακόμα και στην περίπτωση που οδηγός καταφέρει τελικά να ελέγξει το όχημα του, πρόκειται για μια εξαιρετικά επικίνδυνη και αγχωτική κατάσταση.

Προκειμένου λοιπόν να αναβαθμίσει σημαντικά την ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων της και σε αυτόν τον τομέα, η σουηδική εταιρεία εξέλιξε έναν ακόμη ηλεκτρονικό «φύλακα άγγελο» με την ονομασία «Stretch Brake».

Ουσιαστικά, το εν λόγω σύστημα έρχεται να υποβοηθήσει τη λειτουργία του ESP σε ταχύτητες κάτω του ορίου των 40 χλμ./ώρα και αναλαμβάνει να φρενάρει τους τροχούς της ρυμούλκας όταν ανιχνεύσει πως ενδέχεται να χάσουν την πρόσφυση τους.

Με αυτόν τον τρόπο, η Volvo Trucks προσφέρει πρώτη ένα ακόμη κορυφαίο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς των φορτηγών της, σε μια προσπάθεια να μειώσει ακόμη περισσότερο το 15% (στο σύνολο των 30.000 περιστατικών) των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν στην ΕΕ, στα οποία εμπλέκεται κάποιο φορτηγό.

Οι υπεύθυνοι της Volvo Trucks θεωρούν το Stretch Brake μια παραλλαγή του ESP για χρήση σε χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Ενώ το όχημα πλησιάζει σε μια κατηφορική καμπή, ο οδηγός ενεργοποιεί το σύστημα μέσω ενός επιλογέα στην κολόνα του τιμονιού. Από τη στιγμή που ο οδηγός θα απελευθερώσει το πεντάλ του γκαζιού, το Stretch Brake αναλαμβάνει να παράσχει παλμική πέδηση στους τροχούς της ρυμούλκας έως ότου δεν υπάρχει πλέον ο κίνδυνος απώλειας πρόσφυσης της.

Το εν λόγω σύστημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 όταν και υιοθετήθηκε από ειδικές εκδόσεις ρυμουλκών (αρχικά στο FH και εν συνεχεία στο FM). Πλέον, από το 2014 θα είναι διαθέσιμο προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις των FM και FH που συνδυάζουν φορτηγό ή τράκτορα με ημιρυμουλκούμενο.