Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό όλων των εκδόσεων της Setra MultiClass 400 είναι πως ο ιδιοκτήτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο διαφορετικών τύπων σε ότι αφορά στον χώρο για τον οδηγό.
Η πρώτη επιλογή αφορά σε οχήματα που προορίζονται για υπεραστικές γραμμές ενώ η δεύτερη είναι πιο «τουριστική» και απευθύνεται σε οχήματα που πραγματοποιούν πολύωρα ταξίδια. Σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι καθώς και επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού όπως π.χ. ψυγείο.
Σε κάθε περίπτωση, το δεδομένο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι η εξαιρετική εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων καθώς και η πολύ καλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί αλλά και του φινιρίσματος τους παρά το γεγονός ότι το συνολικό κόστος κατασκευής έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα.
Η μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του πίνακα οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες αναφορικά με τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος ενώ ειδικός εξοπλισμός όπως π.χ. ειδικό σύστημα είσπραξης εισιτηρίων – ταμείο, μπορεί να εδραστεί σε ειδικά διαμορφωμένη θέση.
Χώροι για έως και 59 + 4 επιβάτες
Δεδομένου ότι πρόκειται για εκπρόσωπους της Setra, τα νέα MultiClass 400 UL business δεν θα μπορούσαν παρά να προσφέρουν ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες τους.
Ανάλογά με την έκδοση του αμαξώματος και τις ανάγκες της χρήσης για την οποία προορίζονται, τα UL business είναι διαθέσιμα με 51 – 59 θέσεις για επιβάτες καθώς και έως 4 ειδικές αναδιπλούμενες θέσεις. Παράλληλα, ο εσωτερικός διάκοσμος μπορεί να τροποποιηθεί προκειμένου να υποστηρίξει (προαιρετικά) στοιχεία όπως κουζίνα, τουαλέτα, ειδικά ράφια αποσκευών με κλειστό δάπεδο, θέσεις για την τοποθέτηση αμαξιδίων για άτομα με κινητικές δυσκολίες ή καρότσα νηπίων κ.ά.
Στον βασικό εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται τα –ιδιαίτερα ελαφριά- καθίσματα «Setra Transit» που παρά το γεγονός ότι προσφέρουν ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες, συμβάλλουν στην σημαντική μείωση του συνολικού απόβαρου του οχήματος και κατΆ επέκταση, της μέσης κατανάλωσης του.
Η μεγάλη ποικιλία ως προς τον τύπο αλλά και την απόχρωση των επενδύσεων σε καθίσματα αλλά και τα διάφορα άλλα σημεία του εσωτερικού του οχήματος αποτελεί επίσης βασικό χαρακτηριστικών των συγκεκριμένων εκδόσεων.
Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ευκολία καθαρισμού τους αλλά και την μεγάλη αντοχή τους στην σκληρή χρήση.
Προαιρετικά, είναι διαθέσιμα τα καθίσματα «Setra Route» που προσφέρουν αυξημένη άνεση καθώς και περισσότερες ευκολίες στους επιβάτες.
Τέλος, όπως αναφέρουμε και παρακάτω, το υψηλό δάπεδο των εκδόσεων UL business διασφαλίζει επαρκή χώρο για την τοποθέτηση των αποσκευών στο κάτω μέρος του αμαξώματος, έναν χώρο που είναι προσβάσιμος μέσω καταπακτών στο πλευρικό τμήμα του και από τις δύο πλευρές του οχήματος.
Κινητήρες: Ο ΟΜ 936 των 299 – 354 ίππων
Την κίνηση των νέων Setra MultiClass 400 UL business αναλαμβάνει ένα μηχανικό σύνολο 7,7λτ. (7.698 κ.εκ.) με την ονομασία OM 936.
Ο συγκεκριμένος -6κύλινδρος, σε σειρά- κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 299 ίππων και ροπή 1.200 Nm ενώ προσφέρεται και σε μια δεύτερη –προαιρετική- έκδοση με απόδοση 354 ίππων και 1.400 Nm. Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα του εξαιρετικού αυτού μηχανικού συνόλου είναι η διάθεση μεγάλων αποθεμάτων της ωφέλιμης ροπής του από ιδιαίτερα χαμηλά ενώ παράλληλα, το προηγμένο σύστημα τροφοδοσίας common-rail επιτυγχάνει εξαιρετικά υψηλές πιέσεις έγχυσης καυσίμου στο εσωτερικό του θαλάμου καύσης.
Σε ότι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων με τα οποία εφοδιάζεται, πέραν του βασικού Mercedes-Benz GO 190-6 είναι διαθέσιμο το αυτοματοποιημένο PowerShift 250-8 καθώς και προτάσεις των ZF (EcoLife Automatic) και Voith (Diva.6). Σε ότι αφορά τέλος τα διάφορα συστήματα που άπτονται της ενεργητικής ασφάλειας της Setra MultiClass 400 αξίζει να αναφέρουμε τα ABS, ASR, EBS και BAS καθώς και το ESP που προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Παράλληλα όμως, η Setra MultiClass 400 καλύπτει ήδη τις προδιαγραφές του Κοινοτικού πρωτοκόλλου ECE-R66 που αφορά στην διατήρηση του ελάχιστου δυνατού ζωτικού χώρου για την ασφάλεια των επιβατών ακόμη και στην ακραία περίπτωση ανατροπής του λεωφορείου.
Αναφερόμενοι τέλος σε θέματα ασφάλειας δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την πληρέστατη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς των νέων εκδόσεων UL business που –μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει επιλογές όπως το ABS, το ASR, το EBS αλλά και το Brake Assist System (BAS) στον βασικό εξοπλισμό. Φυσικά, το ESP με πολλαπλές πρόσθετες λειτουργίες είναι διαθέσιμο προαιρετικά για τους πελάτες που το επιθυμούν.
Εξαιρετικά μεγάλη γκάμα εκδόσεων
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, η γκάμα της Setra MultiClass 400 περιλαμβάνει οχήματα με δύο ή τρεις άξονες και μήκος από 10,8 – 14,98 μ.
Στην παρούσα φάση, η εν λόγω γκάμα οχημάτων εμπλουτίζεται από τις εκδόσεις UL business που αφορούν σε τρία μήκη αμαξώματος.
Η μικρότερη εξ αυτών φέρει την ονομασία S 415, έχει μήκος αμαξώματος 12.220 χλστ. και είναι σε θέση να μεταφέρει έως και 51 επιβάτες καθώς και 5,2 κ.μ. αποσκευών.
Η S 416 έχει μήκος αμαξώματος της τάξης των 12.700 χλστ. και μπορεί να μεταφέρει 55 καθήμενους επιβάτες (+ 4 αναδιπλούμενες θέσεις) καθώς και 6,0 κ.μ. αποσκευών.
Τέλος, η S 417 έχει μήκος 13.380 χλστ. και είναι σε θέση να μεταφέρει 59 καθήμενους (+ 4 αναδιπλούμενες θέσεις) με τον όγκο του χώρου για τις αποσκευές να διαμορφώνεται στα 6,9 κ.μ.
Βασικό γνώρισμα όλων των προαναφερθέντων εκδόσεων αποτελεί το γεγονός ότιο το μήκος τόσο του εμπρόσθιου προβόλου (2.820 χλστ.) όσο και του οπίσθιου (3.300 χλστ.) παραμένουν σταθερά. Αυτό συνεπάγεται πως οι όποιες διαφορές μεταξύ των οχημάτων εστιάζονται στο μήκος του μεταξονίου (από 6.080 – 7.260 χλστ.) και τις όποιες επιδράσεις έχει αυτό στο συνολικό μήκος του αμαξώματος του λεωφορείου.
Επιπρόσθετα αξίζει να αναφέρουμε πως, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, τα νέα Setra MultiClass 400 UL business μπορούν να εφοδιαστούν με σύστημα κλιματισμού, δεύτερη (πίσω) πλευρική θύρα με διπλάσιο φάρδος, ειδικούς αποθηκευτικούς χώρους στην οροφή του οχήματος, ράμπα για την διευκόλυνση εισόδου στο λεωφορείο για τα άτομα με κινητικές δυσκολίες καθώς και ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο εσωτερικό του οχήματος για την έδραση των σχετικών αμαξιδίων.