Το νέο Fuso Canter καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro5b+ (εκδόσεις με μεικτό έως 6,0t.) ή της Euro6 (εκδόσεις με μεικτό άνω των 6,0t.).
Προκειμένου να καταστεί αυτό δυνατόν, όλες οι εκδόσεις του περιλαμβάνουν ένα στάνταρτ πακέτο ειδικών τεχνολογιών με την ονομασία «Ecofficiency» που περιλαμβάνει στοιχεία όπως νέο σύστημα τροφοδοσίας με αυξημένη πίεση ψεκασμού του καυσίμου, νέα λιπαντικά για μειωμένες τριβές στο εσωτερικό του κινητήρα, αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης, σύστημα Start/Stop για τη λειτουργία του κινητήρα, νέους κινητήριους άξονες, ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης για τα οχήματα Euro6 κ.ά.
Όλα τα παραπάνω έχουν συμβάλλει στη μείωση της μέσης κατανάλωσης του οχήματος έως και κατά 9% σε σχέση με τον προκάτοχο του (ανάλογα με την έκδοση) ενώ αντίστοιχο είναι και το ποσοστό μείωσης των εκπομπών ρύπων.
Οι εκδόσεις με μεικτό βάρος έως και 6,0t. κάνουν χρήση της τεχνολογίας SCR σε συνδυασμό με έναν οξειδωτικό καταλυτικό μετατροπέα και ένα ειδικό φίλτρο μικροσωματιδίων προκειμένου να καλύψουν τις προδιαγραφές της Euro5b+.
Τα πράγματα είναι ωστόσο λίγο πιο πολύπλοκα στις εκδόσεις με μεγαλύτερο μεικτό βάρος καθώς, σε αυτή την περίπτωση επιβάλλεται να καλυφθούν οι πιο αυστηρές προδιαγραφές του ευρωπαϊκού πρωτοκόλλου Euro6.
Σε ότι αφορά την προσθήκη διαλύματος AdBlue για τις απαιτήσεις του συστήματος SCR (Selective Catalytic Reduction) κατά την επεξεργασία των καυσαερίων, το Fuso Canter εφοδιάζεται με δεξαμενές χωρητικότητας 12 λτ. Το επιπρόσθετο βάρος του εξοπλισμού που απαιτείται για την κάλυψη των προδιαγραφών της Euro6 ανέρχεται στα 30 κιλά περίπου ωστόσο, είναι αμελητέο σε σχέση με ιδιαίτερα υψηλό ωφέλιμο φορτίο που το Fuso Canter είναι σε θέση να υποστηρίξει.
¶νεση και ασφάλεια σε όλες τις περιστάσεις
Η γκάμα των καμπινών του νέου Fuso Canter περιλαμβάνει την στενή (Standard) έκδοση με πλάτος 1.695 χλστ. και την φαρδιά (Comfort) έκδοση με πλάτος 1.995 χλστ. Παράλληλα όμως είναι διαθέσιμες και οι Crew Cab εκδόσεις που είναι σε θέση να μεταφέρουν έως και επτά επιβάτες σε διάταξη 3+4 θέσεων.
Ένα από τα βασικότερα στοιχεία που αξίζει να αναφέρουμε στο εσωτερικό του Fuso Canter είναι η βελτιωμένη ποιότητα των υλικών καθώς και τα –σαφώς πιο αναπαυτικά- νέα καθίσματα. Παράλληλα, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί ενώ, το σύστημα RISE (Realized Impact Safety Evolution) που αφορά σε πολλαπλές δομικές ενισχύσεις της καμπίνας, διασφαλίζει την παθητική ασφάλεια των επιβατών σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και τους μετωπικούς αερόσακους.
Νέες εκδόσεις με μεικτό βάρος 8,55t.
Σε ότι αφορά στη γκάμα των εκδόσεων του, το Mitsubishi Fuso Canter είναι διαθέσιμο με δύο άξονες και μεικτό βάρος από 3,5t. – 8,55t.
Ουσιαστικά δηλαδή, έχει προστεθεί μια επιπλέον έκδοση πάνω από το όριο των 7,5t. η οποία είναι σε θέση να υποστηρίξει εφαρμογές με μέγιστο βάρος επί του πλαισίου (υπερκατασκευή και φορτίο) έως και 5.995 κιλά.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ακόμη και οι εκδόσεις με το μεικτό βάρος των 3,5t. εφοδιάζονται με διπλά ελαστικά για τον
πίσω άξονα γεγονός που εγγυάται τις εξαιρετικές μεταφορικές δυνατότητες του μοντέλου.
Διαθέσιμο με ένα στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας σε τρεις παραλλαγές με πλάτος από 700 – 850 χλστ., το Fuso Canter έχει μήκος αμαξώματος που ανέρχεται έως και στα 7.210 χλστ. ενώ το μέγιστο μεικτό βάρος συρμού του οχήματος μπορεί να φτάσει έως και στους 12,05t.
Τέλος, η γκάμα των μεταξονίων του περιλαμβάνει πολλαπλές επιλογές με μήκος από 2.500 – 4.750 χλστ.
Αναβαθμισμένοι κινητήρες με προδιαγραφές Euro5b+ ή Euro6
O 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 3,0λτ. εξακολουθεί να αποτελεί την «καρδιά» του νέου Mitsubishi Fuso Canter στις ακόλουθες εκδόσεις:
-130 ίπποι/3.000 – 3.500 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm/1.300 – 3.050 σ.α.λ.
-150 ίπποι/3.500 σ.α.λ. και ροπή 370 Nm/1.320 – 2.840 σ.α.λ.
-175 ίπποι/3.500 σ.α.λ. και ροπή 430 Nm/1.600 – 2.860 σ.α.λ.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο έχει δεχθεί πολλαπλές τροποποιήσεις όπως π.χ. η αύξηση των πιέσεων στο σύστημα τροφοδοσίας κατά 25% που πλέον ανέρχονται έως στα 2.000 bar. Παράλληλα, η ηχομόνωση του χώρου για τον κινητήρα εγγυάται τα περιορισμένα επίπεδα θορύβου τόσο στο εσωτερικό της καμπίνας όσο και στον περιβάλλοντα χώρο κατά την κίνηση του οχήματος.
Για τα δεδομένα του ελαφρού φορτηγού της Mitsubishi Fuso, η απόδοση του εν λόγω κινητήρα είναι εξαιρετική ενώ, χάρη στην τεχνολογία Start/Stop, η μέση κατανάλωση καυσίμου στα δρομολόγια με συχνές στάσεις εμφανίζεται μειωμένη έως και κατά 3%.
Πέραν όμως αυτού, το νέο Fuso Canter εφοδιάζεται με ειδικό –αυτοκαθαριζόμενο- φίλτρο μικροσωματιδίων που δεν απαιτεί συντήρηση εφΆ όρου ζωής ενώ τα διαστήματα αλλαγής των λιπαντικών του κινητήρα έχουν ορίζονται στα 40.000 χλμ. ή σε ετήσια βάση.
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως η βασική επιλογή στα κιβώτια ταχυτήτων για τα οχήματα με μεικτό βάρος από 3,5t.-7,5t. είναι ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων με εξαιρετική κλιμάκωση. Εναλλακτικά (και στον βασικό εξοπλισμό των νέων εκδόσεων με μεικτό 8,55t.), είναι διαθέσιμο το πλήρως αυτοματοποιημένο Duonic των έξι σχέσεων, το πρώτο κιβώτιο με διπλό υδραυλικό συμπλέκτη για την κατηγορία των φορτηγών.
Πέραν από τα εμφανή πλεονεκτήματα στην αμεσότητα των εναλλαγών των σχέσεων και την ευκολία στον χειρισμό του οχήματος, το Duonic προσφέρει περαιτέρω μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου (μέσω και της λειτουργίας ECO που ελέγχεται από ειδικό διακόπτη στο ταμπλό).
Fuso Canter 4x4 τώρα και με κοντές σχέσεις
Το Fuso Canter είναι διαθέσιμο και σε εκδόσεις 4x4 με μεικτό βάρος από 6,5t. – 7,5t. (κατά παραγγελία) με το ωφέλιμο βάρος υπερκατασκευής και φορτίου που μπορεί να υποστηρίξει να ανέρχεται έως και στα 3.685 κιλά.
Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, οι εκδόσεις 4x4 εμφανίζουν αυξημένη γωνία προσέγγισης (35 μοίρες έναντι 18) και διαφυγής (24 μοίρες έναντι 11) ενώ και η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος ορίζεται στα 320 χλστ. (έναντι 219 στις εκδόσεις 4x2.
Οι επιλογές στις καμπίνες αφορούν στην έκδοση Comfort με 3 ή 7 θέσεις ενώ, μια νέα προσθήκη στον εξοπλισμό του εν λόγω οχήματος είναι η δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων του κιβωτίου (κοντές) μέσω ενός ειδικού διακόπτη στο ταμπλό, που προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό του οχήματος.