ΔΕΝ κολ*νουν πουθενά!
9.068 Επισκέψεις στο άρθρο (17/4/2014)
Οι απαιτήσεις μιας εταιρείας που δραστηριοποιείται στον κλάδο των κατασκευών, συχνά προϋποθέτουν τη δυνατότητα κίνησης ενός οχήματος σε ιδιαίτερα δύσβατα εδάφη (π.χ. λατομεία) αλλά και την μεταφορά φορτίων με… τριψήφιο αριθμό τόνων.
Ποια είναι λοιπόν τα βαρέα επαγγελματικά που έχουν εξελιχθεί για να ανταπεξέλθουν σε αυτές τις δοκιμασίες;
Αν τα φορτηγά που κινούνται στο αστικό ή εθνικό οδικό δίκτυο καλούνται να είναι όσο το δυνατόν πιο άνετα και φιλικά προς το χρήστη, το φορτίο, το περιβάλλον αλλά και… την τσέπη του ιδιοκτήτη τους, τα βαρέα φορτηγά που προορίζονται για χρήση στον κλάδο των κατασκευών, επιβάλλεται να καλύπτουν όλες τις προαναφερθείσες απαιτήσεις και πολλά περισσότερα!
Αυτό συμβαίνει για πολλούς και διάφορους λόγους. Ας τους δούμε λοιπόν αναλυτικά.
Ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα είναι το είδος των φορτίων που τα εν λόγω οχήματα καλούνται να μεταφέρουν. Ξεχάστε τις παλέτες και τα «ντελικάτα» φορτία. Στον κλάδο των κατασκευών υπάρχουν εύθραυστα φορτία (π.χ. τμήματα ανεμογεννητριών) αλλά και ιδιαίτερα ογκώδη φορτία (π.χ. μηχανήματα έργου). Παράλληλα, σε αρκετές περιπτώσεις, το σχήμα και το μέγεθος τους είναι εξαιρετικά… ακανόνιστο (βράχοι, άμμος, χώμα, τσιμέντο, μετροπόντικες κ.ά.), γεγονός που προϋποθέτει την ανάγκη υποστήριξης αρκετά περίπλοκων υπερκατασκευών επί του οχήματος.
Μια ακόμη παράμετρος που αξίζει να ληφθεί σοβαρά υπόψη είναι το είδος της διαδρομής στην οποία θα κινηθούν τα εν λόγω οχήματα κατά τη διάρκεια ενός καθημερινού δρομολογίου.
Από την βάση της εταιρείας και μετά από αρκετά χιλιόμετρα στην άσφαλτο, τα οχήματα ενδέχεται να εισέλθουν σε ένα εργοτάξιο ή κάποιο λατομείο όπου, είναι λογικό πως κανείς δεν περιμένει πως το έδαφος θα είναι σε καλή (ή έστω και οριακά αποδεκτή σε πολλές περιπτώσεις) κατάσταση.
Μεγάλα «νερό-φαγώματα», έντονες εδαφικές κλίσεις, παχιά λάσπη, χιόνι, πάγος, σαθρό χώμα ή ακόμη και πέτρες, είναι τα στοιχεία που τα χωματουργικά φορτηγά καλούνται να υπερβούν, προκειμένου να φέρουν εις πέρας το δρομολόγιο τους σε καθημερινή βάση.
Πέραν όμως όλων των παραπάνω δεδομένων, αξίζει να προσθέσουμε στην… εξίσωση δεδομένα όπως: οικονομία καυσίμου, αξιοπιστία μηχανικών μερών, περιορισμένο κόστος χρήσης και συντήρησης, ευρωπαϊκά πρωτόκολλα αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, ασφάλεια και άνεση του οδηγού αλλά και των λοιπόν χρηστών του οδικού δικτύου.
Με όλα τα παραπάνω να αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για την εμπορική επιτυχία των εν λόγω οχημάτων, είναι σαφές πως το έργο των εταιρειών που κατασκευάζουν φορτηγά για τον κλάδο των κατασκευών είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο και απαιτητικό ωστόσο, εδώ και δεκαετίες, τα έχουν καταφέρει μια χαρά!
Για το λόγο αυτό, στις σελίδες που ακολουθούν σας παρουσιάζουμε ορισμένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά –και παράλληλα ανθεκτικά στις κακουχίες- βαρέα φορτηγά τα οποία, έχουν αποδείξει πως είναι σε θέση να ανταποκριθούν με άνεση στην αποστολή τους, όσο απαιτητική και πολύπλοκη μπορεί να είναι.
Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο πως, ορισμένες από τις τεχνολογικές καινοτομίες που έχουν εφαρμοστεί για πρώτη φορά σε αυτήν την κατηγορία βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, έχουν μετέπειτα υιοθετηθεί από το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους.
Τα βασικότερα γνωρίσματα των χωματουργικών φορτηγών
- Σκληροτράχηλη σχεδίαση και εντυπωσιακή ανθεκτικότητα
- Προηγμένα συστήματα μετάδοσης
- Νέοι –Εuro6- κινητήρες
- Ακόμη μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες &
- Βελτιωμένη υποδομή για την υποστήριξη πάσης φύσεως υπερκατασκευών