ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το αστικό φορτηγό του μέλλοντος

1.879 Επισκέψεις στο άρθρο (27/9/2007)

Ένα ακόμα ιδιαίτερα εντυπωσιακό πρωτότυπο ελαφρύ φορτηγό αναμένεται να παρουσιάσει η Renault στην έκθεση RAI του ¶μστερνταμ. Ο λόγος για το Hybrys που πέραν της αναμφίβολα καινοτομικής σχεδίασης του εφοδιάζεται από ένα υβριδικό σύστημα πετρελαιοκινητήρα- ηλεκτροκινητήρα.

Αν μη τι άλλο, η Renault Trucks έχει να επιδείξει μια σειρά πρωτοποριακών πρωτότυπων επαγγελματικών οχημάτων όπως το Radiance που αφορούσε στα βαρέα φορτηγά.

Με αυτό ως δεδομένο δεν θα έπρεπε λοιπόν να ξαφνιαζόμαστε με την αναμενόμενη παρουσίαση ενός ακόμα πρωτότυπου επαγγελματικού οχήματος της Γαλλικής εταιρείας στη προσεχή Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών οχημάτων του ¶μστερνταμ (RAI).

Ωστόσο το Hybrys δεν είναι απλώς ένα ακόμα πρωτότυπο επαγγελματικό όχημα που αφορά στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών. Το Renault Hybrys εισαγάγει πληθώρα νέων τεχνολογιών στην εν λόγω κατηγορία ενώ παράλληλα προσφέρει λειτουργικές και εύκολα υλοποιήσιμες λύσεις σε όλους τους τομείς του οχήματος.

Σχεδίαση

Ένα από τα στοιχεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις στη περίπτωση του Hybrys είναι η σχεδίαση του αμαξώματος και τα πρωτοποριακά της χαρακτηριστικά. Πέραν των καμερών που αντικαθιστούν τους καθρέπτες ή τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες των θυρών που αναβαθμίζουν σημαντικά το περιμετρικό πεδίο του οδηγού, το Hybrys έχει να επιδείξει μια καλαίσθητη σχεδίαση αμαξώματος που βασίζεται στις καμπύλες και τις έντονες ακμές που απαντώνται σε όλο το μήκος και πλάτος του αμαξώματος. Το λογότυπο της εταιρείας δεν είναι τοποθετημένο στο κέντρο της μάσκας ενώ παρά την απουσία εκτεταμένων αεραγωγών, κανένα πρόβλημα δεν παρουσιάζεται στο σύστημα ψύξης του κινητήρα. Τέλος χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση ειδικών φωτιστικών σωμάτων στο εσωτερικό του προφυλακτήρα, τα οποία αν και «αόρατα» παρέχουν μια ισχυρότατη δέσμη φωτός στο όχημα.

Για την εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών φροντίζουν σκαλοπάτια τα οποία αναδιπλώνονται.

Εσωτερικός διάκοσμος

Όπως προαναφέραμε, το Renault Hybrys αποτελεί μια πρόγευση των μελλοντικών ελαφρών φορτηγών στη γκάμα της Γαλλικής εταιρείας και στην RAI αναμένεται να παρουσιαστεί ως απορριμματοφόρο. Αντίστοιχα λοιπόν είναι διαμορφωμένος και ο εσωτερικός διάκοσμος της καμπίνας ημέρας με την οποία εφοδιάζεται στις πρώτες αυτές εικόνες που έδωσε στη δημοσιότητα η Renault. Η σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας βασίζεται στις λιτές και «καθαρές» γραμμές ενώ η απόχρωση των πλαστικών καθώς και των επενδύσεων των θυρών και των καθισμάτων είναι σε πλήρη αντιστοιχία με του χρώμα του αμαξώματος.

Πέραν της ιδιαίτερης βαρύτητας που έχει δοθεί στη ποιότητα και την συναρμολόγηση του εσωτερικού, αξίζει να σημειώσουμε πως οι περισσότερες των επενδύσεων και αφαιρούμενες και εύκολες στον καθαρισμό.

Ο πίνακας οργάνων έχει ουσιαστικά αντικατασταθεί από μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στην οποία καταγράφονται μεταξύ άλλων η ταχύτητα του οχήματος, οι στροφές λειτουργίας του κινητήρα, η θερμοκρασία νερού- λαδιού, η επιλεγμένη σχέση μετάδοσης και ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κινητήρων. Παράλληλα σε μια δεύτερη οθόνη τοποθετημένη στο δεξί μέρος του τιμονιού, ο οδηγός μπορεί να λάβει πληροφορίες σχετικά με:
-Τα τεκταινόμενα στο πίσω μέρος του οχήματος μέσω των ειδικών καμερών που έχουν αντικαταστήσει τους καθρέπτες,
-Το σύστημα πλοήγησης,
-Τη κατάσταση του φορτίου, του συνολικού βάρους του οχήματος, τη πίεση των ελαστικών κ.ά.
-Τη λειτουργία του συστήματος πολυμέσων (ραδιόφωνο κ.λ.π.)
Σε ότι αφορά τα τρία καθίσματα αξίζει να σημειώσουμε πως είναι αυτόνομα και διακρίνονται πέραν της φουτουριστικής τους σχεδίασης για το πολύ καλό επίπεδο άνεσης που προσφέρουν.

Κινητήρας

Όπως προαναφέραμε, το Renault Hybrys εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύστημα κινητήρων που αποτελείται από έναν εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Ο πετρελαιοκινητήρας DXi7 αποδίδει ισχύ 320 ίππων και συνεργάζεται με το ρομποτικό και πλήρως αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Optidriver Plus. Αντίστοιχα ο ηλεκτροκινητήρας MDS (Motor Drive System) συνεπικουρεί τον πετρελαιοκινητήρα σε διάφορες φάσεις της λειτουργίας του οχήματος.

Όταν το όχημα εκκινεί από στάση ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να προσφέρει την απαιτούμενη ισχύ ενώ στη συνέχεια ο πετρελαιοκινητήρας αναλαμβάνει την κίνηση του έργου αυτόματα και χωρίς την συνδρομή του οδηγού. Κατά την επιβράδυνση του οχήματος, το σύστημα κινητήρων είναι σε θέση να εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια των τροχών και να την συσσωρεύει ως ηλεκτρική σε ειδικούς πυκνωτές ενώ στις περιπτώσεις που ανιχνευθεί σχετική ανάγκη, το σύστημα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει τον ηλεκτροκινητήρα για να προσφέρει μια «χείρα βοηθείας» στον πετρελαιοκινητήρα.

Χάρη στην εκτεταμένη χρήση του ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του οχήματος, το Hybrys έχει να επιδείξει μια σημαντική μείωση τόσο του παραγόμενου –κατά τη λειτουργία του- θορύβου όσο και της κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια των εκπομπών ρύπων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με ένα συμβατικό φορτηγό μειώνεται σε ποσοστό έως και 35%.