Σημαντικές νέες σειρές λεωφορείων καθώς επίσης και καινοτομικές λύσεις σε ότι αφορά τους κινητήρες της παρουσιάζει ο Όμιλος NEOMAN στην έκθεση Busworld του Βελγίου. Μεταξύ των εκθεμάτων που κεντρίζουν το ενδιαφέρον είναι η νέα έκδοση 13,8 μ. του Lion’s Coach L Supreme.
Αναμφίβολα, οι ολοένα και αυξανόμενες πιέσεις όλων των αρμόδιων φορέων τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και παγκόσμιο επίπεδο για την εξέλιξη νέων «πιο οικολογικών» κινητήρων καθώς και τη προσπάθεια «απαγκίστρωσης» από το πετρέλαιο κίνησης ως καύσιμου και στα βαρέα οχήματα, αποτελεί το βασικό μοτίβο στο οποίο θα βασιστεί η παρουσία της πλειοψηφίας των κατασκευαστών λεωφορείων στην Διεθνή Έκθεση Busworld του Βελγίου.
Όλα τα παραπάνω ισχύουν και σε ότι αφορά στη παρουσία της NEOMAN στην εν λόγω έκθεση καθώς η Γερμανική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει –πέραν αρκετών νέων μοντέλων- και διάφορα πρωτότυπα- υβριδικά λεωφορεία όπως επίσης και καινοτομικές λύσεις αναφορικά με τα συστήματα κινητήρων και τους τύπους καυσίμου που αυτοί είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν ως πηγή ενέργειας.
Το πρόγραμμα MAN PURE DIESEL προσδοκά στην εξέλιξη νέων βελτιωμένων και σαφέστατα πιο οικολογικών μηχανικών συνόλων για τα μοντέλα της NEOMAN προκειμένου να μειωθεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας του πλανήτη.
Από τις αρχές του τρέχοντος έτους, η MAN έχει παρουσιάσει νέους κινητήρες που πληρούν τα «αυστηρότατα» πρότυπα EEV που αφορούν στους εκπεμπόμενους ρύπους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του MAN D08 με ισχύ 260 ίππων που χρησιμοποιείται από τα Lion’s City ενώ έως το τέλος του έτους αναμένεται και ο MAN D20 Common Rail, χωρητικότητας 10,5 λτ. που αποδίδει ισχύ από 280- 360 ίππους.
Σε κάθε περίπτωση πέραν των σημαντικά μειωμένων εκπομπών ρύπων που επιδεικνύουν, όλα τα μηχανικά σύνολα του Γερμανού κατασκευαστή τα οποία προορίζονται για χρήση σε αυτή τη κατηγορία οχημάτων, έχει εξελιχθεί και με γνώμονα τη μείωση τόσο των διαστάσεων όσο και του συνολικού τους βάρους με ευνόητα οφέλη στην εφαρμογή τους στα λεωφορεία της εταιρείας.
Νέοι τύποι ειδικών φίλτρων μικροσωματιδίων όπως το MAN PM-KAT® και CRTec® συμβάλλουν σημαντικά σε αυτή τη προσπάθεια ενώ παράλληλα εμφανίζουν αυξημένη διάρκεια ζωής και περιορισμένο κόστος συντήρησης.
Ωστόσο οι μέχρι στιγμής εκτιμήσεις ειδικών της αγοράς αναφέρουν πως η κάλυψη των επιταγών της Euro 6 Κοινοτικής Οδηγίας καθώς και της αντίστοιχης EPA 2010 (για την αγορά των ΗΠΑ) θα είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί από τις κατασκευάστριες εταιρείες χωρίς τον συνδυασμό των τεχνολογιών EGR και SCR.
Προκειμένου λοιπόν η MAN να είναι σε θέση να ανταποκριθεί άμεσα στις άνωθεν προδιαγραφές που αναμένεται να τεθούν σε ισχύ το 2010 ή το 2012, ήδη επιδεικνύει μια σαφέστατη πρόοδο και στους δύο τομείς, εξελίσσοντας μηχανικά σύνολα που βασίζονται είτε στην SCR (Selective Catalytic Reduction) είτε στην EGR (Exhaust Gas Recirculation).
Τα νέα μοντέλα της NEOPLAN
Μεταξύ των σημαντικότερων εκθεμάτων της ΝΕΟΜΑΝ στο περίπτερο της Γερμανικής εταιρείας στη Busworld συγκαταλέγεται το νέο MAN Lion’s Coach L Supreme που για πρώτη φορά παρουσιάζεται σε μια έκδοση 13,8 μέτρων με έναν D26 Common Rail πετρελαιοκινητήρα. Βασισμένο στον συγκεκριμένο κινητήρα που αποδίδει ισχύ 480 ίππων και συνεργάζεται με το ΜΑΝ TipMatic κιβώτιο ταχυτήτων (12 σχέσεων), το εν λόγω τουριστικό λεωφορείο προσφέρει ένα πολυτελέστατο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στους 57 επιβάτες που μπορεί να υποστηρίξει.
Πέραν του Lion’s Coach L Supreme, στο περίπτερο της ΝΕΟΜΑΝ οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά το MAN Lion’s Regio C με μήκος 13,0 μέτρων.
Τέλος ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η παρουσίαση του χαμηλού σασί 18.310 HOCL-NL που κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με καύσιμο το φυσικό αέριο. Ο εν λόγω MAN E 2876 LUH είναι από τα πρώτα μηχανικά σύνολα που κάλυψαν τις προδιαγραφές EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle).