ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Αυξημένη πρακτικότητα και χώροι

2.108 Επισκέψεις στο άρθρο (22/10/2007)

Παρουσιάστηκαν και επίσημα τα πρώτα στοιχεία και οι φωτογραφίες του νέου Renault Kangoo Express το οποίο μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά μια ιδιαίτερα ελκυστική σχεδίαση και προσφέρει πιο πρακτικές λύσεις στο κάτοχο του. Στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Μάρτιο του 2008.

Με περισσότερες από 1.300.000 πωλήσεις από το 1997, το Vanette της Renault συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο επιτυχημένων εμπορικά εκπροσώπων της εν λόγω κατηγορίας ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

Δεδομένου ωστόσο του συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού και την παρουσίαση σημαντικών νέων ανταγωνιστών στη κατηγορία του, επιβάλλονταν η εξέλιξη της νέας γενιάς του προκειμένου να διατηρήσει το μερίδιο του επί των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας. Ωστόσο η συσσωρευμένη τεχνογνωσία που διαθέτει η Renault στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων απέδωσε καρπούς και η νέα γενιά του Renault Kangoo Express κερδίζει τις εντυπώσεις από τη πρώτη στιγμή.

Σχεδίαση

Το σχεδιαστικό τμήμα της Renault κατάφερε να δημιουργήσει ένα λιτό αλλά απόλυτα σύγχρονο σύνολο αναφορικά με την σχεδίαση του αμαξώματος. Οι έντονες καμπύλες και η χαρακτηριστική απουσία περιττών στοιχείων «εντυπωσιασμού» κυριαρχούν σε όλο το μήκος και πλάτος του οχήματος. Τα κομψά φωτιστικά σώματα, η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τη διπλή γρίλια και τα τονισμένα φτερά των τροχών αποτελούν ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του γνωρίσματα.

Το συνολικό μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί από τα 4.035 χλστ. στα 4.210 χλστ. όπως αντίστοιχα και το μεταξόνιο (+10 εκ. στα 2.700 χλστ.) αλλά και το πλάτος του οχήματος (+16 εκ. στα 1.830 χλστ.) με σαφή οφέλη στον χώρο αποσκευών αλλά και των επιβατών.

Εσωτερικό

Σημαντικά διαφοροποιημένος είναι και ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Kangoo Express όπου ξεχωρίζει ο λειτουργικός πίνακας οργάνων με το –μεγάλων διαστάσεων- ταχύμετρο, η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο επάνω μέρος του ταμπλό αλλά και η πλήρως ανανεωμένη κεντρική κονσόλα που υιοθετεί τον επιλογέα ταχυτήτων στο κάτω μέρος της. Στα πρότυπα του Megane είναι επίσης και το σχήμα του χειρόφρενου.

Ένας από τους τομείς στους οποίους έχει δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα κατά την εξέλιξη του νέου Kangoo Express είναι αυτός της πρακτικότητας και της άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της προσπάθειας είναι η μικρή κλίση του παρμπρίζ που προσφέρει ένα άνετο οπτικό πεδίο στον οδηγό και συνδυάζεται ιδανικά με το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα του οδηγού (διαδρομή +/- 20 χλστ.) και –όπως προαναφέραμε- τη τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας.

Παράλληλα έχουν διασφαλιστεί πολλοί και εύκολα προσβάσιμοι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών όπως μια θήκη για έγγραφα στο επάνω μέρος του ταμπλό, ένα ειδικό ράφι στην οροφή του οχήματος και ένας ασφαλιζόμενος χώρος 15 λίτρων μεταξύ των δύο καθισμάτων.

Χώρος φόρτωσης

Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος ωστόσο είχαν σαφή οφέλη και στην χώρο φόρτωσης του οποίου ο όγκος κυμαίνεται πλέον μεταξύ των 3,0- 3,6 κ.μ. ενώ ανάλογα με την έκδοση το μέγιστο βάρος του ωφέλιμου φορτίου που μπορεί να υποστηρίξει ανέρχεται έως και τα 800 κιλά. Παράλληλα το πλάτος μεταξύ των θόλων είναι 1.210 χλστ. και επαρκεί για την τοποθέτηση μιας ευρωπαλέτας.

Στα στοιχεία που αναβαθμίζουν την πρακτικότητα του νέου Renault Kangoo Express συγκαταλέγεται επίσης και η δυνατότητα πλήρους αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού με αποτέλεσμα την επέκταση του χώρου φόρτωσης χωρίς να παρατηρείται «υψομετρική» διαφορά στο δάπεδο του.

Πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Ένα από τα στοιχεία που αναμένεται να χαρακτηρίζουν τις διάφορες εκδόσεις του νέου Γαλλικού Vanette είναι η πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες το Kangoo Express θα προσφέρεται με τρία «πακέτα» εξοπλισμού (Generique, Confort και Grand Confort) και ο σχετικός εξοπλισμός θα περιλαμβάνει –έστω και προαιρετικά στοιχεία όπως: τελευταίας γενιάς ABS, EBΑ(Emergency Brake Assist), ESP, ASR, μετωπικούς αερόσακους οδηγού- συνοδηγού καθώς και πλευρικούς, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου κ.ά.

Οδική συμπεριφορά

Σημαντικά αναβαθμισμένη αναμένεται να είναι και ο οδική συμπεριφορά του οχήματος καθώς πέραν της πληθώρας προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων που όπως το ESP που προαναφέραμε, αξίζει να σημειώσουμε πως το σύστημα πέδησης είναι ιδιαίτερα ισχυρό και αποτελείται από δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς (διαστάσεων 280 χλστ. στους εμπρός και 274 χλστ. στους πίσω). Σύμφωνα μάλιστα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, η ελάχιστη απαιτούμενη απόσταση που απαιτείται για τη πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος από ταχύτητα 100 χλμ./ώρα ορίζεται στα 40 μέτρα.

Μεταξύ των στοιχείων που επίσης επηρεάζουν θετικά την οδική συμπεριφορά του οχήματος περιλαμβάνεται η αύξηση των μετατροχίων κατά 12 εκ. (1,52 μ. στον εμπρόσθιο άξονα και 1,54 μ. στον πίσω) καθώς και η εξέλιξη τόσο της δομής όσο και της λειτουργίας της ανάρτησης.

Στον εμπρόσθιο άξονα έχουν προτιμηθεί γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης ενώ η ανάρτηση του πίσω άξονα περιλαμβάνει ημιάκαμπτο άξονα με ελατήρια και αντιστρεπτική δοκό. Βελτιώσεις έχουν υποστεί οι ρυθμίσεις των αμορτισέρ και στους δύο άξονες προκειμένου να αναβαθμιστεί η συμπεριφορά του οχήματος κατά την απορρόφηση των κραδασμών σε συνδυασμό με την υποστήριξη φορτίων μεγάλου βάρους.

Κινητήρες

Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες του νέου Renault Kangoo Express θα έχουν την πολυτέλεια επιλογής από μια πληθώρα μηχανικών συνόλων πετρελαίου ή βενζίνης.

Συγκεκριμένα το νέο Γαλλικό Vanette θα προσφέρεται με τρεις εκδοχές του dCi πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων με ισχύ 70, 85 και 105 ίππων και μέγιστη ροπή 160, 200 και 240 Nm αντίστοιχα.

Οι επιλογές αναφορικά με τους βενζινοκινητήρες θα περιλαμβάνουν έναν 8βάλβιδο 1.600άρη κινητήρα ισχύος 90 ίππων με μέγιστη ροπή 128 Nm καθώς και έναν 16βάλβιδο 1.600άρη κινητήρα με ισχύ 105 ίππων και μέγιστη ροπή 148 Nm.

Τέλος λίγους μήνες μετά και την επίσημη έναρξη της εμπορικής πορείας του νέου Kangoo Express, η Renault αναμένεται να παρουσιάσει και μια φιλική προς το περιβάλλον «eco2» έκδοση του που θα βασίζεται στον 16V κινητήρα των 1,6 λίτρων που θα κάνει χρήση βιοαιθανόλης Ε85 ως καύσιμο όπως επίσης και μια έκδοση του 1.500άρη dCi πετρελαιοκινητήρα με δυνατότητα χρήσης βιοντίζελ.