Μια νέα έκπληξη επεφύλασσε η Mercedes-Benz για τους επισκέπτες της στην 62η Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών του Ανοβέρου. Αναφερόμαστε στην παγκόσμια του νέου σκληροτράχηλου –εκτός δρόμου- φορτηγού «Zetros» που προορίζεται για χρήση σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες οδοστρώματος.
Η τεχνογνωσία της Mercedes-Benz στην κατασκευή ιδιαίτερα στιβαρών και αποδοτικών βαρέων φορτηγών ακόμα και για τις πιο δύσκολες και απαιτητικές συνθήκες χρήσης είναι δεδομένη. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι στην κατηγορία των φορτηγών που προορίζονται για χρήση σε αμιγώς –σχεδόν- εκτός δρόμου διαδρομές, έχει να επιδείξει πέραν του «θρυλικού» Unimog, προσφέρει τόσο το Axor όσο και το Actros.
Παρόλα αυτά η Γερμανική εταιρεία θέλοντας να επεκτείνει ακόμα περισσότερο την γκάμα της στον συγκεκριμένο τομέα, αποφάσισε να εξελίξει ένα εντελώς νέο μοντέλο με την ονομασία Zetros που θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με δύο ή τρεις άξονες και κίνηση σε όλους τους τροχούς (4x4 και 6x6).
Βασικό χαρακτηριστικό του νέου εκπροσώπου της Mercedes-Benz είναι η τοποθέτηση της καμπίνας πίσω από τον κινητήρα, γεγονός πού έχει σαφή οφέλη στην χωροταξική διαρρύθμιση του εσωτερικού όπου θα υπάρχουν (στην παρούσα φάση) τρία αυτόνομα καθίσματα. Επιπρόσθετα, ο προεξέχων χώρος του κινητήρα συμβάλει σημαντικά στην ιδιαίτερα επιβλητική εξωτερική εικόνα του Zetros, γεγονός στο οποί συμβάλουν και οι εκτεταμένες ενισχύσεις του αμαξώματος, του χώρου κάτω από τον κινητήρα κ.ά.
Όπως προαναφέραμε το Zetros προορίζεται για χρήση σε ιδιαίτερα δύσβατες εκτός δρόμου περιοχές και για τον λόγο αυτό υπάρχουν ειδικά εξελιγμένα –μπλοκέ- διαφορικά σε κάθε άξονα καθώς και ένα κεντρικό.
Ο ΟΜ 926 LA, 6κύλινδρος σε σειρά, πετρελαιοκινητήρας των 7,2 λίτρων της Mercedes-Benz αποδίδει ισχύ 326 ίππων και ροπή 1.300 Nm από τις 1.200- 1.600 σ.α.λ. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο θα συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο Mercedes-Benz G 131 των 8+1 σχέσεων ενώ από το 2009 θα προσφέρεται και πλήρως αυτοματοποιημένο κιβώτιο.
Καταλήγοντας αξίζει να συμπληρώσουμε πως το νέο Zetros θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με δύο ή τρεις άξονες και μεταξόνιο 4.800 χλστ. ή 4.750+ 1.450 (6.200) χλστ. και μεικτό βάρος 16/18t. ή 25/27t. αντίστοιχα.