Η εταιρεία VDL Kuster έχει να επιδείξει μεγάλη γκάμα οχημάτων μεταφοράς προσωπικού και το Picardie αποτελεί μια από τις πιο καλαίσθητες προτάσεις της. Προοριζόμενο για –αυστηρά- τουριστική χρήση, προσφέρει ανέσεις «VIP» επιπέδου στους έως και 33 επιβάτες που μπορεί να μεταφέρει.
Ένα από τα πιο ελκυστικά σε σχεδίαση μοντέλα της εταιρείας είναι χωρίς αμφιβολία το Picardie. Το εν λόγω midi-bus, αποτελεί προϊόν συνεργασίας των VDL Kusters και VDL Bus & Coach Σλοβακίας (Rosero-P) και είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με δυνατότητα μεταφοράς 29+1+1 ή 33+1+1 επιβατών.
Βασισμένο στο αμάξωμα και τα μηχανικά μέση του Mercedes-Benz Vario 818, το Picardie διακρίνεται για τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας του, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και τους μεγάλους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους.
¶νετο και ποιοτικά κατασκευασμένο εσωτερικό Ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά του VDL Kusters Picardie είναι η ευρυχωρία του εσωτερικού. Με συνολικό μήκος αμαξώματος που ανέρχεται στα 8.700 χλστ., το εν λόγω midi-bus είναι σε θέση να υποστηρίξει έως και 33+1+1 επιβάτες.
Το πρώτο στοιχείο που παρατηρεί κανείς κατά την είσοδο του εντός του Picardie είναι το μεγάλο ωφέλιμο εσωτερικό ύψος του κεντρικού διαδρόμου (1.959 χλστ.) γεγονός που θα εκτιμηθεί δεόντως από τους μεγαλόσωμους επιβάτες.
Τα καθίσματα της Vogel Primus είναι τοποθετημένα με διάταξη 2+2 και φέρουν ρύθμιση τόσο για την κλίση της πλάτης όσο και για την μετακίνηση του κατά τον εγκάρσιο άξονα του οχήματος. Ο εκάστοτε επιβάτης έχει στην διάθεση του χώρο τραπεζάκι, προσωπικό φωτισμό και εξαερισμό, υποπόδιο, υποβραχιόνιο και ένα δίχτυ για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων.
Χώροι για την τοποθέτηση χειραποσκευών υπάρχουν και στην οροφή του οχήματος ενώ στο πλαϊνό τμήμα αλλά και το πίσω μέρος του οχήματος έχουν προβλεφθεί μπαγκαζιέρες συνολικής χωρητικότητας 4,5 κ.μ.
Εργονομικό περιβάλλον εργασίας Βασισμένός εν πολλοίς στην σχεδίαση του Mercedes-Benz Vario, ο εσωτερικός διάκοσμος του χώρου για τον οδηγό διακρίνεται για τις μεγάλες διαστάσεις του και το ευρύ περιμετρικό οπτικό πεδίο που προσφέρουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και οι –νέας σχεδίασης- καθρέπτες.
Ο πίνακας οργάνων είναι ευρύς και περιλαμβάνει πλήρως αναλογικών οργάνων και ενδεικτικών λυχνιών αναφορικά με τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος.
Ουδέτερο στον δρόμο και με υψηλή ποιότητα κύλισης Παρά το γεγονός ότι το συνολικό μήκος του αμαξώματος του Picardie ανέρχεται στα 8.700 χλστ. και το πλάτος στα 2.400 χλστ. αντίστοιχα, ο οδηγός θα εκτιμήσει απόλυτα το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού και το πολύ καλό περιμετρικό οπτικό πεδίο, στοιχεία που ευνοούν την ευελιξία του οχήματος ακόμα και περιορισμένους χώρους. Οι επιλογές αναφορικά με τα κιβώτια ταχυτήτων περιλαμβάνουν τόσο ένα μηχανικό 6 σχέσεων όσο και αυτόματο ενώ η αερανάρτηση σε αμφότερους τους άξονες αναβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα κύλισης κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης.
Συστήματα όπως το ABS αλλά και ο κατανεμητής πέδησης σε συνδυασμό με το Retarder CC 80 της Telma είναι σε θέση να προσφέρουν την έγκαιρη ακινητοποίηση του οχήματος στην ελάχιστη δυνατή απόσταση ακόμα και σε περιπτώσεις με περιορισμένο συντελεστή πρόσφυσης.
Κινητήρας με SCR ισχύος 177 ίππων Το VDL Picardie είναι βασισμένο στα μηχανικά μέρη του Mercedes-Benz Vario και το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα του.
Ο 4κύλινδρος OM 904 LA, συνολικής χωρητικότητας 4.249 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 177 ίππων από τις 2.200 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής του ορίζεται στα 675 Nm, όντας διαθέσιμη από τις 1.200- 1.600 σ.α.λ.
Η ευστροφία του εν λόγω μηχανικού συνόλου και η πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, επιτρέπουν στον οδηγό να κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς το –μεικτού βάρους 8,2t.- midi-bus ενώ το έργο του διευκολύνεται ακόμα περισσότερο στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο.
Προκειμένου να καλύψει τις προδιαγραφές της Κοινοτικής Οδηγίας Euro 4 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, ο εν λόγω κινητήρας κάνει χρήση της τεχνολογίας SCR που προϋποθέτει την πρόσμειξη διαλύματος ουρίας (AdBlue) στα καυσαέρια. Για τον λόγο αυτό, το Picardie, πέραν της δεξαμενής καυσίμων συνολικού όγκου 125 λίτρων εφοδιάζεται και με δεξαμενή AdBlue, συνολικής χωρητικότητας 18 λίτρων.