ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Νέο υβριδικό Citaro από Mercedes-Benz

2.418 Επισκέψεις στο άρθρο (12/3/2009)

Μέσα στον Ιούνιο και πιο συγκεκριμένα στο παγκόσμιο συνέδριο UITP της Βιέννης, η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει ένα νέο υβριδικό αστικό λεωφορείο με σύστημα κυψελών υδρογόνου το οποίο θα εκπέμπει μηδενικούς ρύπους και βρίσκεται πολύ κοντά στην μαζική παραγωγή.

Ένα σημαντικό βήμα προς το μέλλον των αστικών λεωφορείων είναι έτοιμη να πραγματοποιήσει η Mercedes-Benz με την παρουσίαση του νέου Citaro FuelCELL Hybrid μέσα στο καλοκαίρι. Πιο συγκεκριμένα η Γερμανική εταιρεία ετοιμάζεται να παρουσιάσει μέσα στον Ιούνιο έναν νέο τύπο αστικού λεωφορείου με σύστημα κυψελών καυσίμου (Fuel Cells) που κάνει χρήση υδρογόνου ως καύσιμο και ουσιαστικά δεν εκπέμπει ρύπους καθώς επίσης και θόρυβο κατά την λειτουργία του.

Η Mercedes-Benz έχει να επιδείξει μια προηγμένη τεχνογνωσία στην κατασκευή υβριδικών λεωφορείων καθώς οι προσπάθειες της έχουν ξεκινήσει από το 1997 με την κατασκευή του πρωτότυπου οχήματος «Nebus» το οποίο ήταν και το πρώτο λεωφορείο που εφοδιάστηκε με σύστημα Fuel Cells. Ακολούθησε το Citaro G BlueTec Hybrid που έφερε υβριδικό σύστημα πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα ενώ μέσα στο τρέχον έτος προετοιμάζεται για την επίσημη παρουσίαση του Citaro FuelCELL Hybrid.

Το εν λόγω μοντέλο δεν είναι απλώς ένα «φιλόδοξο» πρωτότυπο που προσφέρει μια ματιά στο μέλλον των –φιλικών προς το περιβάλλον- αστικών συγκοινωνιών, αλλά βρίσκεται πολύ κοντά στο στάδιο της μαζικής παραγωγής και εξηγούμε γιατί.

Από το 2003 έως και το 2006, η Mercedes-Benz είχε συμμετάσχει στο πρόγραμμα CUTE που αφορούσε στην πιλοτική λειτουργία υβριδικών «πράσινων» αστικών λεωφορείων σε τρεις διαφορετικές ηπείρους με 36 συνολικά λεωφορεία Citaro. Ακολούθησε το αντίστοιχο πρόγραμμα HyFleet CUTE βάσει του οποίου οι επιστήμονες της Γερμανικής εταιρείας είχαν την ευκαιρία να συλλέξουν σημαντικές πληροφορίες από τις –συνολικά- 135.000 ώρες λειτουργίας των οχημάτων της σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Το νέο Citaro FuelCELL Hybrid υιοθετεί πολλά από τα στοιχεία του Citaro G BlueTec Hybrid όπως οι άξονες με ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες σε όλους τους τροχούς, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου και η ειδική μονάδα διαχείρισης του ηλεκτρικού φορτίου που απαιτείται για την κίνηση του οχήματος.

Ωστόσο εντελώς νέο είναι το σύστημα ηλεκτροκινητήρων καθώς και η διαδικασία φόρτισης των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας με αποτέλεσμα να απαιτείται λιγότερο καύσιμο για τις κυψέλες καυσίμου (υδρογόνο).

Το νέο Citaro FuelCELL Hybrid, σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής η Mercedes-Benz δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους ενώ είναι και ουσιαστικά εντελώς αθόρυβο κατά την κίνηση του. Η επίσημη πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο Παγκόσμιο Συνέδριο UITP (World Congress for Mobility & City Transport Exhibition) στην Γενεύη που θα πραγματοποιηθεί από τις 7-11 Ιουνίου του 2009.