Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών πριν από την πανελλαδική συνέλευση του κλάδου στις 17/2 ζητά με επιστολή του το ΠΣΧΕΜ.

Αιτήματα και κινητοποιήσεις από τα ΦΔΧ

1.954 Επισκέψεις στο άρθρο (5/2/2019)

Με το ενδεχόμενο εξελίξεων που θα αφορούν σε κινητοποιήσεις για τη διεκδίκηση των αιτημάτων του κλάδου των ΦΔΧ, το ΠΣΧΕΜ απέστειλε επιστολή προς το υπουργείο Μεταφορών, πριν την πανελλαδική συνέλευση της 17ης Φεβρουαρίου.

Με στόχο τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών τους ως προς την λήψη αποφάσεων για τον τρόπο διεκδίκησης των αιτημάτων τους, οι οδικοί μεταφορείς αναμένεται να πραγματοποιήσουν πανελλαδική συνέλευση στο Επιμελητήριο Τρικάλων (17/2).
Με στόχο να γνωστοποιήσει τις προθέσεις του και να ενημερώσει σχετικά τόσο τα μέλη του όσο και την Πολιτεία, το προεδρείο του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ), απέστειλε επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, με την υπογραφή του προέδρου του ΠΣΧΕΜ, κ. Π. Σκουλικίδη.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην σχετική επιστολή, ο κλάδος των Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών, έχει στοχοποιηθεί αδίκως από το Σεπτέμβριο του 2010 ενώ μεταξύ των σημαντικότερων πληγμάτων που έχει δεχθεί αναφέρει την άναρχη απελευθέρωση της αγοράς, την οικονομική κρίση, την ανεξέλεγκτη υφαρπαγή φορτίων από ξένα φορτηγά και παράνομα ΦΙΧ (Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης), την βαρύτατη φορολογία, τις υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές, την υπερβολική αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου, την υποχρεωτική χρήση των αυτοκινητόδρομων λόγω της απαγόρευσης χρήσης των παλαιών εθνικών οδών και του υπόλοιπου επαρχιακού οδικού δικτύου.
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την αδυναμία της αγοράς να καλύψει το αυξημένο κόστος, συν τα υπέρογκα πρόστιμα του υπουργείου Εργασίας για την τροποποίηση του ωραρίου και των υπερωριών των οδηγών που δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος, με το σύνολο των αυτοκινητιστών να έχει περιέλθει σε οικονομικό αδιέξοδο.
Παράλληλα, το ΠΣΧΕΜ αναφέρεται στις συνθήκες της αγοράς που επιβάλλουν την άμεση πληρωμή καυσίμων, διοδίων, μισθοδοσίας και εισφορών, ενώ η εξόφληση των κομίστρων γίνεται κατά μέσο όρο σε 2 – 6 μήνες.
Με βάση όλα τα παραπάνω, στην επιστολή του ΠΣΧΕΜ αναφέρεται πως: «… Είναι επιτακτικό πλέον και μετά από εννέα χρόνια εσωστρέφειας και προσπάθειας χωρίς καμία ελπίδα επιβίωσης, να πάρουμε αποφάσεις για το μέλλον μας.
Όμως θα ήταν χρήσιμο πριν πάρουμε τις τελικές αποφάσεις, να σας συναντήσουμε (κ. υπουργέ) το συντομότερο δυνατό προκειμένου να συζητήσουμε 4 βασικά μας θέματα
».
Οι κατάλογος με τα βασικά αιτήματα του ΠΣΧΕΜ είναι ο εξής:
  • Συγκρότηση του παρατηρητηρίου κομίστρων και την εφαρμογή του minimum κόστους που η Πολιτεία υιοθέτησε και νομοθέτησε.
  • Πλήρης εφαρμογή του κανονισμού 561/2006 που αφορά στις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των οδηγών.
  • Εξεύρεση και προώθηση χρηματοδοτικών εργαλείων που θα ενισχύσουν την ρευστότητα, θα βελτιώσουν τις υποδομές και θα βοηθήσουν την ανανέωση του στόλου οχημάτων.
  • Αναστολή της υπαριθμόν ΔΝΣγ/οικ. 70849/ΦΝ 393/2017 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ αρ. φύλλου 3769 ΤΕΥΧΟΣ Β 26-10-2017) περί απαγορεύσεως διελεύσεων από το παραλλαγμένο παράπλευρο οδικό δίκτυο μέχρι τις εφαρμογής του minimum κόστους.