Η τεχνολογία του πρωτότυπου λεωφορείου βασίζεται εν πολλοίς στα εξαρτήματα κίνησης του… φορτηγού Mercedes-Benz GenH2.
Με αυτονομία 800 χλμ., το βαρύ επαγγελματικό όχημα της Daimler Buses παρέχει σταθερή ισχύ 435 ίππων (μέγιστη: 544 άλογα).
Το λεωφορείο συνδυάζει δυο δεξαμενές υδρογόνου, συνολικής χωρητικότητας 46 κιλών, με τη μονάδα cellcentric.
Σε προτεραιότητα οι τεχνολογίες BEV & FCEV στο εγγύς μέλλον της Daimler Buses.
Σε δοκιμαστικές διαδρομές αποφάσισε να στείλει η Daimler Buses το πρώτο της τουριστικό λεωφορείο με σύστημα κίνησης FCEV (βλ. fuel cells υδρογόνου), ανοίγοντας έτσι το δρόμο για μια επιπλέον πρόταση - ύστερα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία - όσον αφορά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων στις μακρινές διαδρομές.
Συγκεκριμένα, το H2 Coach της Setra (περί ου ο λόγος) χρησιμοποιεί τεχνολογία που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα εξαρτήματα κίνησης του αντίστοιχου… φορτηγού με fuel cells, Mercedes-Benz GenH2, της μητρικής εταιρείας Daimler Truck, με την ίδια την Daimler Buses μάλιστα να ξεκαθαρίζει πως αφενός τα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία θα αποτελέσουν μέρος του χαρτοφυλακίου της μέχρι το τέλος της δεκαετίας, αφετέρου τα λεωφορεία υδρογόνου θα μπουν σε μαζική παραγωγή στο επόμενο στάδιο.
Με αυτονομία 800 χλμ., το βαρύ επαγγελματικό όχημα της Daimler Buses παρέχει σταθερή ισχύ 435 ίππων (μέγιστη: 544 άλογα)
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με το σκέλος της αυτονομίας του H2 Coach, αυτή έχει υπολογιστεί στα 800 χλμ. (φουλαρισμένο) και με τη μονάδα fuel cells να παρέχει συνολική ισχύ 300kW (408 ίπποι), προκειμένου να μετατρέψει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια – και εν συνεχεία σε μηχανική ενέργεια κίνησης από τον κεντρικό κινητήρα.
Στο ίδιο πλαίσιο δε, ο ηλεκτροκινητήρας έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει συνεχή ισχύ 320kW (435 ίπποι) και μέγιστη ισχύ 400kW (544 ίπποι), παράγοντας την ίδια ώρα ροπή 1.368Nm και 2.470Nm αντίστοιχα.
Το λεωφορείο συνδυάζει δυο δεξαμενές υδρογόνου, συνολικής χωρητικότητας 46 κιλών, με τη μονάδα cellcentric
Σε κάθε περίπτωση, το 13,9 μέτρων μήκους λεωφορείο - με την ονομασία μοντέλου S 517 HD - είναι ένας συνδυασμός δύο δεξαμενών υδρογόνου, συνολικής χωρητικότητας 46 κιλών, με μια μονάδα fuel cells, cellcentric -
προϊόν της κοινοπραξίας μεταξύ των Daimler Truck AG και Volvo Group, με όραμα την ενεργειακή μετάβαση μέχρι το 2050.
Τοιουτοτρόπως, η ενσωματωμένη μπαταρία του οχήματος χρησιμεύει για την προσωρινή αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και για την παροχή υποστήριξης ισχύος ανάλογα με την κατάσταση, ώστε το fuel cell να επιτύχει την καλύτερη δυνατή απόδοση.
Με μικτό βάρος 24,7 τόνους, εξάλλου, το «πράσινο» λεωφορείο έχει εγκριθεί ως όχημα δοκιμών, βάσει της έκθεσης TUV, αλλά και σύμφωνα με το άρθρο 19.6 των γερμανικών κανονισμών, που επιτρέπουν τη χρήση οχημάτων για δοκιμαστικές διαδρομές σε δημόσιους δρόμους.
Σε προτεραιότητα οι τεχνολογίες BEV & FCEV στο εγγύς μέλλον της Daimler Buses
Καταλήγοντας, με την τεχνολογία κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων, το πρωτότυπο μοντέλο της σειράς Setra ComfortClass αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρα diesel, καθώς όχι μόνο διαθέτει ένα σύστημα κίνησης χαμηλού θορύβου, αλλά συμβάλλει επίσης σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις.
Σε σύγκριση, άλλωστε, με τα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία, το λεωφορείο χαρακτηρίζεται επίσης από μεγαλύτερη αυτονομία και από μικρότερους χρόνους ανεφοδιασμού, ενώ έρχεται σε απόλυτη αρμονία με τη διπλή στρατηγική της μητρικής εταιρείας Daimler Truck, που προάγει τις τεχνολογίες μπαταριών & υδρογόνου.
Υπενθυμίζεται δε, πως το πλήρως ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο Mercedes‑Benz eCitaro βρίσκεται σε μαζική παραγωγή από το 2018, ενώ διατίθεται επίσης με fuel cell υδρογόνου σε ρόλο range extender από το 2023.
Τέλος, το ηλεκτρικό με μπαταρία Mercedes‑Benz eIntouro θα ακολουθήσει από το 2026 και μετά, ενώ η παγκόσμια πρεμιέρα του θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του Οκτωβρίου 2025
στο Busworld Europe στις Βρυξέλλες - αν και διατίθεται για παραγγελία από το πρώτο τρίμηνο του 2025.