ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Είναι το HVO το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών;

(14/10/2025)
Είναι το HVO το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών;

Είναι το HVO το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών;

Τι είναι το υδρογονωμένο φυτικό έλαιο (HVO);
Περισσότερο συμβατό από το biodiesel για τους πετρελαιοκινητήρες το HVO.
Ο περιορισμός στις εκπομπές των ρύπων καθορίζεται από τις πρώτες ύλες παρασκευής του καυσίμου.
Ο παράγοντας του φοινικέλαιου και ο… λάκκος που έχει η φάβα.
Σταθερή η άνοδος του υδρογονωμένου φυτικού ελαίου από το 2014 και μετά.
Αποτρεπτικό το κόστος παραγωγής του – Στοιχίζει περίπου 10 – 15% περισσότερο από το diesel.

PRO.autotriti Team

Κατά γενική ομολογία, το HVO προβάλλει τον τελευταίο καιρό ως μια από τις πλέον ενδεδειγμένες λύσεις στον κλάδο των εναλλακτικών καυσίμων, προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές ρύπων όσο το δυνατόν πιο αβίαστα.
Εφόσον λάβουμε υπόψη μας δε, πως τα τελευταία 15 χρόνια, η παγκόσμια παραγωγή υδρογονοκατεργασμένου φυτικού ελαίου (HVO) έχει αυξηθεί ραγδαία, το ερώτημα που ανακύπτει είναι το αναμενόμενο: βρίσκεται το μέλλον των εμπορευματικών μεταφορών για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα) στα… HVO ντεπόζιτα ή μήπως οι προοπτικές ανάπτυξης του τελευταίου είναι περιορισμένες;
 

Τι είναι το υδρογονωμένο φυτικό έλαιο (HVO);

Σε πρώτη φάση, να ξεκινήσουμε με τα αυτονόητα… Κοινώς, τι είναι το υδρογονωμένο φυτικό έλαιο & γιατί ο ρόλος του θεωρείται τόσο σημαντικός ως προς το σκέλος της ενεργειακής μετάβασης; 
Γνωστό και ως «ανανεώσιμο diesel» λοιπόν, το HVO είναι ένα βιοκαύσιμο (biofuel) που παράγεται από πρώτες ύλες, όπως είναι τα φυτικά έλαια (κάνoλα, ελαιοκράμβη, ηλίανθος κ.λπ.), τα ζωικά λίπη, τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και τα γεωργικά απόβλητα, ενώ χημικά είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το συμβατικό diesel – και άρα είναι πλήρως συμβατό με τα υπάρχοντα πετρελαιοκίνητα οχήματα, αλλά και με τις υποδομές τους.
Στο ίδιο πλαίσιο, μπορεί να αξιοποιηθεί σε πετρελαιοκινητήρες - σε μείγματα έως και 100% -, δίχως να απαιτούνται τυχόν τροποποιήσεις στον κινητήρα, γεγονός που έχει διπλή ανάγνωση: από τη μια οι ιδιοκτήτες φορτηγών μπορούν να αντικαταστήσουν άμεσα το diesel με HVO και να επιτύχουν αμέσως σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων τους (και με ελάχιστη διακοπή των δραστηριοτήτων τους) και από την άλλη δε χρειάζεται να επενδύσουν σε νέα οχήματα ή σε υποδομές ανεφοδιασμού.
Ακόμη καλύτερα, οι ιδιοκτήτες & οι fleet managers μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλάξ HVO και πετρέλαιο χωρίς να αντιμετωπίζουν την παραμικρή επιπλοκή!
 

Συνέχεια του άρθρου >>>