Δες 2 φορτηγά με χαμηλό Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας
14.192 Επισκέψεις στο άρθρο (28/1/2022)
Δείτε δύο φορτηγά -ένα ελαφρύ (FUSO Canter) και ένα βαρύ (Iveco Stralis)- τα οποία έχουν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα, αλλά διαθέτουν έναν κοινό παρονομαστή: Εμφανίζουν και τα δύο χαμηλό Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας (TCO), στοιχείο ιδιαίτερα εκτιμητέο από κάθε εταιρεία και από όλων των ειδών τους επαγγελματίες.
Aντε και το αγόρασες, μπορείς να το συντηρήσεις; Δύο φορτηγά με χαμηλό TCO!
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας (Total Cost of Ownership) και στην περίπτωση του καταξιωμένου Iveco Stralis.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
- Νέο FUSO Canter με έμφαση στην ασφάλεια
- Με οικονομικούς κινητήρες 130-175 hp - Στο επίκεντρο το TCO
- «Πρωταθλητής» στο TCO το Iveco Stralis – Έκδοση «ΧΡ» για -5,6% στο TCO
- Με 9 κινητήρες 310 - 570 hp & -11,2% στην κατανάλωση
Το αντικείμενο και το πεδίο δράσης της κάθε εταιρείας, είναι αυτό που ορίζει το είδος των επαγγελματικών οχημάτων που θα συνθέτουν τον στόλο της. Αν δραστηριοποιείται σε αστικό ή περιαστικό περιβάλλον, πιθανότατα θα επιλέγει μεγάλα van ή ελαφριά φορτηγά, καθώς αυτά της προσφέρουν ευχρηστία εντός πόλεως, την ίδια στιγμή που κρατούν το κόστος λειτουργίας χαμηλά.
Αν πάλι, η εταιρεία χρειάζεται να μεταφέρει μεγαλύτερα φορτία ή αν πραγματοποιεί μακρύτερα δρομολόγια, εντός ή εκτός χώρας, τα βαρέα φορτηγά αποτελούν μονόδρομο. Η επιλογή σε αυτές τις περιπτώσεις έχει να κάνει με τη μάρκα, το μοντέλο και του είδος του οχήματος, καθώς μπορεί να προτιμηθεί ο συνδυασμός τράκτορα – επικαθήμενου τρέιλερ ή φορτηγού με συρόμενο τρέιλερ.
Σε κάθε περίπτωση, βασική παράμετρος στην τελική επιλογή δεν μπορεί να είναι άλλη από το κόστος. Και όταν λέμε κόστος δεν εννοούμε μόνο την τιμή αγοράς, αλλά και τo πόσα χρήματα συνεπάγεται η χρήση του κάθε οχήματος σε όλο τον κύκλο ζωής του, αυτό δηλαδή που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας» ή πιο σύντομα «TCO» (Total Cost of Ownership).
Δύο τέτοια οχήματα σας παρουσιάζουμε σήμερα, ένα ελαφρύ και ένα βαρύ φορτηγό, δύο καταξιωμένα μοντέλα στην ελληνική -και όχι μόνο- αγορά. Από τη μία έχουμε το FUSO Canter, που φέρει την αξιοπιστία και το κύρος του ομίλου Daimler και το οποίο σχεδόν μονοπωλεί την αγορά των ελαφρών φορτηγών. Από την άλλη έχουμε το Iveco Stralis, ένα φορτηγό με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση και αντίστοιχα χαμηλό TCO.
Ας δούμε, όμως, αναλυτικά τα δύο αυτά φορτηγά στις ενότητες που ακολουθούν…FUSO Canter
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Πιο ασφαλές και άνετο, συνεχίζει την εμπορική του καριέρα το FUSO Canter, με το νέο ελαφρύ ιαπωνικό φορτηγό να διαθέτει ακόμα ραφιναρισμένη εμφάνιση και πιο «καθαρούς» κινητήρες.
Η θυγατρική της Daimler Truck, FUSO, ανακοίνωσε μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο την έναρξη της παραγωγής του αναβαθμισμένου FUSO Canter στην Ευρώπη. Το ελαφρύ ιαπωνικό φορτηγό κατασκευάζεται -πλάι στο ηλεκτρικό FUSO eCanter- στο εργοστάσιο που βρίσκεται στο Tramagal της Πορτογαλίας -περίπου 150 χλμ. έξω από τη Λισαβόνα. Σημειώνεται, πως το Canter έχει παραχθεί σε περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια μονάδες από το 1963 που πρωτοπαρουσιάστηκε.
Με ραντάρ συνεργάζεται το νέο σύστημα ασφάλειας «Sideguard Assist», που γνωρίσαμε από τα μοντέλα της μητρικής Daimler.
Σημαντικό χαρακτηριστικό του νέου Canter είναι η ανασχεδιασμένη εμπρόσθια όψη του, με το ελαφρύ φορτηγό να παραμένει πιστό στην ταυτότητα που έχει χτίσει εδώ και δεκαετίες. Προκειμένου να είναι σε συμφωνία με τη νέα εταιρική σχεδιαστική λογική, το νέο FUSO υιοθετεί τη λεγόμενη «Black Belt», μια μαύρη ζώνη δηλαδή που διατρέχει το αμάξωμα και ενσωματώνει τα (προαιρετικά) φώτα LED.
Η ασφάλεια στο επίκεντρο
Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες μπορούν να παραγγείλουν το νέο Canter με το προηγμένο σύστημα ασφάλειας «Sideguard Assist», γνωστό από τα μοντέλα της «μαμάς» Daimler, το οποίο ανιχνεύει μέσω αισθητήρων ραντάρ τους ευαίσθητούς χρήστες του δρόμου που κινούνται από την πλευρά του συνοδηγού.
Επιπλέον των τεχνολογιών Advanced Emergency Braking System (AEBS), Electronic Stability Program (ESP) και Lane Departure Warning System (LDWS) οι οποίες υπήρχαν και στο προηγούμενο μοντέλο, το νέο σύστημα Sideguard Assist προσφέρει περισσότερα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Την ασφάλεια αναβαθμίζουν και οι LED προβολείς οι οποίοι προσφέρουν 30% καλύτερη ορατότητα και φέρουν τη λειτουργία «Autolight». Ακόμα σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, έχει βελτιωθεί η προστασία που προσφέρει το σχετικό τμήμα του οχήματος.
Όσον αφορά στην άνεση, το νέο φορτηγό της FUSO υπόσχεται χαμηλότερα επίπεδα ντεσιμπέλ χάρη στη βελτιωμένη ηχομόνωση, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό. Κατά τα γνωστά, η ιαπωνική μάρκα κάνει λόγο για ανεμπόδιστη ορατότητα, ευκολία στις μανούβρες και εύκολη είσοδο στη χαμηλού ύψους καμπίνα.
Οικονομία χρήσης & πλήθος εκδόσεων
Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, το νέο FUSO Canter διατίθεται σε πέντε εκδόσεις μεικτού βάρους 3,5 έως 8,55 τόνων, με τους υποψήφιους αγοραστές να καλούνται να επιλέξουν ανάμεσα σε έξι μεταξόνια μήκους 2.500 - 4.750 χλστ. Προσφέρονται, ακόμα, τρεις εκδόσεις απόδοσης του κινητήρα ισχύος 130 - 175 hp, αλλά και τρεις εκδοχές της καμπίνας, με τη βασική να έχει πλάτος 1,7 μ. και τις «comfort» και «crewcab» να εκτείνονται στα 2,0 μ. Νέο στοιχείο στο δεξιοτίμονο Canter των 3,5 τόνων είναι η καμπίνα «S», μέσω της οποίας διευκολύνεται η τοποθέτηση υπερκατασκευών.
Αξίζει να σημειωθεί, πως χάρη στο νέο σύστημα εξάτμισης, το FUSO Canter πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές EURO VI – STEP E, με τους κινητήρες να προσφέρουν εξαιρετικά οικονομική λειτουργία. Το πακέτο ECOFFICENCY του βασικού εξοπλισμού εξασφαλίζει βέλτιστη προστασία του περιβάλλοντος και μέγιστη αποδοτικότητα.
Όπως τονίζει η ελληνική αντιπροσωπεία, το Canter δεν κάνει οικονομία μόνο κατά τη χρήση, καθώς στο επίκεντρο βρίσκεται το «Total Cost of Ownership». Σε αυτό το πλαίσιο, προσφέρονται μια σειρά από εξατομικευμένες υπηρεσίες, ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να μπορούν να διαμορφώσουν τη χρηματοδότηση και το λειτουργικό κόστος με όσο το δυνατόν πιο συμφέροντες όρους.
Iveco Stralis
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το Stralis XP μειώνει το συνολικό κόστος μιας αποστολής μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων κατά 5,6%.
Το Stralis είναι ένα από τα πιο καταξιωμένα βαρέα φορτηγά και στην τελευταία του εκδοχή προσφέρει μια μεγάλη και ισορροπημένη σειρά κινητήρων, που ταιριάζουν σε όλες τις εφαρμογές. Αναλυτικότερα, η σειρά κινητήρων περιλαμβάνει 3 κυβισμούς και 9 τιμές ονομαστικής ισχύος που κυμαίνονται από 310 έως 570 hp που αποδίδουν υψηλή «πυκνότητα» ροπής, που δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς για το λεγόμενο «downspeeding».
Το Stralis αυτοπροδιορίζεται ως πρωταθλητής στο «TCO2», καθώς το Stralis XP υπόσχεται έως και -5,6% στο TCO αλλά και έως -11% στις εκπομπές CO2.
Η γκάμα των εν λόγω κινητήρων εμφανίζει μειωμένη κατανάλωση έως και κατά 11,2% σε σχέση με τον παρελθόν. Επιπλέον, τα φορτηγά που εξοπλίζονται με τον κινητήρα των 11 λίτρων διαθέτουν μια σχέση μετάδοσης πίσω άξονα 2:47, που επιτρέπει την καλύτερη απόδοση καυσίμου μόλις πάνω από τις 1.100 στροφές.
Σημειώνεται, πως ο κινητήρας CURSOR 11 είναι ιδιαίτερα «ροπάτος», καθώς η έκδοση των 420 hp εμφανίζει +100 Nm ροπής, ενώ η έκδοση των 480 hp έχει +50 Nm μέγιστης ροπής. Σε ό,τι αφορά στον μεγαλύτερο CURSOR 13 κινητήρα των 13 λίτρων, αυτός προσφέρεται σε αποδόσεις 510 και 570 hp.
Κιβώτιο HI-Tronix
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο νέας γενιάς αυτοματοποιημένο κιβώτιο 12 ταχυτήτων HI-Tronix με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη, το οποίο υπόσχεται: φιλικό στο σέρβις σχεδιασμό, απόδοση 99,7% και εξαιρετική ανθεκτικότητα, ενώ εμφανίζει κατανομή σχέσεων (16.7) και αξιόλογη σχέση ροπής προς βάρος. Προσφέρει επίσης πρόσθετες λειτουργίες όπως η επιλογή ερπυσμού (υπεραργού) για εφαρμογή σε χαμηλές ταχύτητες λειτουργώντας σαν ένα κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, λειτουργία ταλάντωσης για ανάκτηση πρόσφυσης σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, 4 ταχύτητες οπισθοπορείας και μια νέα σειρά δυναμοληπτών PTO.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το κιβώτιο HI-TRONIX βελτιώνει όλους τους δείκτες απόδοσης: μειώνει το χρόνο αλλαγής ταχύτητας κατά 10%, είναι σχεδιασμένο για σχεδόν δύο φορές περισσότερες αλλαγές ταχυτήτων από την προηγούμενη γενιά αυτοματοποιημένων κιβώτιων και παρατείνει τα διαστήματα αλλαγής λαδιού μετάδοσης έως και 600.000 χιλιόμετρα (για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων).
Σύστημα οδήγησης HI-CRUISE
Το Stralis εξοπλίζεται με το ολοκληρωμένο σύστημα οδήγησης HI-CRUISE, που περιλαμβάνει συστήματα με βάση GPS, όπως περιοριστή ταχύτητας και αλλαγή ταχυτήτων με πρόβλεψη και επιπλέον ενισχύει τη λειτουργία eco-roll (κίνηση στην κατωφέρεια με νεκρά). Το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα GPS είναι δικτυωμένα, έτσι ώστε να είναι δυνατή μια προληπτική στρατηγική οδήγησης. Επιπλέον, το HI-CRUISE ενσωματώνει παραμέτρους ECOSWITCH όπως η καθορισμένη ταχύτητα στον περιοριστή ταχύτητας και τον περιοριστή ροπής, περιορίζοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου.
Χαμηλότερο TCO από το Stralis XP
Το Stralis αυτοπροδιορίζεται ως πρωταθλητής στο «TCO2», καθώς το Stralis XP υπόσχεται έως και -5,6% στο TCO αλλά και έως -11% στις εκπομπές CO2, σε σχέση πάντα με το προηγούμενο μοντέλο. Η συνολική εξοικονόμηση καυσίμου φθάνει το 11% για το προϊόν και έως 3% για τις υπηρεσίες. Λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παράγοντες (καύσιμα, συντήρηση, αξία και το χρόνο λειτουργίας), το Stralis XP μειώνει το συνολικό κόστος μιας αποστολής μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων κατά 5,6%.
Στο Stralis XP, όλα τα χαρακτηριστικά απόδοσης καυσίμου προσφέρονται ως στάνταρ. Συγκεκριμένα, συναντάμε τα εξής: - SMART EGR, ένα σύστημα που βελτιώνει την απόδοση της καύσης,
- Έξυπνα βοηθητικά συστήματα
- Μείωση τριβών του κινητήρα
- HI-CRUISE
- ECOSWITCH
- Βελτιστοποιημένη σχέση μετάδοσης πίσω άξονα
- Οικολογικά ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης
- Uptime Guarantee (εγγύηση λειτουργιάς)
- Συμβουλευτικές υπηρεσίες καυσίμου Iveco, συμπεριλαμβανομένων της έξυπνης αναφοράς TCO2 και της συμβουλευτικής TCO2
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »