Η Ford συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης μιας νέας διαδικασίας επικοινωνίας μέσω οπτικών σημάτων μεταξύ των πεζών και των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων.

Για τον λόγο αυτό, χρησιμοποίησαν ένα Transit Connect με ένα κάθισμα που ουσιαστικά «έκρυβε» τον οδηγό στο εσωτερικό του προκειμένου να μοιάζει ως αυτόνομα κινούμενο…

… ενώ ειδικά οπτικά σήματα με κόκκινο, λευκό ή μπλε χρώμα προειδοποιούσαν τους περαστικούς για τις… προθέσεις του οχήματος.

«Οπτική» η επικοινωνία με τα αυτόνομα οχήματα (vid)

Η Ford ξεκίνησε τις δοκιμές εξέλιξης μιας πρωτοποριακής διαδικασίας «επικοινωνίας» με οπτικά σήματα, μεταξύ των πεζών και των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής συνύπαρξη τους.

 
Όταν δύο χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, οδηγοί οχημάτων, ποδηλάτες κ.ο.κ.) συναντιούνται στον δρόμο, κάνουν χρήση χειρονομιών, νευμάτων και γενικότερα χρησιμοποιούν την ενσυναίσθηση τους προκειμένου να καταλάβουν ο ένας τις προθέσεις του άλλου.
Ωστόσο, στο προσεχές μέλλον, τα αυτόνομα κινούμενα οχήματα αναμένεται να αλλάξουν άρδην αυτήν τη διαδικασία και για τον λόγο αυτό, οι αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν ήδη ξεκινήσει σχετικές έρευνες που θα τους επιτρέψουν να καθορίσουν μια –κοινή- «γλώσσα επικοινωνίας» μεταξύ των εν λόγω οχημάτων π.χ. με τους πεζούς, που αποτελούν εξάλλου και τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ford ξεκίνησε τις δοκιμές μιας μεθόδου που κάνει χρήση οπτικών σημάτων που καταδεικνύουν με σαφή τρόπο τι κάνει, αλλά προπάντων, τι προτίθεται να κάνει το αυτόνομο όχημα, προκειμένου να γίνεται αντιληπτές οι… προθέσεις του από τους υπόλοιπους που κινούνται γύρω του.
Οι εν λόγω δοκιμές αποτελούν τμήμα μιας εκτενούς έρευνας που θα συμβάλλει στην ομαλότερη ένταξη των αυτόνομων οχημάτων στην κυκλοφορία και στην αποδοχή τους από τους υπόλοιπους χρήστες.
Προκειμένου οι δοκιμές να γίνουν υπό τις πιο ρεαλιστικές συνθήκες, η Ford χρησιμοποιεί ένα ειδικά διαμορφωμένο Transit Connect, το οποίο στο εσωτερικό του φέρει ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα που ουσιαστικά «κρύβει» μέσα του τον οδηγό.
Με αυτόν τον τρόπο, το όχημα μοιάζει εξωτερικά σαν να μην έχει οδηγό και βασικός στόχος των υπευθύνων της Ford ήταν να καταγράψουν τις αντιδράσεις των περαστικών με βάση ποικίλα οπτικά σήματα σε λευκό, κόκκινο ή μπλε χρώμα που προβάλλονται σε μια φωτεινή μπάρα στην οροφή του οχήματος, μέσω των οποίων υποδηλώνονται οι προθέσεις του οχήματος.
Αντίστοιχη έρευνα από τη Ford είχε διεξαχθεί πρόσφατα και στις ΗΠΑ ωστόσο, σε αυτήν τη φάση πραγματοποιήθηκαν στη Γερμανία, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Chemnitz.
Οι ερευνητές αποφάσισαν την χρήση τριών χρωμάτων για τις ενδείξεις που είναι ορατές από απόσταση 500 μέτρων ενώ στις δοκιμές που είχαν πραγματοποιηθεί στις ΗΠΑ, τα σχετικά φώτα ήταν τοποθετημένα στο εσωτερικό τμήμα του παρμπρίζ.
Με βάση τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της έρευνας, από τα 173 άτομα που συμμετείχαν σε αυτή και συνάντησαν το ειδικά διαμορφωμένο Ford Transit Connect στον δρόμο, το 60% πίστεψε πως επρόκειτο για κάποιο αυτόνομα κινούμενο όχημα.
Από τις σχετικές αντιδράσεις 1.600 επιπλέον ατόμων, αποδεικνύεται πως το γαλάζιο χρώμα είναι πιο ευδιάκριτο από το λευκό και συγχέονταν λιγότερο με το κόκκινο, συγκεντρώνοντας έτσι τις περισσότερες προτιμήσεις.
Παρατηρήθηκε επίσης πως οι πεζοί έδειχναν μεγάλη αποδοχή και εμπιστοσύνη στα οπτικά σήματα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας βάσης πάνω στην οποία θα εξελιχθεί / τελειοποιηθεί μια κοινώς αποδεκτή οπτική γλώσσα.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο δρ. Matthias Beggiato, από το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Chemnitz με το οποίο συνεργάστηκε η Ford στο εν λόγω πρόγραμμα με την ονομασία «InMotion», τόνισε πως: «… Η οπτική επαφή είναι σημαντική και η έρευνα κατέδειξε πως κατά κύριο λόγο, οι χρήστες των δρόμων ενδιαφέρονται για το τι κάνει ένα αυτοκίνητο. Το επόμενο βήμα είναι να σχεδιάσουμε, πιο ξεκάθαρα και κατανοητά για όλους, σήματα».
Περισσότερα για το σχετικό πρόγραμμα της Ford μπορείτε να δείτε στο video που σας παρουσιάζουμε…
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ford - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ