
Με 3.064 ταξινομήσεις το 2021, τα λεωφορεία που φορτίζουν στην πρίζα σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση (+78,7%) και πλέον καταλαμβάνουν μερίδιο της τάξης του 10,6%.
Εξηλεκτρισμένο το 20,7% των λεωφορείων στην Ε.Ε.!
Αν κάπου ταιριάζει γάντι η ηλεκτροκίνηση είναι στα λεωφορεία, κάτι που φαίνεται και στις ταξινομήσεις της ΕΕ για το 2021, όπου πωλήθηκαν 3.064 λεωφορεία που φορτίζουν στην πρίζα, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση (+78,7%) και καταλαμβάνοντας μερίδιο 10,6%. Από κοντά και τα υβριδικά με 2.926 πωλήσεις και μερίδιο της τάξης του 10,1%.
Στο +78,7% τα λεωφορεία που φορτίζουν στην πρίζα!
- Πανευρωπαϊκό μερίδιο 10,6% τα ηλεκτρικά
- Στο 10,1% το μερίδιο των υβριδικών
- Μειώνονται αλλά παραμένουν κυρίαρχα τα diesel (68,8%)
- Σε πτώση και τα εναλλακτικών καυσίμων (μερίδιο 10,5%)
Πεδίο εφαρμογής φαίνεται πως βρίσκει η ηλεκτροκίνηση στα λεωφορεία, καθώς πέρυσι το 10,6% των νέων ταξινομήσεων αφορούσε σε λεωφορεία που φορτίζουν στην πρίζα, στα οποία περιλαμβάνονται τα πλήρως ηλεκτρικά, τα υδρογονοκίνητα (κυψελών καυσίμου), τα εκτεταμένης αυτονομίας (extended-range) και τα plug-in hybrids.
Την ίδια στιγμή, το σχετικό ποσοστό στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα βρισκόταν στο 3,0%, στα φορτηγά μόλις στο 0,5% και στα επιβατικά οχήματα στο 9,1%. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε αναλυτικά τις περσινές πωλήσεις λεωφορείων ανά τύπο καυσίμου.

Τα υβριδικά λεωφορεία με 2.926 ταξινομήσεις απέσπασαν πέρυσι ευρωπαϊκό μερίδιο της τάξης του 10,1%.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Μειώνονται τα diesel
Συνολικά, το 68,8% των νέων λεωφορείων που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση έφεραν κινητήρες πετρελαίου, με τις 19.895 ταξινομήσεις να συνιστούν μια πτώση της τάξης του 2,9% σε σχέση με το 2020, όταν και τα εν λόγω οχήματα καταλάμβαναν μερίδιο 73,2%.
Από τις μεγάλες αγορές, μόνο στην Ιταλία υπήρξε άνοδος (+7,9%), ενώ στις υπόλοιπες σημειώθηκε από μικρή έως μεγάλη πτώση (Ισπανία -19,8%, Γερμανία -8,5% και Γαλλία -2,4%). Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως σε ολόκληρη την ΕΕ, πουλήθηκε μόλις ένα λεωφορείο με κινητήρα βενζίνη.
Στο +78,7% τα ηλεκτρικά
Με 3.064 ταξινομήσεις το 2021, τα λεωφορεία που φορτίζουν στην πρίζα σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση (+78,7%) και πλέον καταλαμβάνουν μερίδιο της τάξης του 10,6%, ανεβαίνοντας σημαντικά από το 6,1% του 2020.
Αξια μνείας είναι η αγορά της Γαλλίας με 622 πωλήσεις, όπου σημειώθηκε σαρωτική άνοδος (+247,5%). Ακολούθησαν η Γερμανία με 613 μονάδες (+57,6%) και η Δανία με 224 πωλήσεις (+3,6%). Η Ολλανδία που το 2020 ήταν η μεγαλύτερη ηλεκτρική αγορά, πέρυσι εμφάνισε μια πτώση της τάξης του 57,6%. Αξίζει να τονιστεί, πως από κοινού η Γαλλία και η Γερμανία απορρόφησαν το 40,3% των πωλήσεων ηλεκτρικών λεωφορείων.
Τα υβριδικά και φυσικού αερίου
Από κοντά και τα υβριδικά λεωφορεία με 2.926 ταξινομήσεις και ευρωπαϊκό μερίδιο της τάξης του 10,1% (10% το 2020), κάτι που σημαίνει πως αθροιστικά τα εξηλεκτρισμένα λεωφορεία κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο 20,7%! Σε ό,τι αφορά στα υβριδικά, η Γερμανία με 1.405 πωλήσεις απορρόφησε σχεδόν τα μισά από τα εν λόγω λεωφορεία.
Με 3.033 ταξινομήσεις (-2,3% σε σχέση με το 2020), τα λεωφορεία εναλλακτικών καυσίμων κατέλαβαν μερίδιο 10,5%, ενώ σχεδόν όλα διέθεταν κινητήρες φυσικού αερίου (CNG ή LNG). Σημαντική ήταν η άνοδος της αγοράς της Γαλλίας (+61.3%), με τις αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας να βρίσκονται στον αντίποδα (-42,6% και -15,2% αντίστοιχα).
Μονόδρομος το diesel στην Ελλάδα
Όπως ίσως φανταζόσασταν, μηδενικά είναι τα μερίδια των ηλεκτρικών και εναλλακτικών καυσίμων λεωφορείων στη χώρα μας, καθώς πέρυσι και τα 454 λεωφορεία που πουλήθηκαν έφεραν κινητήρες πετρελαίου. Ωστόσο, θετικό είναι το γεγονός πως οι ταξινομήσεις ανέβηκαν κατά 49,3% σε σχέση με το 2020, όταν και είχαν πουληθεί 304 συνολικά λεωφορεία diesel.
Κλείνοντας, ελπίζουμε πως φέτος θα ολοκληρωθεί ο πολυαναμενόμενος διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, οπότε και να έχουμε παρουσία στα σύγχρονης τεχνολογίας οχήματα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »