Περιορίστηκε πέρυσι αλλά παραμένει υψηλό (90,2%) το μερίδιο που καταλαμβάνουν τα diesel ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στις πανευρωπαϊκές πωλήσεις.
Ευρώπη: πάνω από 9/10 νέα επαγγελματικά είναι diesel
Το 2021, το πετρέλαιο παρέμεινε με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές καύσιμο για τα νέα επαγγελματικά οχήματα της ΕΕ, καθώς το 90,2% των Van και το 95,8% των φορτηγών που ταξινομήθηκαν πέρυσι διέθεταν diesel κινητήρες. Ας δούμε αναλυτικά τις πωλήσεις ανά τύπο καυσίμου και τι συνέβη στην Ελλάδα.
Η κυριαρχία του πετρελαίου στα επαγγελματικά καλά κρατεί!
- 2021: Diesel το 90,2% των Van & το 95,8% των φορτηγών
- Ελάχιστα -αλλά περισσότερα- τα ηλεκτρικά επαγγελματικά
- Ηλεκτρικά: 46.853 LCVs (+63,2%) & 1.243 φορτηγά (+26,6%)
- Μικρά μερίδια τα υπόλοιπα καύσιμα – Η επίδοση της Ελλάδας
Πέρυσι, το 90,2% από τα συνολικά 1.560.822 ελαφρά επαγγελματικά που πωλήθηκαν στις αγορές της ΕΕ ήταν πετρελαιοκίνητα, τα οποία με 1.408.376 ταξινομήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 6,2% σε σχέση με το 2020. Ωστόσο, ποσοστιαία το μερίδιό τους έπεσε από το 92,4% του 2020, ενώ οι μόνες από τις μεγάλες αγορές στις οποίες η ζήτηση για diesel οχήματα περιορίστηκε, ήταν αυτές της Ισπανίας και της Γερμανίας (-4,7% και -3,6% αντίστοιχα).
Η 2η πιο δημοφιλής κατηγορία της Ευρώπης ήταν τα LCV που διέθεταν κινητήρες βενζίνης, τα οποία με συνολικά 58.757 πωλήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 20,5% συγκριτικά με το 2020, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 3,8% (3,4% το 2020). Μόνο στη Γαλλία οι σχετικές πωλήσεις ανέβηκαν κατά 43,2%, ενώ στη Γερμανία υπήρξε άνοδος κατά 25,7%.
Μερίδιο αγοράς 95,8% είχαν πέρυσι τα νέα diesel φορτηγά στην Ευρώπη, καθώς από τα 266.287 οχήματα που πουλήθηκαν, τα 255.099 ήταν πετρελαιοκίνητα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Οι εναλλακτικές λύσεις στα LCV
Ακολούθησαν σε δημοφιλία τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που φορτίζουν στην πρίζα, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα plug-in hybrids, τα οποία από κοινού συγκέντρωσαν 46.853 πωλήσεις, μία επίδοση υψηλότερη κατά 63,2% σε σχέση με το 2020, γεγονός που επέφερε την άνοδο του μεριδίου τους από το 2,0% στο 3,0%. Εντυπωσιακή ήταν η άνοδος της Ιταλίας, όπου οι σχετικές ταξινομήσεις ενισχύθηκαν κατά 237,8%!
Τη σκυτάλη πήραν τα «απλά» υβριδικά οχήματα, αυτά δηλαδή που δεν φορτίζουν τις μπαταρίες τους εξωγενώς, τα οποία σημείωσαν 25.496 ταξινομήσεις ή αλλιώς 101,5% περισσότερες από το 2020! Κάπως έτσι, το μερίδιό τους πήγε από το 0,9% στο 1,6%.
Ακολούθησαν τα επαγγελματικά οχήματα εναλλακτικών καυσίμων (φυσικό αέριο, LPG, βιοκαύσιμα και αιθανόλη), τα οποία πούλησαν κατά 10,2% περισσότερο πέρυσι, φτάνοντας τις 21.340 μονάδες. Το μερίδιο τους από τη συνολική πίτα των πωλήσεων ανέβηκε ελαφρώς (από 1,3% σε 1,4%).
Η απόλυτη κυριαρχία του diesel στα φορτηγά
Ακόμα μεγαλύτερο -όπως αναμενόταν- ήταν πέρυσι το ευρωπαϊκό μερίδιο των πετρελαιοκίνητων μεσαίων και βαρέων φορτηγών, καθώς από τα συνολικά 266.287 οχήματα που πουλήθηκαν (+13,6% από το 2020), τα 255.099 ήταν diesel. Ωστόσο, το εξαιρετικά υψηλό μερίδιο αγοράς (95,8%) που καταλαμβάνουν, μειώθηκε ελαφρώς σε σχέση με το 2020 (96,5%). Με εξαίρεση την Κύπρο, σε όλες τις αγορές της Ευρώπης υπήρξε πέρυσι αύξηση των μεριδίων των πετρελαιοκίνητων φορτηγών.
Δημοφιλή είναι τα εναλλακτικά καύσιμα στα φορτηγά και κάπως έτσι η κατηγορία ήταν πέρσι δεύτερη, καθώς με 9.688 πωλήσεις (+40,7% από το 2020) τα εν λόγω φορτηγά απέσπασαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 3,6%, ανεβαίνοντας από το 3,0% του 2020.
Με 1.243 ταξινομήσεις (+26,6%) σειρά είχαν πέρσι τα ηλεκτρικά φορτηγά, ανεβάζοντας ελαφρώς το μερίδιό τους από το 0,4% του 2020 στο 0,5% το 2021. Η μεγαλύτερη άνοδος από τις μεγάλες αγορές ήταν αυτή της Ισπανίας (+137,5%), ακολουθούμενη από της Γαλλίας (+88,5%).
Με μερίδιο 0,1% και συνολικά 190 πωλήσεις (-9,5% από το 2020), ακολούθησαν τα φορτηγά με κινητήρες βενζίνης. Πτώση (55,9%) παρατηρήθηκε και στις ταξινομήσεις υβριδικών φορτηγών, τα οποία πούλησαν συνολικά 67 μόλις μονάδες και απέσπασαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 0,03% (από 0,1% το 2020).