Σε ανύποπτο χρόνο, όλοι έχουμε αντικρίσει κάποιον «επιτήδειο» να κλείνει με το όχημά του την είσοδο σε ένα parking. Τι συμβαίνει όμως σε αυτές τις περιπτώσεις και ποιος είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος αντιμετώπισης;
Σου μπλόκαραν την είσοδο/έξοδο; Τηλέφωνο στην αστυνομία!
Σύμφωνοι, το parking είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση για κάθε οδηγό, ανεξαρτήτως οχήματος, μέσα στον αστικό ιστό. Το έχουμε ξαναπεί και το έχουμε επισημάνει. Κανείς, άλλωστε, δε θέλει ύστερα από το τέλος της βάρδιας του στη δουλειά να αναγκάζεται να τριγυρίζει στα τετράγωνα μπας και βρει μια… χαραμάδα για να παρκάρει.
Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να αγοράσουν ή να δημιουργήσουν έναν προσωπικό χώρο parking, προκειμένου να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Το καταφέρνουν όμως;
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, ναι, ενίοτε όμως ενδέχεται να βρεθεί κάποιος ασυνείδητος που θα παρκάρει το όχημά του έξω από το γκαράζ ή την πυλωτή, εμποδίζοντας έτσι την είσοδο ή την έξοδο από το χώρο.
Πάνω σε αυτό το τελευταίο, λοιπόν, ο νομοθέτης έχει προνοήσει παρέχοντας τη λύση. Η οποία λύση, σύμφωνα με το ¶ρθρο 34 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναλύεται ως εξής: «Η στάθμευση οχήματος στο οδόστρωμα απαγορεύεται και: … β) μπροστά από την είσοδο και έξοδο οχημάτων παροδίου ιδιοκτησίας (γκαράζ-πυλωτή) ως και απέναντι από αυτήν, όταν η οδός είναι στενή και παρεμποδίζεται η είσοδος - έξοδος οχημάτων εξ αυτής».
Συνέχεια του άρθρου >>>
Πρόστιμο 40 ευρώ και στο τρίωρο γερανός!
Όπως, άλλωστε, επισημαίνεται και στην παράγραφο 10 του ίδιου άρθρου από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας:
«Αυτός που παραβαίνει τις παραπάνω διατάξεις τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ. Τα παραπάνω διοικητικά πρόστιμα ορίζονται στο ήμισυ, όταν οι παραβάσεις αφορούν σε μοτοποδήλατα ή μοτοσικλέτες. Αν η παράνομη στάθμευση συνεχίζεται και πέραν των τριών (3) ωρών από τη βεβαίωση της παράβασης, βεβαιώνεται νέα παράβαση από το ίδιο ή άλλο όργανο και μετά την πάροδο του δεύτερου τρίωρου γίνεται μεταφορά του οχήματος… κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 8 του άρθρου αυτού».
Τι σημαίνει αυτό συνεπώς; Εν ολίγοις, πως ο οδηγός που εμποδίζεται μπορεί να καλέσει την ¶μεσο Δράση ή την Τροχαία, προκειμένου να προσέλθει στο επίμαχο σημείο και να βεβαιώσει το πρόστιμο των 40 ευρώ. Σε περίπτωση όμως που το όχημα δε μετακινηθεί μέσα σε τρεις ώρες, τότε μετά το πέρας του συγκεκριμένου χρονικού ορίου, θα βεβαιωθεί νέο πρόστιμο – ύψους 40 ευρώ ξανά – και από εκεί και πέρα αν περάσουν άλλες τρεις ώρες δίχως κάποια εξέλιξη, τότε αναλαμβάνει δράση ο γερανός, που έχει την ευθύνη να σηκώσει το παράνομο όχημα και να το απομακρύνει από το σημείο. Μάλιστα, εκτός από το χρηματικό πέναλτι και τον γερανό, ο παραβάτης θα χάσει την άδεια και το δίπλωμά του για ένα δεκαήμερο.
Επιπλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 8 του άρθρου 34, η οποία αναφέρεται στη μεταφορά του οχήματος που είχε παρκάρει σε θέση που απαγορεύεται: «
Η μεταφορά των οχημάτων γίνεται με κατάλληλα τεχνικά μέσα αποκλειόμενης της παραβίασης των θυρών του οχήματος σε σταθμό αυτοκινήτων ή άλλο κατάλληλο χώρο, αφού ληφθούν μέτρα για την αποτροπή υλικών ζημιών. Για τη μεταφορά ειδοποιείται ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος μέσα σε εύλογη προθεσμία. Τα έξοδα μεταφοράς, τα οποία καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ως και τα φύλακτρα του οχήματος, βαρύνουν τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο αυτού, ο οποίος μπορεί να το παραλάβει αμέσως μετά την καταβολή των εξόδων αυτών».