Υπό την επωνυμία TruckCharge, το δίκτυο θα περιλαμβάνει πάνω από 3.000 σημεία ταχυφόρτισης στην Ευρώπη.
Κερδισμένοι τόσο οι fleet managers, όσο και οι φορείς υποδομών εκμετάλλευσης.
Καλά κρατεί το project της Milence, με την ανάπτυξη δημόσιων σταθμών φόρτισης πανευρωπαϊκά.
TruckCharge: Μια υπηρεσία που καλύπτει όλο το φάσμα των υποδομών & της φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών.
Το ζήτημα των ελλείψεων όσον αφορά στις υποδομές φόρτισης για τα ηλεκτροκίνητα βαρέα επαγγελματικά δεν είναι καινούργιο. Τουναντίον, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) έχει επισημάνει πολλάκις πως για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 έως το 2030 (σ.σ. σήμερα υπάρχουν λιγότερα από 1.000 σημεία φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη, τα οποία έχουν πολύ μικρή χωρητικότητα φόρτισης), απαιτούνται γύρω στα 35.000 σημεία ταχυφόρτισης με ισχύ 800kW και άνω.
Προκειμένου να αντισταθμίσει τουλάχιστον εν μέρει το υπάρχον κενό, λοιπόν, η Daimler Truck ανέλαβε να φέρει εις πέρας μια νέα πρωτοβουλία: τη σύσταση κοινώς ενός δικού της ημι-δημόσιου δικτύου φόρτισης, υπό την επωνυμία TruckCharge, που θα περιλαμβάνει πάνω από 3.000 σημεία ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη - έως το 2030 -, κάτι που θα το καταστήσει το μεγαλύτερο στην Ευρώπη.
Πάνω σε αυτό άλλωστε, ο επικεφαλής του τμήματος eMobility/H2 Business Solutions της Mercedes-Benz Trucks, Martin Hink, επισήμανε σχετικά πως: «Με την ιδέα μας, TruckCharge, για ημι-δημόσια φόρτιση, στοχεύουμε να καλύψουμε ένα μεγάλο κενό στην υποδομή φόρτισης για φορτηγά, αφού διαθέτοντας περισσότερους από 1.000 αντιπροσώπους μόνο στην Ευρώπη, πληρούμε τις προϋποθέσεις για να δημιουργήσουμε γρήγορα το δικό μας δίκτυο. Παράλληλα, θα προσφέρουμε στους πελάτες μας μια ολοκληρωμένη λύση που θα τους επιτρέψει να ενταχθούν στο δίκτυο».
Κερδισμένοι τόσο οι fleet managers, όσο και οι φορείς υποδομών εκμετάλλευσης
Όπως και να έχει, το μόνο βέβαιο είναι πως μέσα από τη συγκεκριμένη εξέλιξη βγαίνουν όλες οι πλευρές κερδισμένες. Αυτό, διότι από τη μια οι ιδιοκτήτες υποδομών φόρτισης μπορούν να διαθέσουν τους χώρους τους σε ώρες που δεν τους χρειάζονται – συμβάλλοντας έτσι στην εξασφάλιση ενός πιο ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης για τα ηλεκτρικά φορτηγά & αποκομίζοντας πρόσθετα έσοδα, ώστε να αποσβέσουν ταχύτερα τις επενδύσεις τους – και από την άλλη οι
διαχειριστές στόλου μπορούν να αξιοποιήσουν τις εγκαταστάσεις, επωφελούμενοι από ένα πλεονέκτημα κόστους σε σύγκριση με τις δημόσιες εγκαταστάσεις φόρτισης.
Μάλιστα, οι τελευταίοι θα έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγαλύτερο δίκτυο, με το TruckCharge να αναλαμβάνει εκ των προτέρων το ρόλο του διαμεσολαβητή ανάμεσα στους διαχειριστές χώρων και στόλων, προγραμματίζοντας και διεκπεραιώνοντας τις κρατήσεις όλων των ενδιαφερόμενων μερών.
Καλά κρατεί το project της Milence, με την ανάπτυξη δημόσιων σταθμών φόρτισης πανευρωπαϊκά
Από εκεί και πέρα, η Daimler Truck στοχεύει να ξεκινήσει το ημι-δημόσιο δίκτυο φόρτισης μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2025, πλαισιώνοντας έτσι
το ήδη υφιστάμενο δημόσιο δίκτυο φόρτισης της Milence – μια κοινοπραξία ανάμεσα στις Daimler Truck, TRATON GROUP & Volvo Group από τον Ιούλιο του 2022, που έχει θέσει ως στόχο τη σύσταση 1.700 δημόσιων σημείων φόρτισης υψηλής απόδοσης στην Ευρώπη έως το 2027.
Στο ίδιο πλαίσιο δε, οι πελάτες της Daimler Truck μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την δοκιμασμένη κάρτα φόρτισης Mercedes ServiceCard, η οποία παρέχει πρόσβαση στο ταχέως αναπτυσσόμενο δίκτυο δημόσιας φόρτισης της UTA Edenred σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, με διαθεσιμότητα ήδη σε πελάτες από τη Γερμανία, την Αυστρία και τη Γαλλία (προς το παρόν…).
TruckCharge: Μια υπηρεσία που καλύπτει όλο το φάσμα των υποδομών & της φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών
Όσον αφορά στην TruckCharge, τώρα, αξίζει να επισημανθεί πως πρόκειται για μια υπηρεσία που συγκεντρώνει όλες τις υπάρχουσες και μελλοντικές προσφορές της Daimler Truck σχετικά με τις υποδομές και τη φόρτιση ηλεκτρικών φορτηγών, παρέχοντας μεταξύ άλλων και συμβουλές ή οδηγίες.
Κατά αυτόν τον τρόπο, συνεπώς, η εταιρεία προσφέρει ένα οικονομικό συνολικό πακέτο που εκτείνεται από την παραγωγή ενέργειας έως τη λειτουργία του οχήματος, ενώ απευθύνεται τόσο σε διαχειριστές στόλου φορτηγών, όσο και σε βιομηχανικές επιχειρήσεις με δικό τους ή εξωτερικά διαχειριζόμενο στόλο φορτηγών.
Τέλος, με δεδομένο ότι χρησιμοποιούνται κατά κανόνα οχήματα διαφορετικών κατασκευαστών, η TruckCharge είναι διαθέσιμη σε όλους ανεξάρτητα από τη μάρκα του φορτηγού…